Forum Klubu ROVERki.pl :: [R825] Wielki problem z odpaleniem auta
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R825] Wielki problem z odpaleniem auta
Autor Wiadomość
Suchyy 



Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Nie Mar 29, 2009 17:00   [R825] Wielki problem z odpaleniem auta
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich. Przeszukałem całe archiwum ale nie znalazlem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.

W piątek stałem sie posiadaczem Rovera 825 SDi. Auto jest uszkodzone tzn. autko jezdzilo do momentu az ktoregos pięknego dnia poprzedni właściciel rano nie mogl go odpalic. Od tamtej pory samochod byl juz u wielu elektrykow i mechanik ale bez skutku.

Przekręcając kluczyk w stacyjce nie zapala sie kontrolka podgrzewania świec i oleju. Rozrusznik kręci, sprawdzałem pompę ale wszystko jest w porządku bo podaje paliwo (przy kręceniu silnikiem psika paliwo z wężyka). Doszedłem w końcu do przekaźników w skrzynce z bezpiecznikami. I teraz zaczyna sie ciekawie. Otóż pozdejmowałem obudwy tych styczników i sprawdzałem czy cokolwiek sie dzieje jesli sie je pozwiera. Przy zwarciu jednego zapala sie kontrolka grzania swiec i oleju. Na zwartm styczniku probowalem odpalic i silnik sie zachowuje tak jakby chcial zagadac ale cos go powstrzymuje.

Zastanawiam sie czy to nie jest wina immobilizera. Jako ze elektryk ze mnie zaden nie probuje nawet grzebac w instalacji. To co moglem posprawdzalem.

Moje pytanie do was klubowicze. Czy ktos dysponuje jakimis fotkami gdzie znajduje sie ten nieszczesny immo ? jak go moge obejsc ? Dodam ze kluczyk nie wygląda na taki z immobilizerem, autko otwieram normalnie z pilota, jedynie przy stacyjce jest cos na styl cewki(nawinięte zwoje miedzianego ducika na kawałku plastiku z jakas wtyczką białą)

Można ten plastik zdjąc. Czy to jest ten immobilizer?

Za wszelkie wskazówki dziękuje.

Pozdrawiam Suchyy

AndrewS: Poprawilem temat
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 21:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 29, 2009 17:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 17:26   

A świece żarowe są sprawne? Wymień ten przekaźnik od świec i sprawdź same świece.Może też być przestawiony rozrząd albo przestawiony kąt wtrysku.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Suchyy 



Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 17:41   

Świece sprawdzałem i wszystkie grzeją. Rozrząd sprawdze jutro. Juz wyczerpałem pomysły.
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 21:28   

Sprawdziłeś ,że swiece grzeją czy tylko ,że dochodzi do nich prąd ? bo to duża róznica ..... Mogą być stare i nie nagrzewać się wystarczająco. Paliwo warto by spraedzic czy dochodzi do wtrysków ( chociaż wężyk przelewowy odłączyć i sprawdzić czy cieknie ) A gdzie sprawdzałeś czy ropa sie leje przy kręceniu kluczykiem ? za czy przed filtrem ??

Cewka przy stacyjce to czujnik immo ( przynajniej tak jest w 200) i współgra ona z pilotem w ktorym to jest immo . Bez pilota immo nie wyłączy sie ale powinienes to widziec bo dioda od immo nie zgaśnie ( w mojej 200 do tego piszczy sygnał dźwiękowy ,że imo nie zostało wyłączone i nie pozwala kręcić rozrusznikiem jesli dobrze pamietam )
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 21:45   

jesli dioda nie swieci na stale, to znaczy ze immo jest rozbrojony
z ktorego roku masz samochod ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Suchyy 



Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 22:29   

sprawdzalem przed filtrem czy sie leje. Co do diody to miga z małą częstotliwością jak zamkne auto z kluczyka a po otwarciu nie swieci sie wogole. Świece wydają sie byc dobre bo auto po załączeniu tego stycznika (przytrzymaniu palcem) zaczyna klekotac tak jak juz mialoby odpalic widać i czuc spaliny tyle ze jak puszczam stycznik to przestaje kręcic.

Rover 825SDi 1996 rok
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 23:01   

Suchyy napisał/a:
Co do diody to miga z małą częstotliwością jak zamkne auto z kluczyka a po otwarciu nie swieci sie wogole.


u mnie jest tak samo, czyli moim zdaniem immo sie rozbraja
co do silnika to nie bardzo pomoge bo to diesel

to powinno Ci pomóc
http://www.roverclub.cz/storage/Haynes825.pdf
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Suchyy 



Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Mar 30, 2009 08:39   

Panowie a jakim programem moge zdiagnozowac samochod? Zrobie to Vagiem ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 30, 2009 10:54   

Suchyy napisał/a:
Panowie a jakim programem moge zdiagnozowac samochod? Zrobie to Vagiem ?

nie, o vagu morzesz zapomnieć.
W przypadku diesla 2,5 to chyba tylko i wyłącznie Testbook o ile w ogóle :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Mar 30, 2009 12:36   

Może filtr zapchany , sprawdź za filtrem czy pompa ciśnienie daje dobre -skoro poprzedniemu właścicielowi poprostu pewnego dnia nie odpalił i jeśli było to zimą to mogła sie kiepska ropa zimą trafić ( możesz na chwile spróbować podłaczyć bez filtra i sprawdzić ale trzeba uważać na higienę tego zabiegu. . Świece równiez mogą być problemem a ich wymiana i tak by sie zdała jesli zamierzasz tym autkiem dłużej pojeździć- pamiętam jak męczyłem się z odpaleniem- auto kręciło ale nawet nie zakasłało i wmawiałem ,że to nie może być wina świec bo jest ciepło (+10) a one dają o sobie znac przy tem ponizej 0 ( myliłem się )
Skoro lampka immo gaśnie to raczej nie powinno być problemu z tej strony.
Możliwe jest ,że pasek przeskoczył o ząbek warto sprawdzić

Rady te pasują do każdego dieselka ,który nie oodpala a kręci... dziwi mnie ,że twój przestaje kręcić gdy puścisz styczniki od przekaźnika świec żarowych.
Nie wiem czy testbook wykryje bład bo to może nie byc wina żadnego czujnika a poprostu awaria w instalacji elektrycznej.
 
 
Suchyy 



Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Mar 30, 2009 12:59   

Dziękuje panowie za dobre rady, teraz jestem na kolejnym etapie. Autko opala na dosłownie 2 sekundy po czym gaśnie. Wygląda to tak jakby nie dostawało paliwa. Ale pompa podaje rope. troche dziwne. Ide bawic sie dalej. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R825] Problem z porannym odpaleniem
Gdyz24 Rover serii 800 3 Pią Maj 25, 2007 08:17
thef
Brak nowych postów [R827] Immobilaizer, problem z odpaleniem auta.
Thebaca1989 Rover serii 800 7 Sob Lip 06, 2013 09:12
Markzo
Brak nowych postów [R825] Problem z elektryką
LASOTA Rover serii 800 4 Wto Cze 05, 2007 21:03
LASOTA
Brak nowych postów [R825] Problem z kontrolka SRS
wrm_pl Rover serii 800 1 Sro Kwi 25, 2007 16:45
piter34
Brak nowych postów [R825] Problem z odpalaniem
Luki86 Rover serii 800 1 Pią Sty 04, 2008 17:58
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink