Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sob Maj 09, 2009 15:55 [r200] problem z recznym
Witam
W koncu wzialem sie za hamulec reczny, ktry nie dziala juz mi pol roku. Lapie tylko prawe kolo. Przesmarowalem i wyczyscilem co sie dalo ale dalej nie lapal. W koncu zmienilem linke i jest juz lepiej ale nie tak jak trzeba. Zeby cokolowiek zlapal mussialem sruba regulacyjna prawie na maxa podciagnac, i to mnie zastanawia ze linki nie sa ustawione symetrycznie - jak na zdjeciu. Czy zakonczenia powinny byc symetrycznie ustawione??
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 09, 2009 15:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No wlasnie mam to samo u siebie. Identycznie to wyglada.
Zdaje sie że nowa linka którą kupiłeś jest innej długości. U mnie poprzedni właściciel musiał też wymieniać jedną bo ma inny kolor.
I też przez to nie łapie mi lewe koło. Zastanawiam się nad skróceniem jednej linki ale teraz mam ważniejszy problem z pompą hamulcową.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 31 Skąd: Leszno
Wysłany: Nie Maj 10, 2009 09:32
A dla mnie to wygląda, że jest problem w zacisku (lub bębnie). Ręczny w lewym idzie do mechanicznego ograniczenia a klocki i tak nie dociskają do tarczy(lub szczęki do bębna) a na prawym mały ruch i starczy już na hamowanie. Zakończenie może być tak ustawione choć jest to trochę skrajne. Sprawdź czy hamuje Ci to koło na hamowni lub na piasku(najlepiej jadąc do tyłu a ktoś z boku patrzy).
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Nie Maj 10, 2009 10:12
Z tylu mam bebny. Przed operacja wymiany linki w niedzialajacym lewym, prawy lapal ale zeby samochod unieruchomic musialem zaciagnac na maxa, teraz jest troche lepiej ale i do perfekcji daleko, bardzo daleko.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Maj 10, 2009 10:26
Witam
Sprawa wygląda tak. Ja również wymieniłem lewą linkę bo była tak zapieczona że, zupełnie nie hamowało.
Linka mam ustawiona podobnie nie symetrycznie i tak łapie, bo jest po;
1.Inna linka może być dłuższa.
2 Bardziej zjechane okładziny na lewym kole, wyniku zapieczonej linki nie odbijała tak jak powinny i uległy większemu zużyciu.
Powinieneś sprawdzić stan okładzin, stopień ich zużycia i różnicę na obu kołach.
Regulację linki powinieneś przeprowadzać tak kręcąc tą śrubą żeby nie przeholować, bo jak za bardzo podciągniesz to prawe będzie brało już na 1-2 ząbku zapadki ręcznego a lewe na np.3-4.
Moja rada jest taka, jeśli okładziny są na tyle wysokie i samo regulatory nie dobijają do zera to poczekać aż się dotrą okładziny i co pewien czas wyregulować linkę.
Mi teraz ręczny po wymianie lewej linki łapie dobrze na oba koła trochę wysoko 4-5 ząbek ręcznego. Jak bardziej podciągnę to łapie już prawe koło, niżej nie mogę zejść.
Trzeba wymienić komplet okładzin ale z tym poczekam jeszcze
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum