Forum Klubu ROVERki.pl :: [25 1.4 IL 16V (2000)]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[25 1.4 IL 16V (2000)]

Jaka moc silnika 84 czy 103?
Autor Wiadomość
Gregor1467 



Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 37
Skąd: Bedford



  Wysłany: Pon Maj 04, 2009 16:44   [25 1.4 IL 16V (2000)]

Proszę o pomoc w rozwianiu moich wątpliwości jaką moc ma silnik w moim Roverku? Czy da się to rozpoznać po samych oznaczeniach?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 04, 2009 16:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 18:05   

jeżeli pod maską masz napis TWIN CAM 16valve to jest to silnik 103 konny
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 04, 2009 18:13   

marcze83 napisał/a:
jeżeli pod maską masz napis TWIN CAM 16valve to jest to silnik 103 konny

W R25 były tylko silniki na dwóch wałkach rozrządu, nie tak jak w R200.
Gregor1467, linki do odpowiednich tematów:
klik i klik.
_________________
It's all right...
 
 
 
Gregor1467 



Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 37
Skąd: Bedford



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 20:05   

wild_weasel napisał/a:
jeżeli pod maską masz napis TWIN CAM 16valve to jest to silnik 103 konny



Taki napis jest na silniku ,a co do tematu przepustnicy to dziś wszystko przestudiowałem i wywnioskowałem że najlepiej byłoby ją wyciągnąć i sprawdzić kąty. Wydaje mi się że musi być jakiś łatwiejszy sposób.

[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 20:10 ]
A to wyskoczyło na sprawdzajce VINu:

Opis Wartość
Model MG Rover, Rover 200, 25 and MG ZR
Body Style 5 Door Saloon
Class (Trim) Class 3klasa wyposażenia
Drive RHD kierownica po prawej stronie
Engine CC 1400 ccpojemność silnika 1400 cc
Engine cylinders 4 Cylinder4-cylindrowy rzędowy
Engine Fuel System MPiwielopunktowy wtrysk paliwa
Fuel Type Petrolbenzyna
Performance Low Performance silnik o zaniżonej wydajności
Series Engine K Series
Transmission Manualmanualna skrzynia biegów
Transmission No. of Speeds 5 Speedpięć biegów
Transmission Type 5C39
Valves per engine 16Vsilnik 16-zaworowy
Model Year 2001rok modelowy (nie musi oznaczać roku produkcji)
S/N 544369


czy to napewno znaczy ,że jest to słabszy silnik???
 
 
 
Lukasz17i 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 84
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 20:59   

Ja też miałem silnik o zaniżonej wartości wystarczyła przepustnica i roverek mial 108 koników
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 04, 2009 21:12   

Lukasz17i napisał/a:
Ja też miałem silnik o zaniżonej wartości wystarczyła przepustnica i roverek mial 108 koników

Albo wymieniłeś coś jeszcze, albo jesteś w błędzie, albo miałeś silnik 1.6 :rotfl:
źródło
_________________
It's all right...
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 05, 2009 07:06   

Gregor1467, a VIN sprawdzałeś? To bym uczynił na początek. Na stronie klubowej jest dostępny dekoder (a link przyklejony wyżej).
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 07:29   

Cytat:
wszystko przestudiowałem i wywnioskowałem że najlepiej byłoby ją wyciągnąć i sprawdzić kąty. Wydaje mi się że musi być jakiś łatwiejszy sposób.
bo jest. Wystarczy zdjac z przepusticy gumowy przewod ktory idzie od filtra powietrza i bedziesz widzial gardziel od srodka. Pociagnij na max linke od gazu przy przepustnicy i zobaczysz czy motylek w gardzieli otwiera sie calkowicie (90 stopni) czy czesciowo (45 stopni).
3 min. roboty.
 
 
 
Gregor1467 



Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 37
Skąd: Bedford



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 19:12   

Dzięki Lechos wychaczyłeś plusika. Zrobiłem to nawet szybciej niż w 3min :mrgreen: .
No ale niestety okazała się to słabsza wersja. Teraz muszę zapolować na inną przepustnicę. Czy jeśli dorzucę do niej stożkowy filtr powietrza będzie jeszcze lepiej czy to tylko "zabieg kosmetyczny" ?
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 19:29   

Lechos napisał/a:
3 min. roboty.

Gregor1467 napisał/a:
Zrobiłem to nawet szybciej niż w 3min :mrgreen: .
bo zapomnialem napisac o przerwie na browara ;)
 
 
 
Lukasz17i 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 84
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 21:15   

Nic więcej nie robiłem był urwany jeszce tlumik końcowy teraz mam caly przelot wycięty katalizator takze mysel ze bedzie kolo 120
 
 
 
Kuba 




Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 14:36   

Witam! Otóż mam ten sam problem! Przepustnica otwiera się do 45st. więc jest 84KM. Lukasz17i czy były jakieś problemy z wymianą przepustnicy? czy musi byc ona z całym osprzętem, czy wystarczy goły element? Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 15:17   

Kuba napisał/a:
czy były jakieś problemy z wymianą przepustnicy?
cala wymiana polega na odhaczeniu linki gazy, odpieciu przewodu ktory idzie od filtra powietrza, odpieciu kostki od TPS i odkreceniu 4 srubek wiec zadnej filozofii nie ma :smile:
Kuba napisał/a:
czy musi byc ona z całym osprzętem, czy wystarczy goły element?
jedyny osprzet to czujnik TPS. Jesli jestes swego pewny to mozna kupic bez, ale z tego co widze to sprzedaja w komplecie.
 
 
 
Kuba 




Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 15:23   

sorka ale nie do konca kojarzę co to jest ten czujnik TPS (?) Widziałem ze gdzieś chcieli sprzedać bez potencjometru. czy to o to chodzi?
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 15:26   

tak
 
 
 
Kuba 




Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 15:34   

OK! Dzięki dobry człowieku!!!!!!!!! To jeszcze zapytam, czy musi być przepustnica od R25, czy może da rade od 214si?? Bo zauważyłem że wiecej jest tych starszych i sa tansze. A powiedz robiłeś to w 1.4 84KM i była faktycznie różnica zauważalna? I czy nic złego sie nie działo?
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 15:35   

Kuba, jak już zmieniasz lepiej od razu kup aluminiową.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 15:37   

Kuba napisał/a:
To jeszcze zapytam, czy musi być przepustnica od R25, czy może da rade od 214si??
da rade, ale jak napisala kolezanka zouza bierz w aluminium
 
 
 
Kuba 




Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 15:45   

Ok, to rozumiem, że aluminium jest trwalsza. Obecnie mam chyba plastik jakiś. To jak będę kupował to jedynie ważne żeby się otwierała do 90st. , no i żeby ten czujnik TPS był. Dzięki wszystkim za pomoc!!!!! zouza a Ty też miałaś przygodę z przepustnicą? :smile:
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 15:46   

Ja wymieniałam na przepustnicę z MG ZR, tą 52mm. W 1.6 nie było zdławionych wersji ;P
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 2.0 2000]
bagażnik nie otwiera się z pilota
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Lut 02, 2009 11:39
Brt
Brak nowych postów [25 1.6 16v 2000]
układ chłodzenia silonika
timer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Sie 17, 2008 12:36
ck-rover
Brak nowych postów [R25 1,4 16 V 2000]
Rozwalone prawe lusterko
carlito11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Maj 09, 2008 12:24
lineumaciel
Brak nowych postów [R25 2.0 2000] co to za wąż?
kluckyer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Paź 21, 2010 08:36
kluckyer
Brak nowych postów [25 1.4 IL 16V (2000)]
Cewki- jak sprawdzić czy są wporządku???
Gregor1467 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Maj 07, 2009 19:19
Gregor1467



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink