A myślałem, że tylko mnie z błędami puścili hehe .... Plac poszedł czysto i wszystkei manewry za pierwszym podejściem a później 3 błędy na mieście ... pierwszy ... skręciłem w lewo z prawego pasa drogi jednokierunkowej, później nie widziałem znaku ograniczenia prędkości i oczywiście przekroczyłem a na koniec nie ustąpiłem autobusowi wyjeżdżającemu z przystanku (wtedy takie przepisy były ) A na koniec mnie egzaminator zapytał czy zawsze tak szybko jeżdżę (był 17 stycznia 1995 roku i niezła zima, a ja zasuwałem przepisowe 60km/h po rondzie ) odpowiedziałem, że tylko wtedy gdy warunki na to pozwalają .... no i zdałem
_________________ Pozdrawiam - Brt
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 21, 2009 12:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
o ile wiem, to nie trzeba, bo on jest włączający do ruchu i ma się upewnić czy ma wolną drogę .... ale jest to mile widziane
Trzeba nadal Wiem bo prawko zdawałem w lutym i jeszcze przed taką sytuacją byłem przestrzegany A i mi udało się zdać za pierwszym razem z największą kosą w WORD
Oczywiście gratki i brawa dla Wojtek88
_________________ Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Art. 18a.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do miejsca postoju autobusu szkolnego, jest obowiązany:
zatrzymać się, o ile kierujący tym autobusem podał sygnał zatrzymania;
zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu tym autobusem wjazd na jezdnię lub sąsiedni pas ruchu, o ile sygnalizuje on zamiar wykonania takiego manewru.
2. Kierujący autobusem szkolnym w sytuacji, o której mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Reasumując ..... ostrożność obustronna Ty masz autobus wpuścić, ale i on na pałę nie moze wyjeżdzać
Wlasnie tak. Obowiazek wpuszczenia jest, ale jesli zamiar jest sygnalizowany i to odpowienio wczesniej, a nie wraz z ruchem kierownicy, co takze tyczy sie kierowcow malych mobilkow...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Mnie zawsze uczono, że zawsze trzeba wpuścić, jednak gdy przejedzie się połowę autobusu i dopiero wtedy kierowca komunikacji miejskiej włączy kierunkowskaz nie musimy mu ustępować ( czegoś takiego dowiedziałem się na kursie). Jednak na egzaminie może to byś kwestia sporna, bo nie dam po hamulcach w obawie, że nie zdam, bo nie wpuściłem autobusu do ruchu, a z drugiej strony ktoś jadący za mną nie zdąży i wjedzie m w tyłek..
[ Dodano: Pon Sie 31, 2009 11:18 ]
Koledzy, koleżanki, drodzy Roverowicze, dziś rano odebrałem plastik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum