Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i 97r] Jak wymienić łożysko?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i 97r] Jak wymienić łożysko?

Wystarczy przełożyć pierścień? Proszę oszybką odp bo nie wiem czy się za to brać. Patrz ostatni post
Autor Wiadomość
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



  Wysłany: Pią Maj 15, 2009 17:21   [R214i 97r] Jak wymienić łożysko?

Jak wymienić łożysko z tyłu? Mam tarcze i ABS. Potrzebny klucz dynamometryczny czy obejdzie się? Trzeba coś robić z czujnikiem ABSu?
_________________
Tom
Ostatnio zmieniony przez Mayday Czw Maj 21, 2009 11:17, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 15, 2009 17:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
spink 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Maj 16, 2009 08:34   

Ściągasz koło,ściągasz zacisk , odkręcasz tarczę, odkręcasz łożysko (piastę) lewe koło ma lewy gwint, prawe prawy, zakładasz nową piastę dokręcasz momentem 185 Nm albo ile masz pary w rękach ,zakładasz tarcze, zakładasz zacisk, zakładasz koło jeździsz. Oczywiście wszystko czyścisz, w zacisku smarujesz śruby pływające, robisz oględziny klocków itp. Jak się dobrze sprężysz to 30 minut roboty. Z czujnikiem nic nie robisz
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10925
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Maj 16, 2009 10:38   

spink napisał/a:
185 Nm albo ile masz pary w rękach

185 Nm to wcale nie jest dużo ;)
jak dokręcisz ile masz pary w rękach, to za tydzień zacznie piszczeć po rozgrzaniu :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
spink 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Maj 16, 2009 20:05   

185 Nm to około 18kg na metrze więc jak weźmie standardowy klucz długi około 30 cm to na bank nie uzyska nawet tego momentu chyba że siłka jest jego drugim domem
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10925
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Maj 16, 2009 23:56   

przecież to tylko 54 kg wystarczy się porządnie oprzeć o klucz :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Maj 17, 2009 07:00   

spink napisał/a:
185 Nm to około 18kg na metrze więc jak weźmie standardowy klucz długi około 30 cm to na bank nie uzyska nawet tego momentu chyba że siłka jest jego drugim domem


Zgadza się, 185 Nm to jakieś 18 km na metrowej dźwigni. Zmierz zatem długość ramienia klucza, które posiadasz i przelicz sobie proporcjonalnie, ile większą siłę musisz przyłożyć na kluczu, by osiągnąć zamierzone 185 Nm (około, oczywiście).
Jeśli klucz miałby ramię o długości 0,5m - to musisz przyłożyć na kluczu 36 kg. Jeśli ma długość 0,25m - to na kluczu trzeba oprzeć 72 kg. I tak dalej, prosty iloczyn siły oraz długości ramienia. Dla uproszczenia przyjmuje się, że 1 Nm to około 100 g, czyli 1 kg - około 10 Nm.
I już.
Ja, gdy w moim Polonezie zmieniałem simmering na wałku dyferencjału, musiałem zastosować moment około 200 Nm (instrukcja radzi od 175 do 225). Klucz miał około 0,4 m.
Tak więc na kluczu musiałem przyłożyć około 60 kg. Jakoże ważę około 70 kg, to się na kluczu po prostu powiesiłem na rękach - i już. Przejechałem po wymianie już jakieś 45 - 50 kkm i most pracuje jak trzeba. Trzeba sobie radzić..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 08:46   

Ludzie są naprawdę niekumaci... :/ Zamówiłem piastę i 10 razy powtarzałem jaka ma być a gościu zamiast do hamulców tarczowych, przysłał do bębnów czyli zamiast takich:

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=847

przysłał takie:

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=843

Brak słów... Da się tą zębatkę jakoś przełożyć czy muszę odsyłać???
_________________
Tom
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10925
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 10:21   

niestety nie da się :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 10:23   

Przez tel mi gadał, że sam przekładał i nie ma z tym problemu. Mimo to kazałem przysłać taką jak ma być, a on i tak zrobił po swojemu...

[ Dodano: Czw Maj 21, 2009 11:43 ]
Na pewno się nie da?? Niech ktoś napisze, że da radę... Muszę mieć sprawne auto i nie mam czasu na czekanie na następną przesyłkę...
_________________
Tom
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 21, 2009 14:12   

a gdzie kupiles? u Tomiego? ja bym odsylal, lepiej poczekac kilka dni i miec to co trzeba niz kombinowac bo jeszcze cos rozpierdzielisz!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 14:33   

Kupiłem od handlarza używanymi częściami z Krakowa. Dzwoniłem do innego mechanika i też mi powiedział, że da się przełożyć pierścień ABS, że to jest na mały ścisk i powinno zejść bez problemu. Więc chyba spróbuje...
_________________
Tom
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 21, 2009 15:35   

no to sprobuj i daj znac jak Ci poszlo jak juz zrobisz. PS powodzenia!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10925
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 18:27   

z przegubu sę da, ale na piastach to jest chyba na stałe :/
przynajmniej w Roverkach :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i,97] Jak wymienić lusterko boczne?
DragoDraco Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Paź 29, 2007 00:25
Wazzabii
Brak nowych postów [MG ZR]Łożysko tył
Fish1969 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Mar 05, 2013 17:14
Fish1969
Brak nowych postów [R25 ]łożysko??
EMERYT19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Lis 11, 2011 17:13
EMERYT19
Brak nowych postów [MG ZR 160] Łożysko tył
magic1946 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 31, 2015 11:26
magic1946
Brak nowych postów [MG ZR 160] łożysko w pieście
HaDeSsS Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Cze 28, 2007 17:23
HaDeSsS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink