Chciałbym się dowiedzieć czy jest ktoś na forum z R400/45 który ma zamontowany ściemniacz wszystkich podświetlonych przełączników i zegarów na desce rozdzielczej. W dobrze wyposażonych Hondach Civic 5d było to na wyposażeniu seryjnym wyglądało to tak:
moje pytanie jest takie czy istnieje możliwość podłączenia to do naszych R, wiem doskonale że w R600 i R75 takie ustrojstwo jest na wyposażeniu seryjnym i działa doskonale.
Mam prośbę do speców elektryków i złotych rączek może jakoś wytłumaczą na forum jak to podłączyć aby działało poprawnie, a może kupić zwykły potencjonometr z pokrętłem i też będzie działać. Jednak wczoraj pan w elektronicznym mi oznajmił że taki potencjonometr musi mieć jakąś elektronikę w sobie aby działał.
Także co radzicie lepiej zastosować oryginał czy może zwykłe pokrętło no i jak się z tym podłączyć. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez camaro17 Pią Paź 09, 2009 18:18, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 30, 2009 08:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lip 30, 2009 10:56
witam
jeśli chodzi o same zegary to problem jest do rozwiązania - wystarczy kupić gotowy (albo do samodzielnego montażu) moduł ściemniacza świateł, wpiąć go zgodnie ze schematem (RAVE) oświetlenia zegarów i po kłopocie - no może mały problem gdzie umiejscowić potencjometr (regulację) ściemniacza
gorzej ze wszystkimi przełącznikami i zegarkiem - patrząc na schemat widać, że praktycznie każdy ma osobny obwód zasilania podświetlenia - czyli trzeba trochę pociąć instalację, połączyć wszystkie podświetlenia w jeden obwód i do ściemniacza
reasumując - da się zrobić tylko trzeba poświęcić kilka godzin i parę złotych na ściemniacz
ps Pan w elektronicznym miał rację - sam potencjometr robiłby za grzałkę
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jeśli chodzi o same zegary to problem jest do rozwiązania - wystarczy kupić gotowy (albo do samodzielnego montażu) moduł ściemniacza świateł, wpiąć go zgodnie ze schematem (RAVE) oświetlenia zegarów i po kłopocie - no może mały problem gdzie umiejscowić potencjometr (regulację) ściemniacza
gorzej ze wszystkimi przełącznikami i zegarkiem - patrząc na schemat widać, że praktycznie każdy ma osobny obwód zasilania podświetlenia - czyli trzeba trochę pociąć instalację, połączyć wszystkie podświetlenia w jeden obwód i do ściemniacza
W R600 regulujemy tylko zegary. W R75 chyba też.
camaro17 napisał/a:
wiem doskonale że w R600 i R75 takie ustrojstwo jest na wyposażeniu seryjnym i działa doskonale.
No i jest kompletnie bezużyteczne.
R600 ma i tak słabe podświetlenie, więc praktycznie nie ma potrzeby uzywania tego ściemniacza.
marthinez, staf, do puki nie zmienicie oświetlenia tak jak ja w R400, generalnie da się z tym żyć wieczorem i w nocy trochę, może nawet mocno świeca się zegary i generalnie przydał by się taki ściemniacz. Ja to bardziej traktuje jak kolejny gadżet we wnętrzu, wiadomo kilka razy się nim pobawię, ale zawsze warto mieć takie coś co inni nie mają. Bardziej mnie interesuję jak to podłączyć aby nie było suchą atrapą
Widzę że zainteresowanie jest i ktoś na pewno mi w tym pomoże, a zostanie to dla potomnych na przyszłość.
Może jest na forum ktoś kto ma to zamontowane już w fabryce? I porobi nam jakieś fotki? Btw. miejscem na co jest zaślepka po lewej stronie kierownicy obok sterowania wysokością świateł?
mORGAN, racja może ktoś z R600 lub R75 pstryknie foto jakie kabelki i gdzie podłączyć a jak nie to RAVE, co do miejsca to prawa stron jest tam zaślepka zaraz za dźwigienką od włączania wycieraczek i spryskiwaczy
A to to ja wiem Nie doczytałeś Zastanawiałem się ostatnio co to za zaślepki. I to już wiem, ale zostaje jeszcze ta: (u mnie kolejność przełączników odwrotna bo te chyba z anglika).
mORGAN, w Hondach Civic to wolne miejsce jest zastąpione włącznikiem od podgrzewania lusterek bocznych także może w naszych R też takie było na pewno w R45
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Lip 31, 2009 14:00
Też w tym miejscu widziałem jakąś czerwoną diodę. Może od alarmu?
Co to podłączenia tego ściemniacza to mam schemat tylko że tak jak moim ostatnim poście jest to z modelu Civic 3d/4d. Jak to jakoś posklejam żeby było w lepszej jakości to wrzucę tutaj.
Oto schemat ściemniacza od Hondy 5D czyli taki jaki pasuje u nas.
Podejrzewam, że podłączenie jest takie samo w Hondach i Roverkach więc myślę, że będzie pasować. Niestety nie znam się w ogóle na elektronice i sam tego nigdy w życiu nie zrobię.
aiwer, dzięki też nie dawno temu się do tego dokopałem, bo to są skany z książki serwisowej Hondy Civic 5d, nie wiem jak będę miał przełącznik w ręku to zacznę to rozkminiać, pewnie w przyszłym tyg jak dostane go pocztą. Jeszce poprosiłem chłopaków w Honda Civic Klub o pomoc w tym temacie, zobaczymy co napiszą w tej sprawie, może ktoś pomoże.
WIELKI APEL DO WSZYSTKICH POSIADACZY R600 EW. R75 CZY MOŻNA PROSIĆ O ZROBIENIE ZDJĘCIA WYCIĄGNIĘTEJ WTYCZKI Z PODŁĄCZONYMI KABELKAMI DO KOSTKI, CHODZI DOKŁADNIE O KOLORY KABELKÓW ICH ILOŚĆ I Z KTÓRE PINY SĄ PODŁĄCZONE, DZISIAJ MIAŁEM CIĘŻKI DZIEŃ Z TYM MAŁYM URZĄDZENIEM, TEORETYCZNIE PODŁĄCZYŁEM W DOBRE KABELKI ALE NIE ZADZIAŁAŁ , TAKŻE MUSZE WYELIMINOWAĆ ZEPSUCIE SAMEGO URADZENIE I MIEĆ PEWNOŚĆ JAKIE KOLORY KABELKÓW TAM PRZYCHODZĄ, MAM NADZIEJĘ ŻE KTOŚ POMOŻE W SPRAWIE
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum