Wysłany: Pon Cze 01, 2009 21:16 [r 220 sdi] Turbo Nie Upuszcza Nadciśnienia... ;/ co robic?
witam
mam mały "problem"
kupiłem wskaźnik doładowania i podłączyłem jak w temacie " [R620 SDI '95] Wskaźnik doładowania "
i co zauważyłem ....
na biegu jałowym wskaźnik pokazuje ok 1.0 bara natomiast pod obciążeniem podczas jazdy wskaźnik pokazuje wartośc 1.6 bara
Nie wiem czy wskaźnik źle pokazuje czy faktycznie turbawka podaje takie ciśnienie...??
Dodam ze auto na prawde odkąd je kupiłem zachowuje się ponad seryjnie zreszta dodawałem filmik w dziele tuning... jutro sprawdze manomertem od pompowania kół czy faktycznie turbina podaje takie ciśnienie...
co o tym sądzicie??
Wygląda na to, że masz o 1bar złe wskazanie. Jałowy oczywiście 0, a obciążenie 0,6 bara Przy ciśnieniu 1.6 bara długo by turbina nie pożyła uszczelka pod głowicą pewnie też ale do 1 bara spokojnie można turbinkę kręcić...
za dużo .... u mnie (i o ile mi wiadomo tak powinno być) jest na luzie (gaz na max) 0,8 bar a max podczas jazdy na pełnym gazie 1,3 bar ... teraz nie wiadomo, czy masz rzeczywiście takie wskazania, czy wskaźnik oszukuje o trochę w górę. A informacyjnie ... identyczne wskazanie na luzie miałem podczas odczytu na KTSie
Teraz doczytałem i jeśli dobrze znalazłem to w SDi siedzi GT15 które powinno standardowo dmuchać tak jak Raptile piszę 0,8-1Bara. U mnie siedzi K14 które podobno można kręcić nawet do 1.8 bara niestety przez to ma niezłego laga...
P.S Firq, jaki wskaźnik kupiłeś i czy łatwo przełożyć wężyk do wskaźnika?
[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 08:58 ]
panowie to juz moj trzeci wskaznik doładowania i tak samo pokazuje ma pełnym papciu 1.6 bara załozyłem wczoraj intercooler od sprintera i teraz jade do tunera na chipa ..;] ciekawe co z tego bedzie...
auto zostawiłem u tunera i do odbioru mam o 15.00
turbo daje takie ciśnienie bo sprawdzaliśmy z tunerem przez to poprzedni cooler popękał i weze pękały...
teraz cooler jest od sprintera 2.9 td
czasami R odcinal mi dawke paliwa i nie wiedziałem przez co... teraz wiem bo gadałem z tunerem i doszlismy do wniosku ze to przez to ciśnienie silnik broni sie przed takim cisnieniem .... cóż... sysko się okaze po 15.00 wtedy dam znac
Cgętnie jak tylko doprobwadzę swojego R do stanu używalności
Firq napisał/a:
auto zostawiłem u tunera i do odbioru mam o 15.00
turbo daje takie ciśnienie bo sprawdzaliśmy z tunerem przez to poprzedni cooler popękał i weze pękały...
teraz cooler jest od sprintera 2.9 td
czasami R odcinal mi dawke paliwa i nie wiedziałem przez co... teraz wiem bo gadałem z tunerem i doszlismy do wniosku ze to przez to ciśnienie silnik broni sie przed takim cisnieniem .... cóż... sysko się okaze po 15.00 wtedy dam znac
GoodHope? Pochwal się później wykresem
P.S Srebra 2setka? Właśnie przy takiej coś grzebali
dokładnie tak srebrna 2setka
dokładnie GoodHope własnie teraz byłem u niego i jeszcze walczy z turbina zeby tyle nie dmuchała ale dzis ma byc skonczony wykres wrzuce pozniej... sam jestem ciekaw jak to bedzie smigac
Pływak, jedziesz na zlot w czwartek??
potrzebuje fachowej porady panowie...
własnie odebrałem auto od tunera i nie chipował go dzis bo turbina sie zastała i gruszka jest sprawna która powinna upuszczac nadcisnienie ale trzpien który wchodzi w turbo zastał sie i w ogóle nie da rady go obrucic... jak mam rozruszać te gajgi..??
Tuner nie chipował go z taka dawka cisnienia bo po 1 auto odcina paliwo bo za duze cisnienie dostaje po 2 po chipie i takiej dawce cisniania jakie pompuje turbo półośki by się skręciły jak cienki drucik przy takiej mocy... wiec najpierw turbo potem chip...
Brt, co radzisz??
dokładnie tak srebrna 2setka
dokładnie GoodHope własnie teraz byłem u niego i jeszcze walczy z turbina zeby tyle nie dmuchała ale dzis ma byc skonczony wykres wrzuce pozniej... sam jestem ciekaw jak to bedzie smigac
Pływak, jedziesz na zlot w czwartek??
Niestety na zlot nie jadę dzisiaj odebrałem auto od blacharza dopiero... Też będe się musiał kiedyś przejechać aby mi zmierzył ciśnienie doładowania i je zwiększył to samo z dawką paliwa bo mi niestety nie ma gdzie chipa wgrać więc zostaje tylko "mechanika"
Hm ... niestety na turbinkach się nie znam zabałdzo Wiem tylko, że ten trzpień od zaworu upustowego (po zdjęciu łącznika z gruszki) powinien malym paluszkiem dać się poruszać .... jak to w środku wygląda i jak to rozruszac niestety nie wiem ... można spróbować standardowymi metodami w stylu: zapuść odrdzewiacza jakiegoś poczekaj i spróbuj ruszyć .... a jak nie pójdzie to raczej bez jakiegoś rozbierania się nie obejdzie ... ale jakiś szpec od turbo musiałby się wypowiedzieć
Brt, tak sie składa ze wiem jak wyglada turbina w przekroju z czasów szkolnych.. lecz ta wiedza nie jest mi aktualnie pomocna To sie zgadza ze ten trzpien powinien poruszac sie bez oporów jakichkolwiek... ale tak nie jest zapiekło sie to wszystko i dupa
Tuner podpowiedział zebym strzykawka na ten trzpień lał na noc DOT-4 pytałem czy nie lepsze WD40 ale powiedział ze do tego typu penetracji nie ma nic lepszego od płynu hamulcowego.... n o to ok wczoraj wieczorem nalałem... ale nawet nie licze ze po 1 dniu to pusci ...;/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum