Wysłany: Pią Sty 23, 2009 19:17 [R220 SD 98']uszczelka pod kolanko plynu chlodniczego
Witam,
Nic nie mogę na mój temat znaleźć żeby ktoś wymieniał ta uszczelkę
Chce wymienić sobie świece żarowa ta zaraz kolo kolanka od płynu chłodniczego co idzie do cylindra, i trzeba potem nowa uszczelkę założyć a nie wiem skąd taka dostać. U Tomiego nie mogę nic znaleźć
Wiec gdzie dostane taka uszczelkę lub jak inaczej to kolanko zabezpieczyć
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 23, 2009 19:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Sty 23, 2009 19:22
Remi55 napisał/a:
U Tomiego nie mogę nic znaleźć
Zadzwoń do niego (obecnie jest chory i prawie nie mówi więc nie wiem czy się uda szybko dodzwonić) i zapytaj czy miałby takową lub czy mógłby sprowadzić.
PS>Czy aby na pewno trzeba to rozkręcać, żeby wymienić świecę?
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Sty 23, 2009 19:55
Remi55 napisał/a:
Juz patrzylem i trzeba Nawet w Rave oraz w Haynes pisze ze trzeba
Hmm, niedawno był temacik o trudności wymieniania świec żarowych i nikt się o tym nie zająknął, ale skoro Haynes i Rave tak prawią (choć nie trzeba im wierzyć w takie rzeczy na 100% )?. Barcik ostatnio wymieniał, może coś podpowie
Remi55 napisał/a:
Mam nr czesci:
PES100120
Google wypluwa trochę wyników na zagranicznych stronach więc może jakiś intercars będzie miał w katalogu taki numerek..
[ Dodano: Pią Sty 23, 2009 20:00 ]
Z tego co znalazłem na tych kilku stronach, to ta uszczelka jest także w Landroverach więc może tym tropem trzeba szukać jak będzie duży problem.
Ja w Pon pojadę zobaczyć do dealera Rover w Wiedniu może będzie coś miał, tylko ze sobie cenny lubi z kosmosu wyciągnąć.
Myślałem ze Tomi ma
No ze Rave i Haynes w 100% nie trzeba wierzyć to juz sie sam przekonałem wiele razy, oni niestety opisują tak żeby było jak największy dostęp to tego co się chce wymienić. Wiec już z wymiany uszczelki kol wydechowego sie przekonałem ze 3/4 kroków można ominąć niż opisane jest.
Przypomniało mi sie ze mechanik mój coś mówił u jakimś papierze żeby podłożyć ale nie wiem o co mu chodziło.
Sa jeszcze w sumie te takie masy ale ja w to nie wirze, uszczelka to uszczelka
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Sty 23, 2009 20:17
Zazwyczaj do uszczelnień hydraulicznych gorących (z wodą) stosuje się uszczelki kartonowe więc może o to chodziło mechanikowi.
Tomi może mieć, bo to co jest w spisie on-line, to pewnie ani nie połowa tego co ma w magazynie .
Poważnie myślałem ze blokuje to dostęp kolanka bo tak oglądałem to kolanko, i leży w dokładnej lini do świece wiec mi się zdawało ze nie wyjdzie bez demontażu Wiec wystarczy tylko z ciągnąc waz chodnicy tak
Jak wymieniałem świece to mi się nie chciało już kolo tego grzebać bo klima w drodze była i nie miałem jak dojść do tej pierwszej świecy.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Mogę potwierdzić, że można wymienić tę świecę za kolankiem bez zdejmowania kolanka i węża z niego (ogólnie bez ingerowania w układ chłodzenia) w silniku SDI.
Zrobiłem to dziś i nie było to tragiczne, lecz jeśli miałbym komuś doradzać to niech kupi sobie klucz oczkowy z grzechotką bo tak to 45 min odkręcałem po mału tę świecę (wkład wyszedł sam), z wkręceniem i włożeniem problemu nie było.
Ogólnie udało mi się wymienić wszystkie 3 świece (czwartej nie ma ) bez rozkręcania niczego poza osłoną silnika i rzeczami związanymi ze świecami (świece + zasilanie).
Jak ktoś chciałby kiedyś się za to zabierać a miał by pytania to chętnie pomogę.
tego typu uszczelki jak i np.pod kolektor ssący robię sobie sam bo mam do tego bardzo dobry materiał a poza tym jakby to złożyć na silikon wysokotemperaturowy to też będzie trzymać tak jak się to robi w innych autach z krućcami wody
ja nie widzę tutaj problemu z uszczelnieniem tego elementu
Remi55 żebyś mieszkał bliżej to bym ci to uszczelnił biegusiem
Bordos, Ja jak to wymieniałem to kurcze nie dałem rady tam klucza żadnego pod ta 1. świece wsadzić ALe jak sie rozrząd robi to akurat wszystko sie ładnie odkręciło
szosownik, Wiem ale ja mam jakoś odrazy do tych silikonów wygląda to nie profesjonalnie zrobione
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
jeśli chodzi o układ chłodzenia, to bardzo dobrze sprawdza się grubawy karton (absolutnie poważnie, idealny jest taki jak przy pakowaniu koszule są usztywniane), najlepiej podczs montażu pokryć go jeszcze cienką warstwą smaru lub oleju. Rozwiązanie sprawdzone niejednokrotnie.
Zresztą te uszczelki fabrycznie też są z celulozy, tylko lekko nasączone jakimś tłuszczem.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
No nie wiem czemu ale jak widziałem kiedyś u dziewczyny w aucie jak było takim czymś uszczelnione układ chłodzenia, miedzy innymi pompa wody i jakieś kolanka i tej masy tyle wystawało i sie dalej lalo z tego to mnie to nie przekonało. Robił to jakiś papracz i od tej pory mam takie zdanie do tego
Jak bym może widział na własne oczy jak ktoś to robi tak ze super to trzyma i nie leje ani nie wystaje tego tony z pod złącza to może zmienię zdanie. Dlatego mam teraz takie urazy do tego. Wole uszczelkę
sTERYD, Gdzieś cos o tym słyszałem tez ze ma byc dobry
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Mogę potwierdzić, że można wymienić tę świecę za kolankiem bez zdejmowania kolanka i węża z niego (ogólnie bez ingerowania w układ chłodzenia) w silniku SDI.
jak niby to zrobiłeś?
bo ja musiałem ściągnąć ten wąż bo świeca napierała na niego i nie chciała wyjść
Bordos napisał/a:
lecz jeśli miałbym komuś doradzać to niech kupi sobie klucz oczkowy z grzechotką
nie oczkowy a nasadowy jest na grzechotkę
grzechotką nie podejdziesz uwierz mi
musiałem odkręcać płasko oczkowym
Mogę potwierdzić, że można wymienić tę świecę za kolankiem bez zdejmowania kolanka i węża z niego (ogólnie bez ingerowania w układ chłodzenia) w silniku SDI.
jak niby to zrobiłeś?
bo ja musiałem ściągnąć ten wąż bo świeca napierała na niego i nie chciała wyjść
Bordos napisał/a:
lecz jeśli miałbym komuś doradzać to niech kupi sobie klucz oczkowy z grzechotką
nie oczkowy a nasadowy jest na grzechotkę
grzechotką nie podejdziesz uwierz mi
musiałem odkręcać płasko oczkowym
No ja zrobiłem to tak jakby normalnie:) Tj. odkręciłem świecę na maxa (w moim przypadku się ona rozpadła (wyszła część do której przykręcany jest przewód +)) i świeca po odkręceniu wyszła. Wkładając nową włożyłem ją ile się dało do otworu (była nasmarowana smarem miedzianym) i troszkę nią poruszałem w miarę możliwości (tak, aby nie spowodować wygięcia itp) i ku mojemu zdziwieniu wskoczyła. Dodam, że świeca to był oryginał BERU.
I niestety nie masz racji kolego, a przynajmniej nie do końca, są klucze oczkowe(płaskie) z grzechotką. (nasadka tam nie podejdzie się). Dał był link do opisu takiego klucza, ale chyba naruszył bym regulamin forum. W każdym markecie budowlanym za ok 150 zł jest komplet takich kluczy. Nasadowym udało mi się podejść do dwóch pozostałych świec.
Miałem również dosyć duży problem z samym wyjęciem świec z otworów, już po ich odkręceniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum