Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Wto Cze 16, 2009 19:38
Tomek1212 napisał/a:
Blue, możesz sprawdzić na tych cudownych stronach co oznacza ten kod błędu nr 2, oczywiście kompa PGM-FI ? .
Cytat:
1986-1990 Legend (G1)
Code # Explanation
1 Front Oxygen Sensor
2 Rear Oxygen Sensor
3 Manifold Absolute Pressure Sensor
5 Manifold Absolute Pressure Sensor
4 Crank Angle Sensor
6 Coolant Temperature Sensor
7 Throttle Angle Sensor
8 Top-Dead-Center Position Sensor
9 Number 1 Cylinder Piston Position
10 Intake Temperature Sensor
12 E.G.R. System
13 Atmospheric Pressure Sensor
14 Electronic Idle Control Module
15 Ignition Output Signal
17 Vehicle Speed Sensor
18 Ignition Timing Adjustment
czyli sonda. Z tego co pamiętam to pisałeś że na benzynie jest ok, a tylko na LPG wywala błąd. Dziwna sprawa bo u mnie jest OK, mimo że na gazie moje sondy bardzo ubogo wskazują. Może ta Twoja sonda jest już popsuta ale jeszcze na benzynie trochę działa, a dopiero na gazie już z kosmosu wartości wskazuje że komp wywala błąd.
W każdym razie nic poważnego, ale mógłbyś zamontować wskaźnik AFR lub dwa do każdej sondy osobno żeby to jakoś zweryfikować. U siebie podłączyłem wskaźniki na wtyczkach w komorze silnika, bo nie mogłem znaleść pod fotelem kierowcy odpowiednich kabelków (co później okazało się kompem skrzyni..) , a powinienem szukać pod fotelem pasażera oczywiście.
Zielone stechiometryczne diody są tylko na benzynie albo gdy sondy są jeszcze nie rozgrzane. Później na blosie już świecą się na ubogo czerwono podczas spokojnej jednostajnej jazdy, tylko podczas przyspieszania mieszanka się wzbogaca - żółto-czerwone diody. I tak jest jaknajbardziej OK.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 16, 2009 19:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No możliwe, że jest uwalona, aczkolwiek na razie nie będe tego ruszać.
Ten genialny przyrząd zwany "wskaźnik AFR" można zastąpić zwykłym miernikiem. Nawet powiem więcej, miernik jest lepszy bo wskazuje dokładnie skład mieszanki. U mnie jest cały czas na maksa na ubogo na gazie, ponieważ mam tak ustawioną instalkę. Auto na gazie po przekroczeniu 5tys obr/minutę w ogóle nie przyśpiesza, jest tak skrajnie uboga mieszanka.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Sro Cze 17, 2009 08:35
Tomek1212 napisał/a:
Auto na gazie po przekroczeniu 5tys obr/minutę w ogóle nie przyśpiesza, jest tak skrajnie uboga mieszanka.
To zdecydowanie za ubogo. Może reduktor zamocno zakręcony? tzn membrana wstępnego napięcia , czy coś w tym stylu. Ja swoją śrubę zakręcałem aż do momentu gdy autko zaczęło tracić na mocy, wtedy trochę odkręciłem i jest dobrze.
tzn podczas spokojnej jazdy czerwone ubogie diody, a każde dodanie gazu powoduje wzbogacenie (tak jak na w/w filmiku). Im wyższe obroty tym lepiej przyspiesza, a powyżej 5tyś to kierownicę wyrywa z rąk.
Odnośnie zlotu, sorry że ja nie przyjechałem, ale naprawdę ostatnio mam bardzo dużo spraw na głowie.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Czw Cze 18, 2009 07:54
Ostatnie wyniki jakie uzyskuję to ~17 litrów gazu /100km. Typowa jazda miejska, korki czasami po pare km, i zawsze mam klime włączoną. Mam trochę nadzieję na mniejsze spalanie bo ostatnio zmieniłem na rzadszy olej 5W30 ale czy będzie jakiś efekt to jeszcze zobaczę.
No to u mnie spalanie w cyklu miejskim kształtuje się na poziomie 15l/100km, a w trasie około 12-13l/100km, oczywiście najczęściej przy włączonej klimie.
Generalnie koszt montażu instalacji gazowej zwrócił mi się po niecałych 2tys km.
Moje auto ma juz ze tak powiem nadajaca sie do wymiany instalacje, choc wiem ze na gazie jezdzi od niedawna. Wnioskuje ze wstawili uzywke... Ale mniejsza o to.
W najblizszej przyszlosci (miesiac) wywale wszystko co z gazem zwiazane oprocz dobrej butli 80ki i wstawie nowa instalcje. Sekwencja odpada, no bo sporo silnik swietnie wspolpracuje z instalacja bez tak daleko idacych kombinacji to nich mu bedzie
I teraz moje pytanie:
kompletna II generacja czy BLOS?
Dzis rozmawialem ze swoim gazownikiem i powiedzial ze w blosy raczej sie nie bawi, z 2giej strony slyszalem same dobre rzeczy...
Co polecacie? Jakie sa zalety IIki i blosa? (krokowka czy blos - rozumiem ze blos reguluje sie dowolnie?) Chyba da sie wstawic blos bezposrednio na przewod z powietrzem bez zabawy z rurkami?
Nie mam zastrzeżeń do 1 generacji, oprócz tego że nie da się wyregulować tak aby w całym zakresie prędkości samochodu mieszanka była optymalna. Np podczas jazdy miejskiej będzie ubogo, a ok 140km/h mieszanka jest zabogata. Ale widzę to tylko po miernikach AFR, silnik pracuje ok, jak na benzynie. Nie da się wstawić Blosa w fabryczny dolot bo jest zamało miejsca.
Rozumiem że II generacja jest sterowana kompem na podstawie sygnałów z sond lambda (lub tylko jednej). Tylko trzeba założyć że sondy podają prawidłowe wyniki, albo przynajmniej jedną wymienić na nową.
Ważne to zrozumieć jak dana instalacja jest podłączona, nawet poprosić gazownika o jakiś schemat żeby później można było samemu naprawić.
Za tydzień zakładam nową instalację.
Dlugo sie zastanawialem co zalozyc...
Gazownik upieral sie przy sekwencji, ale jako ze nie mam serca do dziurawienia V6 oraz wszystkie 827 z gazem jakie widzialem jezdzily na I lub II generacji to i ja sie na taka zdecydowalem.
Mam nadzieje juz za tydzien-dwa napisac ze nowa IIgenerazcja gazu w moim aucie sprawuje sie wysmienicie
bezsensowny krok wstecz, założ mu dobrą sekwencje, stag300+ na magicjetach i dobrymparowniku i zapomnisz, że masz LPG w aucie... przy obecnych cenach sekwencji nie ma lepszej opcji
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Zgadzam się z Markzo - różnica cenowa jest tak mała, że nie warto zakładać II generacji - przy dobrze założonej IV masz spokój "do końca świata".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Jak już montować sekwencje to nie przereklamowanego staga na magicjetach tylko BRC sequent na wtryskach BRC lub najlepiej KEIHIN. Niestety wtedy wyjdzie sporo drożej niż zwykły "golas", ale jeżeli masz zamiar jeździć dłużej tym autkiem to najlepszy wybór.
Ja cały czas biję się z myślami, czy nie wrzucić do siebie sekwencji zamiast blosa.
W 2generacje (tzn pierwszą) na zwykłym mikserze bym się wogóle nie bawił. Owszem, na gazie bedzie żyło ładnie, ale silnik straci sporo na dynamice, zwłaszcza na benzynie.
W 2generacje (tzn pierwszą) na zwykłym mikserze bym się wogóle nie bawił. Owszem, na gazie bedzie żyło ładnie, ale silnik straci sporo na dynamice, zwłaszcza na benzynie.
Mikser montuje się w przewodzie doprowadzającym powietrze do silnika i on znacznie zwęża dolot powietrza - mniej powietrza - mniej mocy.
Stąd wziął się pogląd, że "na gazie auto jest słabsze" - na II generacji tak - nie ma innej opcji - musi być słabsze.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No właśnie nie wiem.
Z BRC są problemy ze słabym gazem, a wtryskiwacze kosztują majątek.
Co do spalania gazu, to niestety wszystko zależy od miasta. W Lublinie na przykład wszystkie samochody palą dużo. Mieliśmy wiele aut i te wszystkie zapewnienia że "spala 11l" gazu jakoś sie nie sprawdzają. Oczywiście mówimy o jeździe miejskiej.
CC 700 Paliło 9l gazu (pierwsza generacja)
Seat Toledo 1.8 jakieś 14l (druga generacja)
BMW E36 1.8 (Zavoli, Planijet) - ostatnio wyszło 13,7l, świeża instalacja.
R416 - (Zenit, Magicjet) niżej niż 13 litrów to bardzo rzadko widze bez klimy nawet.
Xsara Picasso 1.8 - (12l wow!) , ostatnio z klimą skoczyło na prawie 15l (Roxy+Planijet).
Omega 2.5V6 - coś ok 16-17l. Z klimą dochodzi do 19l (Stag, Magicjet).
No ale jeżeli Rover pali 10l Pb po mieście katalogowo, odcinki są dość krótkie (do 10km) i stoi sie w korkach i to jeszcze pod górkę to cudów nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum