Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Hej,
Zdecydowałem sie na instlowanie gazu w moim R. Gazownik zobaczył samochód i stwierdzil ze aby zmiescic parownik to musi wyrzucić filtr powietrza i wstawic stozek. Nie bardzo mi sie podoba ten pomysł.
Pytanie do osób które maja w 75 gaz. Gdzie macie parownik?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 19:06, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 31, 2009 07:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak dobrze zrozumiałem masz R75, więc nie instaluje sie w tej klasie samochodu i w tym typie silnika instalacji gazowej z parownikiem w gre wchodzi raczej instalacja III i IV generacji z wtryskiem gazu .
cyt "Nowocześniejszym typem instalacji jest urządzenie II generacji, które montuje się w autach z wtryskiem paliwa (jedno- i wielopunktowym) i z metalowym kolektorem ssącym.
Instalacje tego typu na bieżąco regulują ilość gazu trafiającego do silnika. Mają one prosty komputer sterujący składem mieszanki, który steruje zaworkiem za pośrednictwem silnika krokowego. Zalety tych instalacji to niska cena oraz bardzo prosta konstrukcja. Montaż nie wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Są jednak i wady. Instalację trzeba często regulować. Dużą wadą jest też to, że nie dość wydolny układ zapłonowy może powodować zapłony mieszanki gazowo-powietrznej znajdującej się przed komorami spalania, czyli tzw. strzały.
Jeśli auto ma plastikowy kolektor ssący, strzał powoduje jego zniszczenie.
Do takich aut trzeba montować nowocześniejsze instalacje - III i IV generacji. "
_________________ Rover 75 2.0i
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Wto Mar 31, 2009 10:49 Re: [R 75 2,0 i 2,5 V6] GAZ
llygas napisał/a:
Hej,
Zdecydowałem sie na instlowanie gazu w moim R. Gazownik zobaczył samochód i stwierdzil ze aby zmiescic parownik to musi wyrzucić filtr powietrza i wstawic stozek. Nie bardzo mi sie podoba ten pomysł.
Pytanie do osób które maja w 75 gaz. Gdzie macie parownik?
zmien gazownika toc parownik tu wogole nie podejdzie chyba ze chodizlo o reduktor
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Mar 31, 2009 10:57 Re: [R 75 2,0 i 2,5 V6] GAZ
BoloSr napisał/a:
llygas napisał/a:
Hej,
Zdecydowałem sie na instlowanie gazu w moim R. Gazownik zobaczył samochód i stwierdzil ze aby zmiescic parownik to musi wyrzucić filtr powietrza i wstawic stozek. Nie bardzo mi sie podoba ten pomysł.
Pytanie do osób które maja w 75 gaz. Gdzie macie parownik?
zmien gazownika toc parownik tu wogole nie podejdzie chyba ze chodizlo o reduktor
Parownik / reduktor to przecież synonimy w powszechnym słownictwie, bo parownik/reduktor odpowiada zarówno za "parowanie" gazu (stad jest ogrzewany jak i redukcje i utrzymanie odpowiedniego ciśnienia.
Pzdr,
Mariusz
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Wto Mar 31, 2009 11:05 Re: [R 75 2,0 i 2,5 V6] GAZ
faktycznie kolega mam racje pomerdalo mi sie z mikserem
Sorki wciaz mysle kategoriami R600 gdzie miałem drugą generacje.
Teraz do 75 wrzucam IV generacje KME.
Więc gdzie można wrzucić ten reduktor.
Jedyne miejsce jakie przychodzi mi do głowy to między przednim lewym reflektorem a nadkolem (tam gdzie jest rura doprowadzająca powietrze do filtra) . Znalazłem tam trochę miejsca. Co o tym sądzicie? Obawiam sie ze tam może być zimno, czy reduktor musi pracowac w jakiejs określonej temp?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Wto Mar 31, 2009 18:20
Jeszcze jest taka opcja że możesz akumulator przenieść do bagażnika a w jego miejsce reduktor i elektrozawór. Zaleta to że będą na wierzchu w łatwo dostępnym miejscu co się przydaje np przy wymianie filterka.
Natomiast w bagażniku klemę minusową przykręca się do karoserii, a plus trzeba przeciągnąć grubym kablem do komory silnika. Pozostaje kwestia zrobienia jakiegoś nowego mocowania aku.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Mar 31, 2009 19:21
llygas napisał/a:
Jedyne miejsce jakie przychodzi mi do głowy to między przednim lewym reflektorem a nadkolem (tam gdzie jest rura doprowadzająca powietrze do filtra) . Znalazłem tam trochę miejsca. Co o tym sądzicie? Obawiam sie ze tam może być zimno, czy reduktor musi pracować w jakiejs określonej temp?
Szukając miejsca pamiętaj, ze reduktor jest wpięty w obieg płynu chłodniczego i nie powinien być wyżej niż zbiornik wyrównawczy.
A najlepiej jak właściciele R75 albo innych z KV6 podziela się swoimi lokalizacjami i wybierzesz najoptymalniejszą .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum