Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymienić tłok czy zostawić
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymienić tłok czy zostawić
Autor Wiadomość
deko77 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: Lubin - obecnie UK



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 18:07   [R75] Wymienić tłok czy zostawić
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

własnie przechodzę hgf ( po raz drugi) podczeas ostatniej wymiany uszczelki przeczytałem temat hgf i oczywiście wymieniłem tulejki prowadzące w bloku - to był bład !! - nowe tulejki były dużo cieńsze(ścianki) i przy dokręcaniu głowicy rozwaliłem jedną z nich - auto nie pochodziło za długo i hgf znów - ok normalka - tyle tylko , ze jak ściągnąłem głowicę dzisiaj - zauważyłem uszczerbany tłok- ten od strony felernej tulei . wydaje mi się , że widać pierścień i nie wiem , czy wymieniać , czy nie -
Jeszcze jedno - co wymienić teraz podczas gdy wymieniam uszczelki - head bolts jasne , ale jeszcze cos ?? ?
Aha i moja udręka - gdzieś mi ucieka płyn chłodniczy a komputer nie pokazuje mi nic - dopiero jak auto padnie wskazówka temperatury szaleje i włacza sie kontrolka

Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam Daniel
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 18:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 18:27   

Koniecznie wymieniaj tłok. Jak płyn chłodniczy nigdzie nie kapie z węży, to pewnie ucieka przez uszczelkę pod głowicą.
 
 
deko77 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: Lubin - obecnie UK



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 07:20   

Tłok wyciągnięty - stanowczo do wymiany - na szczęście tuleja cylindra nienaruszona - po zastanowieniu się podejrzewam , że woda "uciekała" przez szczelinę powstałą miedzy głowicą , a blokiem ( zmiazdzona tulejka działała jak podkładka) Pytanie co jeszcze wymienić , żeby mieć w końcu święty spokój ?? ?

Pozdrawiam i dziękuję Daniel
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 08:02   

1. uszczelka kolektora ssącego
2. uszczelka kolektora wydechowego
3. uszczelka pod głowicą
4. uszczelka kapy nadzaworowej.
5. tulejki
6.tłok w komplecie ze sworzniem, korbowodem i pierścieniami (chyba że jesteś pewien główki i sworznia)

Jak już wyciągasz tłok to może opłaca się wymienić pierścienie na wszystkich tłokach? I tak silnik rozebrany.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 16:15   

Skoro robisz w silniku, to sprawdź turbinę. Dokładnie obejżyj węże chłodzące turbinę, poniewzż częstą przyczyną jest "branie" wody przez nią. Uszczelniacze na wałku turbiny puszczają i woda dostaje się w komorę łożysk. To sprawi, że łożyska szlag trafia i turbina do wymiany. Jestem po przejściach w tej kwestii :-) Oczywiście niekoniecznie musi to być to w twoim przypadku, ale sprawdzić warto. Odkręć rurę wylotową do intercoolera i sprawdź palcem czy nie masz luzów na wałku turbiny. Popalcuj mocno.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 09:59   

A mógłbyś zrobić w miarę dokładne zdjęcia dla tego tłoka?
 
 
vwjacek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: ja to wiem....



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 11:12   

raffi5000 napisał/a:
(...) Odkręć rurę wylotową do intercoolera i sprawdź palcem czy nie masz luzów na wałku turbiny.



Promieniowy luz na wałku turbiny ma być.Nie powinno być osiowego.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 19:54   

chyba odwrotnie. powinien być osiowy (wzdłuż wałka), a w kierunku promieniowym (prostopadłym) powinien sztywno siedzieć :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
vwjacek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: ja to wiem....



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 19:56   

jak bedziesz mial osiowy(wzdłuż wałka), wirnik może trzeć o muszle,promieniowy ma być.
Ostatnio zmieniony przez vwjacek Nie Wrz 13, 2009 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 20:06   

ma nie być żadnego panowie. Wstawiłem nowiutką turbinę i dokładnie ją wymacałem. Zanim kupiłem, to nadzwononiłem się po warsztatach regeneracyjnych i dowiedziałem się conieco o turbinach, a zwłaszcza o luzach. Zero tolerancji.
 
 
vwjacek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: ja to wiem....



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 20:15   

źle się wyraziłem,dopuszczalny jest luz promieniowyi wynika to z konstrukcji turbosprężarki,w skrócie oś wirników kręci się na '' poduszce '' olejowej.Musi być przestrzeń wypełniona olejem.Dla tego luz promieniowy.
 
 
 
deko77 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: Lubin - obecnie UK



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 20:35   

raffi5000 napisał/a:
ma nie być żadnego panowie. Wstawiłem nowiutką turbinę i dokładnie ją wymacałem. Zanim kupiłem, to nadzwononiłem się po warsztatach regeneracyjnych i dowiedziałem się conieco o turbinach, a zwłaszcza o luzach. Zero tolerancji.

Więc cię ktoś okłamał :rotfl: W turbinie nie ma żadnych łożysk a woda nie biegnie przez wnętrze ( wałek , pierścienie ) tylko poprzez korpus turbiny tzw. płaszcz wodny :wink:
Wiem , bo rozebrałem swoją na czynniki pierwsze - była rozwalona ( urwana turbina napędzająca ) dopadłem za grosze turbinę inny model , ale ta sama firma Garet i przełożyłem bebechy do mojej - chula do dzisiaj :)
A mały luz ma być - wspomniama wcześniej poduszka olejowa .
Pozdrawiam Daniel
 
 
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 21:25   

cóż...tak to jest z brytyjskimi "naprawiaczami". Kiedyś w volvo wymienili mi drogi katalizator...całkiem niepotrzebnie. A wystarczyło kilka drobnych spraw. A tu proszę, dowiaduję się, że zostałem wprowadzony w błąd...albo zostaję wprowadzany teraz ?? Sam juz nie wiem. :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75] Jak wymienić żarówkę w 1.8T
kosaaro Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Sty 03, 2014 19:29
kosaaro
Brak nowych postów [R75] Jak wymienić półoś?
miecho1986 Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Gru 12, 2013 07:55
dawidd
Brak nowych postów [R75] Jak wymienić rurke EGR ?
SmoK Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Lut 06, 2013 20:01
SmoK
Brak nowych postów [R75] Czy muszę wymienić rozrząd?
marian14 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Kwi 07, 2011 19:14
marian14
Brak nowych postów [R75] Jak wymienić wewnętrzną klamkę
markozalko Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Lut 16, 2011 19:50
0L0



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink