Pierwszy to taki, że silnik ciepły czy zimny wibruje na każdych obr. tz jego praca jest nie równa i więcej pali ile to nie wiem bo usterka zdarzyła mi sie nie dawno, a widzę szybkie opadanie wskaznika paliwa. Wycieków paliwa nie ma. Słychać tez głośna prace wtryskiwaczy (nie wiem czy one tak maja głośno pracować) oraz cykliczne metaliczne uderzenia przy zimnym silniku.
Drugi problem to wycieraczki przednie a raczej ich brak. Podczas pracy wycieraczki przestały działać. Sprawdziłem bezpiecznik i był spalony. Wymieniłem na nowy ale on tez sie spalił nim wycieraczki zdążyły zareagować. Tylnia wycieraczka zaś włącza sie sama gdy tylko wbijam wsteczny bieg. Wcześniej to sie nie działo. W zasadzie efekt z tylnia wycieraczka mi sie podoba, bo działają tylko przez chwile i same sie wyłączają.
Dzieki za pomoc i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez extermi Sro Cze 10, 2009 15:32, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 05, 2009 22:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ad 1 - Bezwzględnie sprawdź zgranie rozrządu. Jeśli silnik się przegrzewa, nie ma mocy, głośno pracuje, nie daj Boże coś w nim rytmicznie wali, pali więcej paliwa - to świadczy dość mocno o tym, że mógł się rozrząd przestawić.
Jak nierówno pracuje - sprawdź zapłon, od świec, przez przewody WN, kopułkę, palec, przewód WN centalny, cewkę, jej połączenia, itd.. Na pracującym silniku ściągaj kolejno z każdej świecy fajkę i obserwuj zachowanie silnika. Po zdjęciu silnik powinien wyraźnie wpadać w regularną "trzęsawkę" (praca na trzy cylindry). Jeśli po zdjęciu którejś praca silnika nie zmieni się - to oznaczać może, że albo świeca jest zmostkowna, uszkodzona i nie ma na niej iskry, albo dany obwód zapłonowy (palec, styk w kopółce, przewód zapłonowy) jest uszkodzony (przebija do masy, brak przejścia, itd). Jeśli nie będzie to zapłon, to oznaczać to będzie niestety, że dany cylinder niedomaga (małe sprężanie lub nawet jego brak, spowodowane uszkodzonymi zaworami, pierścieniami na tłoku lub inną nieszczelnością albo defektem.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Widzę, że czeka mnie poważna naprawa silnika. Sprawdzałem świece oraz przewody WN. Za każdym razem gdy odłączyłem przewody od świec, silnik na chwile spadł z obrotów ale zaraz powrócił na swoje 1000 obr/min. Co do przegrzewania sie to raczej nic takiego nie zaobserwowałem wskażnik temperatury wody jest w normie. Wentylator nie włącza się. Jeżeli chodzi o moc to może trochę jest słabszy. Na pewno Jeździ wolniej nie mogę rozpędzić go do 140 km/h, ale do 100 zbiera sie całkiem całkiem (mam namyśli normalną jazde).
Ciśnienie w każdym cylindrze jest mniejsze o jakieś 1bar.
Co do wycieraczki tylnej i wstecznego biegu, to raczej normalne w R200, że podczas cofania i włączonych wycieraczek przednich automatycznie załączy się wycieraczka tylna.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Cze 09, 2009 18:26
extermi napisał/a:
Co może być, że przednie wycieraczki palą bezpieczniki??
Problemem może być mechanizm napędu wycieraczek, silniczek, przekładnia itp.
Zdejmij wtyczkę zasilającą na silniczek wycieraczek i włóż nowy bezpiecznik i załącz wycieraczki, jeśli się nie przepali to ok. Następnie wepchaj wtyczkę na miejsce przy załączonych wycieraczkach jeśli przepali bezpiecznik to masz tu problem.
Może być zatarty mechanizm, silniczek sfajczony lub słynne w tym modelu "blaszki parkowania " które sprawiają problemy i mogą ale nie muszą robić zwarcie. Ale żeby się do nich dostać trzeba wymontować cały napęd z silniczkiem i roznitować trzy nity które trzymają całą tą pokrywkę z tymi blaszkami.
Powodzenia
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 209 Skąd: nowa sol
Wysłany: Sro Cze 10, 2009 19:18
Jak moze ci dzialac tylna wycieraczka jak masz spalony bezpiecznik od wycieraczek? Ja ostatnio robilem w swoim tyle ze ja mam 416 i tam jeden bezpiecznik odpowiada za tylna ,przednia wycieraczke no i za silniczek od spryskiwaczy? Napewno masz cos z silniczkiem od wycieraczek albo z samymi przewodami od niego gdzies sie przetarly i robia zwarcie . Sproboj wlozyc nowy bezpiecznik i nie wlaczac wycieraczek i zobacz czy ci sie spali. Jak bedzie caly to potem sproboj wlaczyc wycieraczki jak wtedy sie spali to napewno silniczek albo przewody od niego robia zwarcie i bezpiecznik sie pali.
U mnie w R200 są dwa bezpieczniki. Jeden od przednich wycieraczek oraz spryskiwaczy w skrzynce bezpiecznikowej jest on pod 13 o ile dobrze pamiętam, a tył jest wpięty pod 15. Oba bezpieczniki mają wartość 15 A.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 209 Skąd: nowa sol
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 06:50
Mniejsza z tym bywa roznie z tymi bezpiecznikami . Zrob jak ci mowilem , pokabinuj i zobacz czy beda sie palic bezpieczniki na wlaczonych wycieraczkach. Jak beda sie palic to musisz rozebrac podszybie cale ten plastik czarny wtedy bedziesz mial dostep do calego mechanizmu wycieraczek i bedziesz mogl zobaczyc co sie tam dzieje.
Dobra zrobiłem tak jak pisaliście odłączyłem wtyczkę bezpiecznik cały. Zdemontowałem plastiki rozwierciłem mechanizm, poprawiłem co nie co i działa. ale mam pytanko co to był za smar w środku rozumiem ze jakiś przewodzący prąd wiecie może jaki.
Dzięki wszystkim za pomoc
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 21:24
Cytat:
co to był za smar w środku rozumiem ze jakiś przewodzący prąd wiecie może jaki.
To nie jest żaden nadzwyczajny smar przewodzący prąd
Ten smar spełnia role tylko smarujące przekładnie i ślizg po którym, pracują te blaszki żeby się za szybko nie skończyły
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum