Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 12:23 [R 416 Si] Parking w deszczu
Witam. Mój rover nie chce odpalić po kilkugodzinnym postoju na deszczu. Problem znika dopiero po ustąpieniu opadów ( jak przeschnie). Przed każdym wyjazdem z garażu z niepokojem spoglądam w niebo i w myślach modlę się o słońce. Czy odpowiedzialny może być stary akumulator na wykończeniu?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 12:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
julek13, prosze opisz dokladniej usterke, Czy gdy wyjedziesz na miasto i chcesz odpalic auto w deszczu czy wtedy kompletnie nie ma pradu? Czy moze rozrusznik kreci a silnik nie odpala.
Ciezko powiedziec czy to akumulator po takim nie dokladnym opisie. Prosze napisz wiecej na pewno pomozemy. Na pocieszenie Twoje powiem Ci, ze tez mam 416 i odpala w zime w deszcz w slonce...jezeli wszystko jest sprawne to nie ma z nim najmniejszego problemu takze wszystko da sie naprawic!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
julek13 [Usunięty]
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 13:00
faecd, Rozrusznik kręci ale auto nie chce odpalić. Jak wyjdzie słoneczko i go osuszy to samochód odpala. Prąd jest, wszystkie kontroli na liczniku palą się jak zawsze. Światła, radio, szyby itp. działają. Nie mam problemu z odpalaniem w żadnej innej sytuacji - tylko w deszczu (samochód musi postać parę ładnych godzin). Od czasu jak jestem posiadaczem auta, to jeszcze nie wymieniałem ani świec ani przewodów, a to już ze trzy lata.
No to tak jak kolega Lechos, podpowiedzial. Jezeli wilgotnosc powietrza ma tutaj do czynienia na 90% obstawiam Kable WN, a przy okazji kopulka i palec rozdzielacza.
Sam niedawno bo w maju wymienialem palec, kopulke, kable, swiece i cewke zaplonowa to Ci powiem co ile kosztuje.
Na poczatek wymien Kable Wn nie ma co taniochy kupowac tylko dobre porzadne kable. Ja kupilem NGK za 120 zl (do silnika Rovera bo do hondowskiego sa drozsze)
Dalej wymien kopulke i palec rozdzielacza (jakies 50-60zl) w sumie.
Wymina tych czesci jest bardzo prosta poradizsz sobie bez problemu. Jezeli troche gotowki masz w zapasie mozna by wyminic swiece zaplonowe, choc to nie koniecznie. Ja kupowalem NGK V-line 28 po 12 zl/szt.
Niemniej jednak na poczatek sprobuj kopulka palec. Wymien, sprawdz czy bedzie dzialac. Nastepnie kable;)
Powodzenia, pozdrawiam
[ Dodano: Nie Wrz 13, 2009 14:07 ]
julek13 napisał/a:
a to już ze trzy lata
uuuuu to czas najwyzszy. Jednak wymien kompleksowo i kopulke i palec i kable i swiece!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Problem powszechnie znany!!! Bankowo jest to wina nie zbyt szczelnej cewki zapłonowej!
Wykręć ją osusz dobrze i zaizoluj obudowe silikonem! Gwarantuje Ci że nie będziesz miał problemów z odpaleniem a co do kabli WN i kopułki i palca to również jak koledzy wyżej radzą dopisze się abyś wymienił na nowe!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Podepne się pod temat bo dość świeży.
Przymierzam sie do naprawy układu zapłonowego - styki w kopułce były pokryte grubym osadem, autko szarpało (przeczyściłem, popsikałem specjalnym preparatem i jest lepiej ale chyba mogłoby być jeszcze lepiej).
Czy kopułka, palec rozdzielacza, kable WN i cewka są takie same w silnikach K 1.4 jak 1.6? Wiem ze 1.6 to właściwie rozwiercony 1.4 ale wole sie spytać
Na allegro jest znacznie więcej części do 1.4 niż 1.6.
Czy części od Poldorovera też pasują?
edit: gapa ze mnie teraz widze ze te przewody są zarówno do 414 jak i 416. A co z resztą elementów? też będą pasować?
edit:
mam jeszcze jeden problem, po zdjęciu kopułki ukazało mi się coś z wkręconą śrubą. Nie mogłem jej wykręcić (stawia dość duży opór). Co to i jak to zdemontować. Wybaczcie moją wiedze jestem informatykiem nie mechanikiem i dopiero sie ucze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum