Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 16:14 Leasing czy Kredyt
Prosze o pomoc Koledzy. A mianowicie co jest w dzisiejszych lepsze leasing czy kredyt. Kwota na samochod okolo 35.000PLN. I bylo by to na firme. Musze placic zus a w leasingu bym mial mniejszy i sam nie wiem co jest lepsze. nie szukam bo stronach firm bo jak wiemy kazda mami nas to lepsza oferta. wiec moze ktorys z forumowiczow bedzie w stanie mi cos doradzic dzieki piekne
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 16:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ZTCW (ale się nie znam ), do dla firmy lepszy jest leasing, bo całe raty wciągasz w koszty i odliczasz VAT (OISNM, to jest to traktowane jako usługa wynajmu samochodu, a nie jak zakup środka trwałego), nie martwisz się odliczaniem amortyzacji itd. Najlepiej zapytaj swojego księgowego (lub jakiegoś znajomego). Są też różniste poradniki w necie (www.infor.pl np. ) poszukaj, poczytaj a decyzję sam musisz podjąć
Co do ZUS-u - dlaczego miałbyś mieć mniejszy ? ZTCW, to składki ZUS są równe dla wszystkich
Wyjątek stanowią jakieś ulgi dla nowych firm, ale nie wiem, czy to jeszcze obowiązuje ...
po leasingu nie masz autka tylko bierzesz drugie w leasing
To jeszcze zależy od opcji - jest jakaś możliwość przejęcia autka na koniec - wiem, że moja firma tak robi.
Niestety jest to tak pokręcone, że najlepiej zapytać księgowego/doradcę podatkowego.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Weźcie no się, obywatele, uspokójcie i poczytajcie co nieco
Widziałem umowy leasingu z wykupem opiewającym na 5% wartości początkowej. US nie ma tu nic do rzeczy.
Leasingodawca ma otrzymać ponad 100% wartości przedmiotu leasingu. Jeśli leasingobiorca zapłaci mu dwie raty na 100% i 10%, to wszystko jest zgodnie z prawem - pierwsza to "opłata" za leasing, druga to wykup.
W dużym skrócie - samochód wart jest 100kPLN. Leasingobiorca płaci 4 lata: 4x12mcy = 48 rat. Każda np. po 2,2kPLN. Co razem czyni 105,6kPLN (ponad 100% wartości przedmiotu leasingu dla leasingodawcy). I dodatkowo w umowie jest tzw. opcja - tj. możliwość wykupu za np. 5% wartości pierwotnej przedmiotu leasingu, czyli za 5kPLN. Po zapłaceniu wszystkich rat leasingobiorca ma możliwość (nie obowiązek) skorzystania z opcji i wykupienia przedmiotu za symboliczną kwotę - wszak spłacił już jego wartość leasingodawcy.
Leasing widziałem w pracy na codzień, więc co nieco o nim wiem
Właśnie o to mi chodziło, co napisałeś.
Pewnie nie jestem na bieżąco, ale jakiś czas temu była afera, że jak wykup za '1 PLN' na leasingobiorcę, to traktowali to jak przekręt
Ale ja się nie znam
A bo się nie chciałem wymądrzać
Taki wykup za złotówkę może być traktowany jak przekręt (w skrajnym przypadku - pranie brudnych pieniędzy) jeśli nie są spełnione warunki, o których pisałem powyżej. Nie wiem czy przeszłaby kwota 100zł
W każdym razie kwota wykupu jak najbardziej nie powinna odpowiadać wartości rynkowej przedmiotu leasingu (dlatego właśnie wszystkim zależy na wykupie - za 5kPLN masz samochód wart 25kPLN). Różnica bierze się z tego, że okres amortyzacji środka trwałego (w tym wypadku samochodu) jest krótszy od rzeczywistego czasu eksploatacji. Dlatego leasingodawca nie będzie chciał udzielić leasingu na samochód na okres dłuższy niż 5 lat.
U mnie w "firmie-matce" jest jeszcze fajniedla pracowników - część ludzi ma umowy na użycie auta służobwego do celów prywatnych, płaci jakieś 10% raty leasing'owej i po 3 latach ma prawo do wykupu auta za ostatnią ratę - taki mały bonusik od firmy (poza nieograniczonym paliwem i przebiegami na terenie Polski ).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Wyjątek stanowią jakieś ulgi dla nowych firm, ale nie wiem, czy to jeszcze obowiązuje ...
Obowiazuja
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Jestem w trakcie zakladania dzialalnosci. Z tego co mowila mi ksiegowa to jest okolo 280zl. Jak zaplace pierwszy ZUS to napisze co i jak.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Nie Maj 17, 2009 17:47
Po pierwsze nie wiem absolutnie co ma leasing samochodu do ZUS-u
W przypadku samochodów praktycznie zawsze w grę wchodzi leasing operacyjny więc:
PLUSY leasingu
1. W przypadku samochodu osobowego leasing pozwala na odliczenie 2x VATu w limicie - zakup za gotówkę lub na raty tylko raz.
2. Cała rata jest kosztem uzyskania przychodu (przy ratach tylko odsetki i amortyzacja)
3. Leasing nie jest obciążeniem typu kredytowego (nie obciąża zdolności kredytowej)
4. Nowy samochód można "zamortyzować" (zaliczyć w koszty uzyskania przychodu) już w 2 lata praktycznie w całości
5. Łatwa procedura przyznawania leasingu
MINUSY leasingu
1. Samochód jest własnością leasingodawcy - jego bankructwo może oznaczać utratę pojazdu
2. Samochód jest własnością leasingodawcy - na wypłaty z ubezpieczenia trzeba mieć zgodę leasingodawcy (pisząc w skrócie)
3. Po wykupie za (zazwyczaj) niewielką wartość przy sprzedaży pojazdu powstaje spory dochód.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum