Wysłany: Nie Mar 29, 2009 17:00 [R825] Wielki problem z odpaleniem auta
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1996
Witam wszystkich. Przeszukałem całe archiwum ale nie znalazlem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
W piątek stałem sie posiadaczem Rovera 825 SDi. Auto jest uszkodzone tzn. autko jezdzilo do momentu az ktoregos pięknego dnia poprzedni właściciel rano nie mogl go odpalic. Od tamtej pory samochod byl juz u wielu elektrykow i mechanik ale bez skutku.
Przekręcając kluczyk w stacyjce nie zapala sie kontrolka podgrzewania świec i oleju. Rozrusznik kręci, sprawdzałem pompę ale wszystko jest w porządku bo podaje paliwo (przy kręceniu silnikiem psika paliwo z wężyka). Doszedłem w końcu do przekaźników w skrzynce z bezpiecznikami. I teraz zaczyna sie ciekawie. Otóż pozdejmowałem obudwy tych styczników i sprawdzałem czy cokolwiek sie dzieje jesli sie je pozwiera. Przy zwarciu jednego zapala sie kontrolka grzania swiec i oleju. Na zwartm styczniku probowalem odpalic i silnik sie zachowuje tak jakby chcial zagadac ale cos go powstrzymuje.
Zastanawiam sie czy to nie jest wina immobilizera. Jako ze elektryk ze mnie zaden nie probuje nawet grzebac w instalacji. To co moglem posprawdzalem.
Moje pytanie do was klubowicze. Czy ktos dysponuje jakimis fotkami gdzie znajduje sie ten nieszczesny immo ? jak go moge obejsc ? Dodam ze kluczyk nie wygląda na taki z immobilizerem, autko otwieram normalnie z pilota, jedynie przy stacyjce jest cos na styl cewki(nawinięte zwoje miedzianego ducika na kawałku plastiku z jakas wtyczką białą)
Można ten plastik zdjąc. Czy to jest ten immobilizer?
Za wszelkie wskazówki dziękuje.
Pozdrawiam Suchyy
AndrewS: Poprawilem temat
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 21:31, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 17:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdziłeś ,że swiece grzeją czy tylko ,że dochodzi do nich prąd ? bo to duża róznica ..... Mogą być stare i nie nagrzewać się wystarczająco. Paliwo warto by spraedzic czy dochodzi do wtrysków ( chociaż wężyk przelewowy odłączyć i sprawdzić czy cieknie ) A gdzie sprawdzałeś czy ropa sie leje przy kręceniu kluczykiem ? za czy przed filtrem
Cewka przy stacyjce to czujnik immo ( przynajniej tak jest w 200) i współgra ona z pilotem w ktorym to jest immo . Bez pilota immo nie wyłączy sie ale powinienes to widziec bo dioda od immo nie zgaśnie ( w mojej 200 do tego piszczy sygnał dźwiękowy ,że imo nie zostało wyłączone i nie pozwala kręcić rozrusznikiem jesli dobrze pamietam )
sprawdzalem przed filtrem czy sie leje. Co do diody to miga z małą częstotliwością jak zamkne auto z kluczyka a po otwarciu nie swieci sie wogole. Świece wydają sie byc dobre bo auto po załączeniu tego stycznika (przytrzymaniu palcem) zaczyna klekotac tak jak juz mialoby odpalic widać i czuc spaliny tyle ze jak puszczam stycznik to przestaje kręcic.
Może filtr zapchany , sprawdź za filtrem czy pompa ciśnienie daje dobre -skoro poprzedniemu właścicielowi poprostu pewnego dnia nie odpalił i jeśli było to zimą to mogła sie kiepska ropa zimą trafić ( możesz na chwile spróbować podłaczyć bez filtra i sprawdzić ale trzeba uważać na higienę tego zabiegu. . Świece równiez mogą być problemem a ich wymiana i tak by sie zdała jesli zamierzasz tym autkiem dłużej pojeździć- pamiętam jak męczyłem się z odpaleniem- auto kręciło ale nawet nie zakasłało i wmawiałem ,że to nie może być wina świec bo jest ciepło (+10) a one dają o sobie znac przy tem ponizej 0 ( myliłem się )
Skoro lampka immo gaśnie to raczej nie powinno być problemu z tej strony.
Możliwe jest ,że pasek przeskoczył o ząbek warto sprawdzić
Rady te pasują do każdego dieselka ,który nie oodpala a kręci... dziwi mnie ,że twój przestaje kręcić gdy puścisz styczniki od przekaźnika świec żarowych.
Nie wiem czy testbook wykryje bład bo to może nie byc wina żadnego czujnika a poprostu awaria w instalacji elektrycznej.
Dziękuje panowie za dobre rady, teraz jestem na kolejnym etapie. Autko opala na dosłownie 2 sekundy po czym gaśnie. Wygląda to tak jakby nie dostawało paliwa. Ale pompa podaje rope. troche dziwne. Ide bawic sie dalej. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum