możesz zmierzyć rezysrancję między stykami w kostce z drugiej strony płytki (przynajmniej w tych sprawnych spiralkach, albo uwierzyć nam na słowo, że pasują oporniki 1ohmowe 10wat
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
możesz zmierzyć rezysrancję między stykami w kostce z drugiej strony płytki (przynajmniej w tych sprawnych spiralkach, albo uwierzyć nam na słowo, że pasują oporniki 1ohmowe 10wat
Wierzę.
A tak przy okazji to w jakimś innym temacie chyba ktoś pisał o tym, że może być problem ze zdobyciem opornika o dokładnie takich wartościach?
Jeśli tak, to czy można zastąpić go jakimś innym o podobnych wartościach? Np. 11-12 W lub 0,8 oma?
Witam. Czy jeżeli ((w 70 tyś. mieście)) nie można kupić rezystora 1 Ohm / 10W a kupiło się dwa 2,2 OHM 10 W i połączę je równolegle (uzyskam wówczas 1,1 ohm) to czy opór nie będzie za duży o tę jedną dziesiętną ? I drugie pytanie czy na płytce zmieszczę dwa rezystory o wymiarach 10 x 9 x 40 mm ?
Witam. Czy jeżeli ((w 70 tyś. mieście)) nie można kupić rezystora 1 Ohm / 10W a kupiło się dwa 2,2 OHM 10 W i połączę je równolegle (uzyskam wówczas 1,1 ohm) to czy opór nie będzie za duży o tę jedną dziesiętną ?
Nie. Wiatrak będzie się kręcił odrobinę wolniej i tyle.
Cytat:
I drugie pytanie czy na płytce zmieszczę dwa rezystory o wymiarach 10 x 9 x 40 mm ?
Jeśli tylko dwa to może się udać, jeśli 3 razy po dwa to nie ma szans.
Sprawdzę i dam znać po czwartku ponieważ jutro będę zajęty a we wtorek rano oddaję Roverka na 2 dni do malowania maski (ptaszki zrobiły "swoje" u poprzedniego właściciela i powstały "białe blamy")
Połączenie dwóch 1 ohm równolegle da nam 0,5 ohma- więc odpada
Połączyłem równolegle dwa o 2,2 ohma 10Watt każdy. Uzyskałem więc 1,1 o i chyba lepsze odprowadzanie ciepła ? czy tak ? Każdy ma 10 Watt więc to tak jakby wartość 10 W rozdzielić na dwa więc każdy osiągnie 5 Watt ? Ponieważ miałem 15 minut na zrobienie "tego" więc troszeczkę spartoliłem (poprawię w czwartek gdy odbiorę Roverka od "malarza"). Obecnie czekam do rana aż sylikon na którym przykleiłem te dwa oporniki złapie na 100 % (silikon -73 do 315 st. C). Gdy podłączyłem tak przygotowana płytkę tylko do sprawdzenia - to pierwszy bieg pracował poprawnie (wyraźnie wolniej niż dwójka). Mam nadzieję, że dwa 10 Watt połączone równolegle spełnią swe zadanie - jak myślicie ?
IROLA, przepraszam, myślałem dobrze, a wcisnąłem nie ten guzik
chodziło oczywiście o oporniki 5wat 2ohm. co dałoby przy połączeniu równolegle 1ohm i 10wat. Tak jak zrobiłeś to jest 20watowy opornik więc raczej się będzie tam nudził
jeśli chodzi o przyklejanie silikonem to bym sobie odpuścił, lepiej chyba by było, gdyby był swobodny obieg powietrza wokół oporników u mnie tak sobie wiszą i mają się dobrze
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Mam jeszcze 2 kwestie dotyczące oporników i nawiewu (Rover 214Si).
1) Czy łącząc szeregowo 2 oporniki 0,47 oma 5W uzyskam mniej więcej to co trzeba? To znaczy opór na pewno się zsumuje (0,94 oma), ale co z mocą? Też wyjdzie 10W?
Czy jest wystarczająco miejsca, żeby zainstalować 2 oporniki szeregowo?
2) W którą stronę następuje przepływ powietrza? Od prawej strony do lewej czy od lewej do prawej? Pytam, bo nie wiem, którą stroną założyć filtr kabinowy.
szeregowo wyjdzie nadal 5W. trochę na tym pojeździsz, może nawet dość długo, ale w końcu się też spalą.
Przepływ powietrza jest tak jak dolna strzałka na obrazku. Silnik jest mniej więcej w tym samym miejscu co oporniki i on dmucha do środka do nagrzewnicy
[ Dodano: Wto Sie 18, 2009 17:51 ]
a miejsca tam jest tyle, że i z 10 oporników wejdzie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Otóż, czy to jest normalne (214Si, 96r.), że mimo włączonego ogrzewania na max z niektórych kratek leci powietrze ogrzane, a z innych nie?
Wygląda to tak jak poniżej na rysunku (kolor czerwony - ciepłe, kolor niebieski - zimne).
Czy może zależy to jeszcze od ustawienia czegoś?
a jak jest ustawione pokrętło kierunku nawiewu?
jeśli na szyby/nogi to tak ma to wygląć, jeśli "na klatę" to coś jest nie tak.
zacząłbym chyba od sprawdzenia czy linka od pokrętła kierunku sie gdzieś nie zsunęła...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
według mnie problem leży w tym przełączniku co jest kropka i coś tam zaraz pod regulacją siły bryzy Jak jest na kropkę to wszędzie leci to samo, a jak w prawo to jest taka funkcja orzeźwienia, co wieje na twarz kierowcy zimnem pomimo że ogrzewanie jest na max. I właśnie tutaj pewnie masz tą wajchę w prawo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum