Problem został zdiagnozowany. Po wielu mękach ze śrubami TORX i podejściach z różnymi wiertłami wreszcie udało się przewiercić (złotym) wiertłem 5 śruby. Okazało się, że nasz wentylator już był naprawiany. Mam nową płytkę drukowaną:
A ona nie ma w ogóle podłączonych przewodów do ostatniego przekaźnika jak widać na fotce. Tylko z tego artykułu: http://roverki.pl/article.php?sid=476 wynika, że nie mam 3 biegu. A III jest najwyższy wiec nie wiem czy przypadkiem oznaczenia w artykule nie sa odwrotne.
Po podaniu napięcia na przewód czerwony i u mnie brązowy (masa) silnik zakręcił. Po podaniu napięcia na szary i brązowy nie odpalił. Po podaniu go za rezystor (??):
silnik zadziałał.
Wynika z tąd, że mój wentylator jest już przerobiony. Mam silniczek SIEMENS 13.5V. Do silnika wchodzą dwa przewody (szary i czerwony) a masa jest podłączona gdzieś nie wiem gdzie nie znalazłem przewodu Śmigło mam oryginalne dlatego mnie trochę zmyliło to. I ciągle myślałem, że nie mam dwóch biegów a tak naprawdę nie mam jednego.
Pytanie tylko jaki rezystor założyć. Ten ma oznaczenie ATE RB50 R39 J 0906, na stronie jest powiedziane, żeby założyć rezystor 0.3 ohma i 80W. Czy przypadkiem nie 0.3 Kohm ?
_________________ Adam
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 20:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
na stronie jest powiedziane, żeby założyć rezystor 0.3 ohma i 80W. Czy przypadkiem nie 0.3 Kohm ?
Możesz założyć rezystor wartości ok 0,3 ohma... nie musi to być dokładnie 0,3. Jak założysz 0,2 albo 0,5 to też będzie dobrze. Im większa wartość rezystancji tym silnik będzie wolniej kręcił na pierwszym biegu - ot cała filozofia.
Jeśli chodzi o moc to 80 Watów to moim zdaniem minimum. Jak moc będzie większa, to rezystor dłużej będzie żył (później się przepali)
Pozdrawiam!
[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 23:15 ]
se7en86 napisał/a:
Aż boję się do tego zabrać, ale już muszę to zrobić w przyszłym tygodniu. Ale skoro Wy dajecie radę, to i ja chyba też dam
se7en86 spokojna głowa dasz radę. Przedwczoraj montowany był w Siedlcach wentylator od Vectry B w R75, więc Twój będzie trzeci w naszym mieście
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Dedukcja doskonała, wartość po R oznacza wartość po przecinku czyli 0,39 ohm ale moc rezystora bym zwiększył bo te 50W to za mało pewnie dlatego padł
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tylko, że w końcu zdecydowałem sie założyć ten 50W 0.47 ohm i okazuje się, że silnik nadal nie pracuje...
I teraz zgłupiałem.
Ten nowy opornik daje mi spadek napięcia rzędu 0.02V.
Pomiar przed opornikiem napięcia z akumulatora to 12.98 - 13 V, za oporonikiem 12.96 - 12.97. Rezystancja jego jest tak mała, że mój miernik jej nie mierzy A może miernik mam do luftu?
Ten stary opornik daje mi za sobą napięcie rzędu ok 12.6 V
podaj napięcie na krótko na rezystor i zobacz czy zakręci, a może masa ci gdzieś uciekła?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Masa jest i raczej nigdzie mi nie ucieka. Okazuj się, że dwa bieg mam. Chociaż po podłączeniu napięcia na rezystor silnik nie kręci... nie wiem czemu, może do dobrej pracy ten rezystor wymaga odpowiedniej temperatury ? Nie mam pojęcia... Auto poskręcane. Dwa biegi działają... Czyli koniec pracy. Odwaliłem kwał nikomu niepotrzebnej roboty
Dzięki za wsparcie
[R75 2,0 CDT]Witam dziś wziąłem się za naprawę wentylatora ,(wielkie dzięki dla MARIANA K) Rozbiórka poszła dość gładko ale zrobiłem na półmetku wielki błąd ,włożyłem silnik w imadło i po wymianie szczotek nie kręci się .Uszkodziłem obudowę i nie wiem czy jeszcze coś z tego będzie.Miałem pod ręką wentylator z Daewoo Espero ,pokombinowałem trochę i przykręciłem ,podłączyłem czarny i czerwony przewód i działa ale jak długo nie wiem i czy tak może być taż nie wiem.Może ktoś kto ma pojęcie z elek. coś na to powie.
Czyli prawdopodobnie podłączyłeś tylko najwyższy bieg... i niestety masz jeden W takim wypadku trzeba było odżałować chyba 700zł i kupic wentylator od DIESLA III biegowy. Podobno te od wersji benzynowej się nie sprawzają Chociaż ja tak mam i na razie działa Jak długo ... zobaczymy
Teraz masz jeden bieg ale możesz kupić rezystor dużej mocy i podłączyć przez niego wentylator co spowoduje ograniczenie jego obrotów i w efekcie dwa biegi.
Witam panowie
wiem, że gdzieś się przewijało moje pytanie na forum ale za cholerę nie mogę tego znaleźć dlatego piszę do tego tematu:
Czy normalnym jest że zaraz po uruchomieniu zimnego silnika np. po nocy i włączeniu klimy powiedzmy na 22st. C gdy na dworzu jest około 25st. C wentylator od razu startuje? czy powinien to zrobić dopiero po kilku minutach od włączenia klimy kiedy to ciśnienie czynnika w układzie zaczyna wzrastać?
Czy normalnym jest że zaraz po uruchomieniu zimnego silnika np. po nocy i włączeniu klimy powiedzmy na 22st. C gdy na dworzu jest około 25st. C wentylator od razu startuje? czy powinien to zrobić dopiero po kilku minutach od włączenia klimy kiedy to ciśnienie czynnika w układzie zaczyna wzrastać
to normalne. może wystartować później (ale raczej po kilku sekundach, a nie minutach) ale kiedy na dworze jest chłodno
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
mam mały problem podczas rozbiórki wentylatora odpadł mi jeden magnes z wirnika ale nie popękał czy jest sens bawienia się z wyciąganiem wirnika i próbowania przyklejenia go na swoje miejsce czy zacząć oszczędzać na nowy wentylator
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum