Forum Klubu ROVERki.pl :: [ROVER 214Si 97r]Problem z wentytorem chlodnicy!! POMOCY
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ROVER 214Si 97r]Problem z wentytorem chlodnicy!! POMOCY
Autor Wiadomość
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 12:08   

zgodze sie że ładnie ale jak zaczeło mi węże zaczynają puchnąć od cisnienia i płyn sie wylewał przez korek to już takie fajne nie jest :( zrobiłem doświadczenia kiedy wentylator sie załączy bez regulatora .NIe opisuje szczegółów ale właczył sie dopiero jak poziom płynu w zbiorniczku był prawie pod korkiem ja teraz wiem że mam pewność dodatkowo mogę schłodzić silnik klimą wiec ja sie za bardzo nie obawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 15, 2009 12:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NOVELLOGATTO 



Dołączyła: 11 Lip 2009
Posty: 8
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 13:29   

timer napisał/a:
zgodze sie że ładnie ale jak zaczeło mi węże zaczynają puchnąć od cisnienia i płyn sie wylewał przez korek to już takie fajne nie jest :(

Wiem o co Ci chodzi bo mam dokładnie ten sam problem.. A jesteś w stanie opisać mi troszkę bliźej jak to zrobiłeś z tym regulatorem??jak to podłączyłeś??
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Lip 15, 2009 13:32   

timer napisał/a:
(...)dodatkowo mogę schłodzić silnik klimą wiec ja sie za bardzo nie obawiam


Hmm... Włączoną klimą tylko bardziej obciążasz silnik, przyczyniając się tym samym do wzrostu jego temperatury.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
karol4280 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: rzeszów



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 15:09   

Szkuni napisał/a:
Witam. To może i ja podepnę się pod temat.

Mam problem...
Rover 200 96r 1.4 bez klimy, strasznie się grzeje :beczy:
Wentylator nie włącza się (pomimo bardzo wysokiej temp.) ale nawet jeżeli działałby prawidłowo (wiem wymienie czujnik) to nie ma czego schładzać ponieważ chłodnica jest zimna. Termostat wymieniłem i niczego to nie zmieniło. Ostatni pomysł pompa wodna. Aaaa węże nie są załamane, płyn jest w układzie, całość drożna (chyba).
No to teraz czas na pytania :)
1. Jak mocno pompa powinna "przewalać" płyn??? Jak zdejmę wąż to ma się sączyć czy lać jak z kranu?
2. Czy ważne jest w którą stronę zakładam termostat (nie popatrzyłem jak rozbierałem i nie wiem) sprężyną do pompy wodnej czy odwrotnie? (sprawdzałem w obie strony nic to nie zmienia)



miałem ten sam problem wymieniłem czujniki na nowe termostat i dalej wiatraki nie chodziły nawet jak wodę gotowało. radzę żeby auto po chodziło tak żeby woda była gorąca(prawie żeby gotowało) i sprawdź czy wąż na chłodnicy jest twardy.

ja tak miałem że nie było ciśnienia w układzie i nawet jak wodę gotowało to się wentylator nie załączył(wydałem parę stów ) a tu co się okazało zaworek w korku na zbiorniczku wyrównawczym nie trzymał ciśnienia.(a koszt to tylko 11zł) i tyle wystarczyło wymienic
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 21:46   

Jeśli piszę to wiem! Taką mam zasadę. W Roverku 200 po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury i po włączeniu zapłonu wentylator musi się załączyć. Jeśli nie należy poszukać uszkodzenia. I nic nie trzeba zwierać, to działa też na rozwarcie. :lol: :lol: :lol:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 22:37   

opisałem to gdzieś na forum ale moge powtórzyć ,wiec na allegro znalazłem regulator temperatury elektroniczny ,kupiłem .podłączenie polegało na tym że kabelkiem z akumulatora przez bezpiecznik 20A podłączyłem regulator zgodnie ze schematem (troszkę to nie profesjonalnie zrobiłem ale czas naglił )czujnik po podłączeniu przymocowałem taśmą do wiązania kabli w okolice miejsca gdzie są czujniki w Roverku wyjście z przekaznika podpiąć można pod przekaźnik wentylatora lub przez jakiś mocniejszy amperowo przekaźnik obrazu do wentylatora .Ustawiłem histerezę na 5 stopni temperaturę załączenia na chyba 86 i do tej pory działa bez zarzutu tańsze rozwiązanie jest takie że kupuje sie czujnik za pare plnów z termobimetalem i jego odrazu pod wentylator można podpiąć

[ Dodano: Sro Lip 15, 2009 23:39 ]
PTE napisał/a:


Hmm... Włączoną klimą tylko bardziej obciążasz silnik, przyczyniając się tym samym do wzrostu jego temperatury.


tylko że klima ma malutki wentylator ale za to mocno wieje wiec przy okazji schładzania chłodnicy klimy schładza tez chłodnice cieczy :)
 
 
 
karol4280 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: rzeszów



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 00:07   

timer napisał/a:
opisałem to gdzieś na forum ale moge powtórzyć ,wiec na allegro znalazłem regulator temperatury elektroniczny ,kupiłem .podłączenie polegało na tym że kabelkiem z akumulatora przez bezpiecznik 20A podłączyłem regulator zgodnie ze schematem (troszkę to nie profesjonalnie zrobiłem ale czas naglił )czujnik po podłączeniu przymocowałem taśmą do wiązania kabli w okolice miejsca gdzie są czujniki w Roverku wyjście z przekaznika podpiąć można pod przekaźnik wentylatora lub przez jakiś mocniejszy amperowo przekaźnik obrazu do wentylatora .Ustawiłem histerezę na 5 stopni temperaturę załączenia na chyba 86 i do tej pory działa bez zarzutu tańsze rozwiązanie jest takie że kupuje sie czujnik za pare plnów z termobimetalem i jego odrazu pod wentylator można podpiąć

[ Dodano: Sro Lip 15, 2009 23:39 ]
PTE napisał/a:


Hmm... Włączoną klimą tylko bardziej obciążasz silnik, przyczyniając się tym samym do wzrostu jego temperatury.


tylko że klima ma malutki wentylator ale za to mocno wieje wiec przy okazji schładzania chłodnicy klimy schładza tez chłodnice cieczy :)


no ale po co jakieś przełączniki nie lepiej oryginalnie??? :???:
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 07:50   

Może i lepiej,:)ale zawsze miałem pecha do przewodów gumowych zawsze któryś spuchł wiec dla własnego dobrego samopoczucia założyłem takie coś.Dodam, że jak gadam z jakim kolwiek mechanikiem to mówi że ta temperatura jest zdecydowanie za wysoka jak na załączanie się wiatraka:)
 
 
 
NOVELLOGATTO 



Dołączyła: 11 Lip 2009
Posty: 8
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 08:50   

timer napisał/a:
Dodam, że jak gadam z jakim kolwiek mechanikiem to mówi że ta temperatura jest zdecydowanie za wysoka jak na załączanie się wiatraka:)

Moze i temp. w roverze przy której włącza się wentylator jest wysoka ale jeśli jest to fabryczny wymysł lepiej by tak zostało.
Ja zachwile idę zmienić/ podmienić ze znajomym kurki zbiorniczka wyrównawczego mam nadzieje że mój problem wkońcu sie rozwiąze.

[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 10:57 ]
Jestem w 7 niebie :D wyminiłem korek i działa :) wentylator smiga jak dziki ..
wydałem jakies 120 na czujniki przekazniki bezpieczniki ... ale najwazniejsze ze juz po wszystkim 1 problem z glowy ...uuulga teraz moge zajac sie juz innym.. heheh
pozdrowienia i dzieki wszystkim za pomoc!!
 
 
karol4280 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: rzeszów



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 14:23   

NOVELLOGATTO napisał/a:
timer napisał/a:
Dodam, że jak gadam z jakim kolwiek mechanikiem to mówi że ta temperatura jest zdecydowanie za wysoka jak na załączanie się wiatraka:)

Moze i temp. w roverze przy której włącza się wentylator jest wysoka ale jeśli jest to fabryczny wymysł lepiej by tak zostało.
Ja zachwile idę zmienić/ podmienić ze znajomym kurki zbiorniczka wyrównawczego mam nadzieje że mój problem wkońcu sie rozwiąze.

[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 10:57 ]
Jestem w 7 niebie :D wyminiłem korek i działa :) wentylator smiga jak dziki ..
wydałem jakies 120 na czujniki przekazniki bezpieczniki ... ale najwazniejsze ze juz po wszystkim 1 problem z glowy ...uuulga teraz moge zajac sie juz innym.. heheh
pozdrowienia i dzieki wszystkim za pomoc!!



mówiłem kolego ten sam miałem problem i takie same koszty :mad:

ale teraz jest git 11zł wystarczyło wyłożyć na korek :wink:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10931
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 17:55   

karol4280 napisał/a:
mówiłem kolego

"kolego" powiadasz ;> :lol:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
karol4280 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: rzeszów



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 00:14   

sTERYD napisał/a:
karol4280 napisał/a:
mówiłem kolego

"kolego" powiadasz ;> :lol:


powiedziałem co wiedziałem i co miałem :cool:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10931
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 07:58   

chodziło mi o to, że NOVELLOGATTO jest chyba raczej... jakby to powiedzieć... koleżanką ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
karol4280 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: rzeszów



Wysłany: Sro Lip 22, 2009 14:01   

sTERYD napisał/a:
chodziło mi o to, że NOVELLOGATTO jest chyba raczej... jakby to powiedzieć... koleżanką ;)



upsss... bardzo przepraszam koleżankę :oops: nie zwróciłem uwagi :wink:
 
 
west
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lip 22, 2009 14:09   

NOVELLOGATTO napisał/a:

Jestem w 7 niebie :D wyminiłem korek i działa :) wentylator smiga jak dziki ..
wydałem jakies 120 na czujniki przekazniki bezpieczniki ... ale najwazniejsze ze juz po wszystkim 1 problem z glowy ...uuulga teraz moge zajac sie juz innym.. heheh
pozdrowienia i dzieki wszystkim za pomoc!!


kwestia sporna czy to kolega czy kolezanka:)
 
 
karol4280 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: rzeszów



Wysłany: Sro Lip 22, 2009 17:23   

no ale pisze jak kolega w kontekście męskim ....


no dobra pomogłem tu koleżance czy też koledze ale mi tego nie wpisali że pomogłem .

taka pomoc się nie liczy?? było to co pisałem więc?? :???:
_________________
Karol
 
 
wiedzmin72 



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 2
Skąd: piotrków tryb



Wysłany: Nie Lip 26, 2009 23:38   

sknerko, witam jeste tu nowy mam pytanko na temat rovera75 1.8 bezyna rok 2001 problemik jest taki ze strasznie dlugo musi silnik chodzic zeby sie wetylator zalaczyl wymienilem czujnik temp. termostat, uszczelke pod głowica bo mi szczeliłai dalej sie grzeje strasznie weze twarde jak skala wybija mi plyn jaka temperatura powinna byc zeby zalaczyl sie wetylator bo mam wrarzenie ze mi sie weze topia poprostu jak jest goracy dotkne weza i gume mam ma palcach uklad jest drorzny z nagrzewnicy leci ciepło co moze byc przyczyna takiegi stanu prosze o pomoc
 
 
yaroolec 



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Pon Lip 27, 2009 07:31   [R214Si 97r]

Sprobuj wymienic korek w zbiorniku wyrownawczym.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 27, 2009 13:46   

Cytat:
sknerko, witam jeste tu nowy mam pytanko na temat rovera75 1.8 bezyna rok 2001 problemik jest taki ze strasznie dlugo musi silnik chodzic zeby sie wetylator zalaczyl wymienilem czujnik temp. termostat, uszczelke pod głowica bo mi szczeliłai dalej sie grzeje strasznie weze twarde jak skala wybija mi plyn jaka temperatura powinna byc zeby zalaczyl sie wetylator bo mam wrarzenie ze mi sie weze topia poprostu jak jest goracy dotkne weza i gume mam ma palcach uklad jest drorzny z nagrzewnicy leci ciepło co moze byc przyczyna takiegi stanu prosze o pomoc

Sprawdź przy jakiej sie załącza http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera tam masz jak się dobrac do dokładnych danych

[ Dodano: Pon Lip 27, 2009 14:48 ]
SeniorA pisał że:
układ chłodzenia włącza wentylator następująco :
małe obroty 100 - 96 st.C
średnie 106 - 102st.C
wysokie 112 - 108 st.C
ale to dotyczyło R75 diesla nie wiem czy R75 1.8 benzyna ma tak samo
Mój 2.0 V6 ma takie same temperatury jak diesel
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R 214Si 96r] Waz do chlodnicy - wymiana
Yog-Sothoth Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Kwi 27, 2008 03:13
maslo227
Brak nowych postów [R 214Si] Problem z dostaniem reperaturek, BŁAGAM Pomocy
przemas_br Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Kwi 19, 2011 21:28
PTE
Brak nowych postów [Rover 214si] Tylna wycieraczka nie dziala wiazka ok POMOCY
menmendeles Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Kwi 03, 2011 21:29
menmendeles
Brak nowych postów [Rover 214Si] problem z odpaleniem
tunio14 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Mar 18, 2010 13:42
memphisto



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink