Na wstępie dodam że delikatne drgania na kierownicy występują na postoju z włączonym silnikiem, podczas jazdy ustają i zaczynają się od około 100 km/h (dokładnie nie sprawdziłem ale chyba zależą też od obrotów silnika) czuć je również na pedałach. Koła zostały wyważone oraz doważone na samochodzie (generalnie sprawdzone chyba pod każdym kontem razem z oponami). Posiadam stalowe i aluminiowe felgi na obu ta sam sytuacja. Wymieniłem drążki kierownicze oraz końcówki. Podczas hamowania nie odczuwam drgań od tarcz. Maglownica w miarę w porządku. Zbieżność ustawiona. Znacznie słyszalne sumy (jak by tarcie) przy skręconych kołach nawet przy małych prędkościach. Walczę z tymi drganiami już od ponad roku, ręce mi opadają. Może ktoś rzuci jakiś pomysł.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez d64 Sro Sie 26, 2009 11:38, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 26, 2009 11:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na wstępie dodam że delikatne drgania na kierownicy występują na postoju z włączonym silnikiem, podczas jazdy ustają i zaczynają się od około 100 km/h (dokładnie nie sprawdziłem ale chyba zależą też od obrotów silnika) czuć je również na pedałach. Koła zostały wyważone oraz doważone na samochodzie (generalnie sprawdzone chyba pod każdym kontem razem z oponami). Posiadam stalowe i aluminiowe felgi na obu ta sam sytuacja. Wymieniłem drążki kierownicze oraz końcówki. Podczas hamowania nie odczuwam drgań od tarcz. Maglownica w miarę w porządku. Zbieżność ustawiona. Znacznie słyszalne sumy (jak by tarcie) przy skręconych kołach nawet przy małych prędkościach. Walczę z tymi drganiami już od ponad roku, ręce mi opadają. Może ktoś żuci jakiś pomysł.
Pozdrawiam.
Ja bym sprawdził płyn od wspomagania, ewentualnie może poduszka pod silnikiem
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 12 Skąd: Warszawa / Kielce
Wysłany: Sro Sty 11, 2012 14:24
hmm. W temacie który podał 'staf' poruszony został temat skrzyni biegów i sprzęgła. U mnie sprzęgło jest już prawie zużyte, a skrzynia głośno działa i ponoć łożyska nie są wyrobione. Poza tym poduszka silnika była klejona. Wiedzo może faktycznie trzeba się tym elementom przyjrzeć.
[ Dodano: Sro Sty 11, 2012 14:24 ]
W gwoli wyjaśnienia. Sprawa zakończyła się po wymianie zużytych elementów gumowych w zawieszeniu. Dodatkowo wymieniłem opony na nowe markowe (Dobrze wyważone). Sprawdziłem felgi czy są proste. Sprawdziłem zbieżność. Całe koła wyważyłem i doważyłem na samochodzie. Doważanie wykonałem na tyle i przedzie samochodu (niektórzy kapciaże twierdzą że wystarczy tylko przód doważyć. Omijajcie ich). W warszawie polecam http://autobalans.pl
Po tych czynnościach auto jechało jak po stole. W pełnym zakresie prędkości.
Praktycznie zero wibracji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum