Wysłany: Sob Sty 24, 2009 17:17 [R 420 820 Si seria T] problem z pompa od wspomagania
witam.ostatnio wlaczylem silnik i uslyszalem dziwny halas ktory lekko cichnie jak sie autko rozgrzeje..okazalo sie ze slychac pompe od wspomagania.sprawdzilem plyn,byl w normie ale.... spieniony wiec postanowilem go zmienic.jednak po zmianie nie ucichlo do konca i jeszcze slychac lekko jak odpale na zimnym
zajzalem jednak pod autko i co i plyn wycieka...
pytanie moje jest takie czy musze miec pompe do 420 czy te od 416 i innych modeli pasuja.???
wiem ze silnik to nie jest hondowski wiec takie moje obawy ze musze jednak od 420 szukac
popytalem jeszcze troszke i kumpel podsunal mi pomysl ze ma mechanika zajmujacego sie pompami i je regeneruje i bierze w rozliczeniu "moja"...czy to jest dobre rozwiazanie???
nowa sprawdzalem kosztuje ok 1000zl a uzywki narazie do 420 nie spotkalem.
co proponujecie???
pozdrawiam
AndrewS: uszczegółowiłem temat,
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Pon Lut 02, 2009 23:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 24, 2009 17:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w przypadku serii T pompa wspomagania jest tak jakby polaczona z pompa wody, przynajmniej tak to z gory wyglada,
w zwiazku z tym na 100% nie bedzie pasowac od serii K
niestety okazalo sie ze moja tez puszcza, ludzilem sie ze to moze z gornych pokryw sie leje i uszczelniaczy walkow, ale niestety nie, chociaz z tamtad tez sie lalo
moja tez wydaje dzwieki, ale raczej przy zimnym silniku, najpierw zwalalem to na napinacz,
no i olej dostaje sie na pasek, ktory ladnie go rozrzuca tam gdzie tylko moze
jak na razie to nie mam pojecia jak do tego sie zabrac,
czy trzeba wyciagac ten caly modul pompa wspomagania plus wody, czy da sie jakos to rozdzielic,
bo altka to pewnie trzeba wyciagac
jutro moze znajde czas to pogrzebie w rave
jesli mi sie uda ja wyrwac, to postaram sie dostac do uszczelnienia
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
czy trzeba wyciagac ten caly modul pompa wspomagania plus wody, czy da sie jakos to rozdzielic,
pewnei w dieslu L jest tak samo raczej trzeba będzie wyjąć jedno i drugie na moje koślawe oko ogólnie to daje się rozdzielać, bo pompę wody można samą wymienić ale podstawą w tym przypadku jest pompa wspomagania i do niej jest "doklejona" pompa wody
przejzalem rave
troche sie wkurzalem, bo przy R800 sa opisy do dieseli i KV6 a seria T jest olana
znalazlem dopiero przy R400
trzeba wyjac alternator i potem dobierac sie do pompy, pompy wody nie trzeba ruszac,
z tego co widac w rave to da sie to odlaczyc
nie wiem kiedy sie za to zabiore, jakos pewnie na wiosne
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 22:48
Na wiosnę dźwięki pompy ucichną. Mam podobnie. Jęczy, płyn w układzie wspomagania się pieni (ktoś mi mówił że może to być wina znajdującej się w nim wody?) a na wiosnę wraca do normy by znowu se przypomnieć gdy temperatury spadną w okolice 0 oC.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Sro Lut 04, 2009 11:11
Dowiedźcie się też ile kosztuje wysyłka z UK. np >>ta pompa kosztuje £15, załóżmy wysyłka +£20 , razem £35 = ~160 zł
np w mbanku wystarczy zwykła visa electron podpięta do paypala i już można płacić każdemu, w każdej walucie. niestety obecne kursy są tragiczne ale i tak się opłaca w UK części kupować.
kurde z tego co tam widac to pasuje do wielu modeli w tym R 200 89 -99
hmm musze wykrecic swoja z malego kanciaka i porownac,
tylko to kolo na fotce z tej aukcji jest jakies inne, tak jakby bylo na pasek klinowy,
w sumie samo kolo to nie problem podmienic
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
pope slychac jak jest zimny silnik pozniej ucicha to fakt
u mnie jest tak: rano gdy sprawdzam plyn dolewam ok100-150 ml plynu - stan ponizej minimum lekko ponad wezykiem:) pozniej patrze jak powoli cieknie od spodu.zalezy tez ile krece kolkiem podczas jazdy ale po paru godzinach znow musze dolewam
kumpel ma pompe na zbyciu od 25 w dieslu i dlatego zastanawialem sie czy nie zamienic tych pomp w swoim ale wolalbym wiedziec czy pasuje
w weekend wyciagnalem pompe z kanciaka 1.4 95 r
no i jest troche inna
na pierwszy rzut oka ma mniejsze kolo pasowe, to w sumie nie problem, bo pewnie da sie przełożyć
no i gorsza sprawa ze nie ma z tylu tego zazebienia dla pompy wody
oczywscie nie skladam broni i gdy bede mial dwie obok siebie to sprawdze dokladniej,
czy np. da sie przelozyc sam tyl z jednej do drugiej
na ostatnim spocie Tomi mowil, ze od diesela chyba jest taka sama, warto by bylo to sprawdzic dokladnie, moze przez EPC
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum