Wysłany: Sob Cze 20, 2009 10:50 [R200] zmiana manualnych lusterek od R200 na te od R25
Szukam kogoś kto mi podpowie jak zamontować lusterka od R25 w R200. Szukałam na forum i zdania są podzielone: jedni twierdzą, że wystarczy wywiercić jeden otwór, bo reszta pasuje, inni twierdzą, że trzy. A ja - po przymierzeniu stwierdzam, ze tam mało co pasuje - nie dość, ze wiercić trzeba wszystkie trzy otwory to jeszcze sporo trzeba powiększyć otwór na mechanizm sterujący. No i wydaje mi się, że górna śruba to już prawie wejdzie w ramę! Czarno to widzę...
Czy muszę mieć plastiki od R25, które montuje się wewnątrz auta czy pasują od R200?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 20, 2009 10:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sob Cze 20, 2009 11:02
Ja wiercilem 3 otwoy. Tego glownego nic nie ruszalem. Plastik wewnetrzny wzialem tez od 25. Najlepiej miec komplet od 25. Wszystko pasuje. Jak masz lusterka od angielskiego R25 to zmien z RHD na LHD (poszukaj na forum jak to zrobic, da sie!).
ash, a nie wchodziło Ci to górne mocowanie na ramę?
Przestawione na LHD już mam. Musze jeszcze zdobyć te wewnętrzne plastiki.
A czy te gałki zewnętrzne od regulacji, które się montuje na metalu pasują od R200? Bo te od R25 to takie jakieś gumki, a w lusterkach od R200 jest fajny i trwały plastik.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sob Cze 20, 2009 12:55
poszedlem i sprawdzilem - wiercilem 2 otwory na strone, przepraszam za pomylke. 1 otwor wykorzystalem. Nic mi nie zachodzilo na rame. Nie wiem o co Ci chodzi z tymi gumkami, zewnetrzne? Czy te w srodu auta? Jezeli w srodku to wlasnie musialem owziasc od 25 ale przyznam ze w 200 byly o wiele lepsze.
Tak - chodzi te wewnątrz samochodu. I też uważam, że te z R200 są lepsze. Dobrze, popróbujemy i dam znać jak poszło. Bardzo dziękuję za pomoc. Podwójne "pomógł", bo nie dość, że mi powiedziałeś co i jak to jeszcze sprawdziłeś.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 141 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 11:13
Kupiłem właśnie lusterka od r25 chce je zamontować. Sprzedawca twierdzi, że to wersja EU. Jak sprawdzić czy faktycznie tak jest ? Nie mam tych wewnętrznych plasitków od r25, czy od 200 podejdą bez problemu ?
Też się przymierzam do zakupu tych lusterek od R25, ale w elektryce, więc pewnie nieco mniej zabawy, bo tylko kabelki połączę i nie powinno być problemu, no chyba że coś jednak może sprawić problem, to niech ktoś powie co?
ja dopiszę się dla potwierdzenia reguły: jak zmieniałem z 200 na 25 lusterka koniecznie trzeba było wiercić 3 dziurki nowe i od środkowej strony plastiki od 25 .. zresztą stare lusterka razem z plastikami ze środka b. szybko sprzedałem na forum za 50 zł .. a za używki 25 komplet pod kolor dałem 200 ..
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 14:15
Cytat:
Sprzedawca twierdzi, że to wersja EU. Jak sprawdzić czy faktycznie tak jest ?
na dolnej stronie jest strzalka skierowana na LHD (EU) lub na RHD (GB) - wniosek prosty. Jezeli masz angielskie to mozna je zmienic na eu - troche kombinowania jest, poszukaj na forum.
Cytat:
Nie mam tych wewnętrznych plasitków od r25, czy od 200 podejdą bez problemu ?
bez problemu nie. O ile nie bedziesz musial znalesc od 25 to bedziesz musial sporo przeprawiac
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 141 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 14:41
Cholera, to nie mam tych plastików od r25 będe musiał coś kombinować :-(
Ja dałem 50 zł sztuka do rovera 25 w manualu, tylko musze sobie malnąć pod kolor
[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 19:15 ]
Więc po sprawdzeniu lusterek wygląda na to, że mam ustawione na UK.
Prawe lusterko:
Lewe:
Bez zaślepki:
Jak to teraz przestawić na LHD ? szukałem na forum ale nie znalazłem
Wystarczy podważyć z dwóch stron śrubokrętami płaskimi taki plastikowy pierścień który jest nad metalowym stelażem lusterka. Najlepiej od tyłu auta i od przodu. Podnieść i przekręcić lusterko tak aby ząbek wpadł w drugą dziurkę. Są trzy ząbki rozmieszczone symetrycznie.
Ot i filozofia.
Ja się z tym męczyłem przed chwilą dokładnie 5min. Oczywiście mowa o dwóch lusterkach.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 141 Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro Lip 08, 2009 09:22
greg-si napisał/a:
Wystarczy podważyć z dwóch stron śrubokrętami płaskimi taki plastikowy pierścień który jest nad metalowym stelażem lusterka. Najlepiej od tyłu auta i od przodu. Podnieść i przekręcić lusterko tak aby ząbek wpadł w drugą dziurkę. Są trzy ząbki rozmieszczone symetrycznie.
Ot i filozofia.
Ja się z tym męczyłem przed chwilą dokładnie 5min. Oczywiście mowa o dwóch lusterkach.
Czy ten pierścień jest od dołu lusterka tak jak na moim zdjęciu, czy od góry (wewnątrz lusterka) ?
Wolę się upewnić niż robić coś na siłe i połamać lusterko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 141 Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw Lip 09, 2009 08:50
Udało się ustawić lusterka
Mordowałem się z tym chyba z 30 minut, nie tak łatwo to przestawić za pierwszym razem.
Myśle, że łatwiej to przestawić już jak są lusterka zamontowane na aucie, ja to robiłem na kolanie i może dlatego tyle mi zeszło.
Trochę rys od śrubokrętów ale się udało, trzeba faktycznie podważyć śrubokrętami z dwóch stron dość konkretnie i przekręcić całym lusterkiem.
Dzięki za pomoc daje pomógł
(cholera nie mogę to nie mój temat
Dzięki za pomoc daje pomógł
(cholera nie mogę to nie mój temat
Ja dałam. Za cenne rady - choć nie dla mnie.
W niedzielę odbieram te wewnętrzne trójkąty i już nic mnie nie powstrzyma, żeby mój R dostał nowe piękne uszka!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum