Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Sro Lip 15, 2009 12:08
zgodze sie że ładnie ale jak zaczeło mi węże zaczynają puchnąć od cisnienia i płyn sie wylewał przez korek to już takie fajne nie jest zrobiłem doświadczenia kiedy wentylator sie załączy bez regulatora .NIe opisuje szczegółów ale właczył sie dopiero jak poziom płynu w zbiorniczku był prawie pod korkiem ja teraz wiem że mam pewność dodatkowo mogę schłodzić silnik klimą wiec ja sie za bardzo nie obawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 15, 2009 12:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zgodze sie że ładnie ale jak zaczeło mi węże zaczynają puchnąć od cisnienia i płyn sie wylewał przez korek to już takie fajne nie jest
Wiem o co Ci chodzi bo mam dokładnie ten sam problem.. A jesteś w stanie opisać mi troszkę bliźej jak to zrobiłeś z tym regulatorem??jak to podłączyłeś??
Mam problem...
Rover 200 96r 1.4 bez klimy, strasznie się grzeje
Wentylator nie włącza się (pomimo bardzo wysokiej temp.) ale nawet jeżeli działałby prawidłowo (wiem wymienie czujnik) to nie ma czego schładzać ponieważ chłodnica jest zimna. Termostat wymieniłem i niczego to nie zmieniło. Ostatni pomysł pompa wodna. Aaaa węże nie są załamane, płyn jest w układzie, całość drożna (chyba).
No to teraz czas na pytania
1. Jak mocno pompa powinna "przewalać" płyn??? Jak zdejmę wąż to ma się sączyć czy lać jak z kranu?
2. Czy ważne jest w którą stronę zakładam termostat (nie popatrzyłem jak rozbierałem i nie wiem) sprężyną do pompy wodnej czy odwrotnie? (sprawdzałem w obie strony nic to nie zmienia)
miałem ten sam problem wymieniłem czujniki na nowe termostat i dalej wiatraki nie chodziły nawet jak wodę gotowało. radzę żeby auto po chodziło tak żeby woda była gorąca(prawie żeby gotowało) i sprawdź czy wąż na chłodnicy jest twardy.
ja tak miałem że nie było ciśnienia w układzie i nawet jak wodę gotowało to się wentylator nie załączył(wydałem parę stów ) a tu co się okazało zaworek w korku na zbiorniczku wyrównawczym nie trzymał ciśnienia.(a koszt to tylko 11zł) i tyle wystarczyło wymienic
Jeśli piszę to wiem! Taką mam zasadę. W Roverku 200 po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury i po włączeniu zapłonu wentylator musi się załączyć. Jeśli nie należy poszukać uszkodzenia. I nic nie trzeba zwierać, to działa też na rozwarcie.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Sro Lip 15, 2009 22:37
opisałem to gdzieś na forum ale moge powtórzyć ,wiec na allegro znalazłem regulator temperatury elektroniczny ,kupiłem .podłączenie polegało na tym że kabelkiem z akumulatora przez bezpiecznik 20A podłączyłem regulator zgodnie ze schematem (troszkę to nie profesjonalnie zrobiłem ale czas naglił )czujnik po podłączeniu przymocowałem taśmą do wiązania kabli w okolice miejsca gdzie są czujniki w Roverku wyjście z przekaznika podpiąć można pod przekaźnik wentylatora lub przez jakiś mocniejszy amperowo przekaźnik obrazu do wentylatora .Ustawiłem histerezę na 5 stopni temperaturę załączenia na chyba 86 i do tej pory działa bez zarzutu tańsze rozwiązanie jest takie że kupuje sie czujnik za pare plnów z termobimetalem i jego odrazu pod wentylator można podpiąć
[ Dodano: Sro Lip 15, 2009 23:39 ]
PTE napisał/a:
Hmm... Włączoną klimą tylko bardziej obciążasz silnik, przyczyniając się tym samym do wzrostu jego temperatury.
tylko że klima ma malutki wentylator ale za to mocno wieje wiec przy okazji schładzania chłodnicy klimy schładza tez chłodnice cieczy
opisałem to gdzieś na forum ale moge powtórzyć ,wiec na allegro znalazłem regulator temperatury elektroniczny ,kupiłem .podłączenie polegało na tym że kabelkiem z akumulatora przez bezpiecznik 20A podłączyłem regulator zgodnie ze schematem (troszkę to nie profesjonalnie zrobiłem ale czas naglił )czujnik po podłączeniu przymocowałem taśmą do wiązania kabli w okolice miejsca gdzie są czujniki w Roverku wyjście z przekaznika podpiąć można pod przekaźnik wentylatora lub przez jakiś mocniejszy amperowo przekaźnik obrazu do wentylatora .Ustawiłem histerezę na 5 stopni temperaturę załączenia na chyba 86 i do tej pory działa bez zarzutu tańsze rozwiązanie jest takie że kupuje sie czujnik za pare plnów z termobimetalem i jego odrazu pod wentylator można podpiąć
[ Dodano: Sro Lip 15, 2009 23:39 ]
PTE napisał/a:
Hmm... Włączoną klimą tylko bardziej obciążasz silnik, przyczyniając się tym samym do wzrostu jego temperatury.
tylko że klima ma malutki wentylator ale za to mocno wieje wiec przy okazji schładzania chłodnicy klimy schładza tez chłodnice cieczy
no ale po co jakieś przełączniki nie lepiej oryginalnie???
Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Czw Lip 16, 2009 07:50
Może i lepiej,:)ale zawsze miałem pecha do przewodów gumowych zawsze któryś spuchł wiec dla własnego dobrego samopoczucia założyłem takie coś.Dodam, że jak gadam z jakim kolwiek mechanikiem to mówi że ta temperatura jest zdecydowanie za wysoka jak na załączanie się wiatraka:)
Dodam, że jak gadam z jakim kolwiek mechanikiem to mówi że ta temperatura jest zdecydowanie za wysoka jak na załączanie się wiatraka:)
Moze i temp. w roverze przy której włącza się wentylator jest wysoka ale jeśli jest to fabryczny wymysł lepiej by tak zostało.
Ja zachwile idę zmienić/ podmienić ze znajomym kurki zbiorniczka wyrównawczego mam nadzieje że mój problem wkońcu sie rozwiąze.
[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 10:57 ]
Jestem w 7 niebie wyminiłem korek i działa wentylator smiga jak dziki ..
wydałem jakies 120 na czujniki przekazniki bezpieczniki ... ale najwazniejsze ze juz po wszystkim 1 problem z glowy ...uuulga teraz moge zajac sie juz innym.. heheh
pozdrowienia i dzieki wszystkim za pomoc!!
Dodam, że jak gadam z jakim kolwiek mechanikiem to mówi że ta temperatura jest zdecydowanie za wysoka jak na załączanie się wiatraka:)
Moze i temp. w roverze przy której włącza się wentylator jest wysoka ale jeśli jest to fabryczny wymysł lepiej by tak zostało.
Ja zachwile idę zmienić/ podmienić ze znajomym kurki zbiorniczka wyrównawczego mam nadzieje że mój problem wkońcu sie rozwiąze.
[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 10:57 ]
Jestem w 7 niebie wyminiłem korek i działa wentylator smiga jak dziki ..
wydałem jakies 120 na czujniki przekazniki bezpieczniki ... ale najwazniejsze ze juz po wszystkim 1 problem z glowy ...uuulga teraz moge zajac sie juz innym.. heheh
pozdrowienia i dzieki wszystkim za pomoc!!
mówiłem kolego ten sam miałem problem i takie same koszty
ale teraz jest git 11zł wystarczyło wyłożyć na korek
chodziło mi o to, że NOVELLOGATTO jest chyba raczej... jakby to powiedzieć... koleżanką
upsss... bardzo przepraszam koleżankę nie zwróciłem uwagi
west [Usunięty]
Wysłany: Sro Lip 22, 2009 14:09
NOVELLOGATTO napisał/a:
Jestem w 7 niebie wyminiłem korek i działa wentylator smiga jak dziki ..
wydałem jakies 120 na czujniki przekazniki bezpieczniki ... ale najwazniejsze ze juz po wszystkim 1 problem z glowy ...uuulga teraz moge zajac sie juz innym.. heheh
pozdrowienia i dzieki wszystkim za pomoc!!
Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 2 Skąd: piotrków tryb
Wysłany: Nie Lip 26, 2009 23:38
sknerko, witam jeste tu nowy mam pytanko na temat rovera75 1.8 bezyna rok 2001 problemik jest taki ze strasznie dlugo musi silnik chodzic zeby sie wetylator zalaczyl wymienilem czujnik temp. termostat, uszczelke pod głowica bo mi szczeliłai dalej sie grzeje strasznie weze twarde jak skala wybija mi plyn jaka temperatura powinna byc zeby zalaczyl sie wetylator bo mam wrarzenie ze mi sie weze topia poprostu jak jest goracy dotkne weza i gume mam ma palcach uklad jest drorzny z nagrzewnicy leci ciepło co moze byc przyczyna takiegi stanu prosze o pomoc
sknerko, witam jeste tu nowy mam pytanko na temat rovera75 1.8 bezyna rok 2001 problemik jest taki ze strasznie dlugo musi silnik chodzic zeby sie wetylator zalaczyl wymienilem czujnik temp. termostat, uszczelke pod głowica bo mi szczeliłai dalej sie grzeje strasznie weze twarde jak skala wybija mi plyn jaka temperatura powinna byc zeby zalaczyl sie wetylator bo mam wrarzenie ze mi sie weze topia poprostu jak jest goracy dotkne weza i gume mam ma palcach uklad jest drorzny z nagrzewnicy leci ciepło co moze byc przyczyna takiegi stanu prosze o pomoc
[ Dodano: Pon Lip 27, 2009 14:48 ]
SeniorA pisał że:
układ chłodzenia włącza wentylator następująco :
małe obroty 100 - 96 st.C
średnie 106 - 102st.C
wysokie 112 - 108 st.C
ale to dotyczyło R75 diesla nie wiem czy R75 1.8 benzyna ma tak samo
Mój 2.0 V6 ma takie same temperatury jak diesel
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum