Wysłany: Pon Sie 17, 2009 13:50 [Freelander] Zcina krawędzie tylnych opon i blokuje koła.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam po raz pierwszy
Mam problem z moim "FREELANDEREM".
Podczas pełnego skrętu kołami (w prawo i w lewo) czuć dość mocno blokujące się tylne koła. Auto kupiłem w marcu tego roku.Opony były 'zdrowe' ,ale zauważyłem jakiś czas temu,że krawędzie są pościnane. Dowiedziałem się, że jest to dość często spotykany problem w tym modelu,ale konkretnej odpowiedzi co się stało nie uzyskałem. Jeśli ktoś jest w stanie napisać 'co w trawie piszczy' to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 01:04, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 17, 2009 13:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witaj. Najprościej byłoby podjechać na zbieżność. Zaczął bym od tego. Nie doszukuj sie na wyrost problemów. Zacznij od ustawienia zbieżności. Koszt nie jest duży a być może pozbędziesz sie problemu.
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
zacinają? czyli blokują się i je wleczesz? czy też masz wrażenie że freelek bardzo hamuje przy skręcie? bo jeśli przy silnym skręcie masz wrażenie że frelek bardzo hamuje to wszystko jest ok. ten typ tak ma, a na dodatek to znaczy że wszystko działa jak należy pojechałbym tylko na geometrię i sprawdził silenblocki i wszystkie gumy, ja musiałem wszystko wymienić....
Cześć!!!
Dokładnie czuć jak wleką się za autem. Jak wjadę na drogę żwirową to tak jakby jedno koło (w zależności w którą stronę skręcam) stawało prawie w miejscu. Myślę, że to albo dyfer albo sprzęgło wiskotyczne. Innego roawiązania nie ma. Ale nie wiem dokładnie
Pozdro.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 10 Skąd: ostroleka
Wysłany: Sro Sie 19, 2009 07:47
witam , z mojego doswiadzcenia powiem ci ze nie masz sie czym przejmowac,efekt zabkowania tylnych opon wystepuje w wiekszosci modeli, ten typ tak ma ,servis zaleca zamiane kol po przekatnej np: z prawej tylnej strony na przednio lewa co 10 tys km.
zabkowanie opon wynika ze stalego napedu 4x4 niestety nie dopracowanego przez landrovera w tym przypadku , roznica rozlazonych sil wynosi 60 %na przod a 40 % tyl
wiec jak widzisz cyfry mowia same za siebie.
i jeszce jedno hamowanie kol przy skrecie to normalka, nie normalne bedzie strzelanie lub zgrzyty
No troszkę mnie uspokoiłeś. Ale czy to nie dziwne, że taka firma popełnia taki błąd?
Jestem na etapie szukania nowych opon i nie chciałbym ich wymienić za kolejne pół roku. Chyba rozumiesz o co mi chodzi. POZDRAWIAM.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum