Wysłany: Nie Sie 23, 2009 14:28 [R All] Pomoc w wyborze opon 205/40/17
Witka!
Jak pewnie wiecie, musze szybko kupic 4 17 calowe opony, konkretnie 205/40/17.
Całkiem przypadkiem trafiłem na komplet opon w takim rozmiarze...firmy Sumitomo.
http://www.opony.com.pl/o...ora_roku=&link= ooo takie. Cena jest mega atrakcyjna a stan super.... brac czy nie?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 23, 2009 14:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Sie 23, 2009 15:17
Jak na czym, ale na oponach NIGDY nie należy oszczędzać! Ważne jest przeznaczenie opony, jego miękkość/twardość, ideks i oczywiście nośność. Jest też kilka innych czynników wpływających na odpowiednie dobranie opon. Jaki styl jazdy preferujesz i jak najczęściej jeździsz zwoim "R"? Jak wiele osób przeważnie znajduje się w aucie? Jakie pieniądze chciałbyś przeznaczyć na opony? Na ogumieniu się "nieco" znam więc mógłbym coś doradzić.
Auto: Rover 200 Coupe
Silnik: 1.6 122KM+
Waga: 1070kg
Przeważnie jeżdże sam (63kg) lub w dwoje (siakies 110kg).
Jeżdże spokojnie, generalnie 80-90km/h czasami 100-110 spokojnie i powoli, nie pale laka, nie świruje itp, czasami jak jest pusta droga, nawierzchnia w dobrym stanie to sobie posmigam po zakretach
Opony już oglądałem i wygląda to tak: 2 jak nowe, 2 delikatnie zużyte. Gość kupił je z felgami ale sam ma Audi A4 1.8T pomodzone na 200KM+ i kapeć 205 zmienił na 225 dla trakcji. Opony nie popękane, nie pościnane, całkiem ładne... Indeks prędkość chyba "W"
Zainteresowałem sie nimi bo byle handlarz za opony woła 130-150zł a te są od prywatnego gościa...sprzedaje je bo mu zostały po felgach
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Sie 23, 2009 15:32
No to zacznę od tego, że w żadnym wypadku nie polecam opon UŻYWANYCH. Jeśli chcesz zakupić używki to przede wszystkim musisz patrzeć na bieżnik, to oczywiste. Jednakże nawet i to jest czasami mylne. Pamiętaj, że rok produkcji takiej opony NIE MOŻE być starszy niż 3 lata od dnia nabycia. Degradacja opony następuje nawet bez jej używania po pewnym czasie, a jej ścieralność zwiększa się w zastraszającym tempie.
Generalnie opony jakie ja bym Ci polecił w wybranym przez Ciebie rozmiarze to Toyo Proxes T1-R lub Nokian Z. Są to opony na deszcz, z niedużym stopniem scieralności, ale z miękką mieszanką. Opony bardzo dobrze trzymają się nawierzchni jak na swoją cenę. A muszę Ci napisać, że są to jedne z tańszych opon w wybranym przez Ciebie rozmiarze, które spełnią Twoje wymagania i z których będziesz zadowolony. W razie czego zapraszam do serwisu i sklepu oponiarskiego w Radomiu przy ulicy Kelles-Krauza 12. Oponki można obejrzeć w internecie na stronie www.opony24.pl. Wszystkie ceny do negocjacji Ja się zastanawiam nad jednym: po co Ci takie kapcie do R200? Czy już jeździłeś na takich kołach?
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Sie 23, 2009 16:27
Jeśli masz zamiar iść w stronę tuningu mechanicznego to tym bardziej nie radził bym Ci pakować się w używane opony. Kup raz, a dobrze, wydasz o wiele więcej, ale gwarantuję, że będziesz się czuł na drodze pewniej i bezpieczniej.
zaklepałęm je, zobaczymy co to wyjdzie jutro lub pojutrze zakładam i zobaczymy.... jak tylko będą założone zrobie dokładny test - sucho/mokro itp
Kzrr, no co? moja piękniejsza Połowa
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
fearless [Usunięty]
Wysłany: Nie Sie 23, 2009 18:20
Wbrew wszystkim opiniom że tanie nie znaczy dobre, powiem od siebie tak: kupiłem opony First Stop Speed (niby grupy Brigestone) wyprodukowane w Hiszpanii, profil 195/50/15 - kierunkowe - zapłaciłem za 1 sztukę 119,00 zł wszystkie nówki, wszystkie z produkcji 12 tydzień 2009 r. i jestem mile zaskoczony - trzymanie na suchym bardzo dobre, na mokrym praktycznie nie czuć efektu aquaplaningu, w zakrętach szybkie i precyzyjne. Bałem się przy zakupie, ale jak się okazało nie potrzebnie. Zużycia praktycznie nie widać, jeżdżę już jakiś czas i ciągle są widoczne paski fabryczne. Jeżdżę dynamicznie, nie oszczędzam opon ani hamulców, szybko przyspieszam i czesto ostro hamuję(wiem że to nie ekonomiczne, ale od jakiegoś czasu mam LPG ), średnia przelotowa to jakieś 120 km/h, staram się nie przeraczać 160 km/h, ale też raczej nie zdarza mi się jechać wolniej niż 90 km/h - w takich warunkach te oponki zachowują się bardzo dobrze. Takie moje zdanie co do opon firmowych i mniej firmowych - moje wcale firmowe nie są a zachowują się lepiej niż niejedna firmówka.
Pozdrawiam.
wytestuje i napewno pochwale sie wynikami za 360zł moge co najwyzej kupic 1 jako taka opone wiec spokojna głowa jak sie boisz to nie musisz ze mna do Coupety wsiadac
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sie 23, 2009 21:07
PopaY napisał/a:
No to zacznę od tego, że w żadnym wypadku nie polecam opon UŻYWANYCH. Jeśli chcesz zakupić używki to przede wszystkim musisz patrzeć na bieżnik, to oczywiste. Jednakże nawet i to jest czasami mylne. Pamiętaj, że rok produkcji takiej opony NIE MOŻE być starszy niż 3 lata od dnia nabycia. Degradacja opony następuje nawet bez jej używania po pewnym czasie, a jej ścieralność zwiększa się w zastraszającym tempie.
Tak tak. Do tej pory jeżdżę wyłącznie na używanych i jakoś nie widzę żadnych różnic oprócz tych w portfelu. Ostatnie letnie Barum Bravuris (produkcja 0404) kupiłem 2 sezony temu za 100zł komplet i dalej jest trochę bieżnika. I co, lepiej dać 100zł za opony czy 1000zl? Przejechałem na nich ponad 40tys. km.
Tak tak. Do tej pory jeżdżę wyłącznie na używanych i jakoś nie widzę żadnych różnic oprócz tych w portfelu. Ostatnie letnie Barum Bravuris (produkcja 0404) kupiłem 2 sezony temu za 100zł komplet i dalej jest trochę bieżnika. I co, lepiej dać 100zł za opony czy 1000zl? Przejechałem na nich ponad 40tys. km.
Ja również jeżdze od zawsze chyba na uzywanych oponach. Mam znajomego gumiarza u którego się zaopatruję Jak dotąd nie miałem żadnego problemu. Oczywiście nie znaczy wcale ze kazdy ma tak robić Pozostawie to kwestii wyboru.
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum