Witam. Chciałbym zapytać jaka powinna być kolejność montowania kabli w moim silniku? prosiłbym o konkretny opis bo zalozylem nowe kable ale dopiero niedawno sie dowiedziałem ze jest jakaś tam kolejność. W silniku mam dwie cewki i dwa kable(cewki Beru, kable ElectroSpark) wszystko kupione w TomaTeam.
Mam też taki dziwny objaw ze jak silnik jest nie rozgrzany i zaczne nim jechac pod górke im mocniej wcisne pedał gazu tym bardziej przydusza i puszcza i tak do momentu calkowitego rozgrzania. Im bardziej jest rozgrzany tym mniej szarpie. Efekt ten własnie najlepiej jest odczuwalny własnie jadac pod górke. Prosze o jakąś pomoc poniewaz moj silnik jest dosc nietypowy na tym forum:) z góry dzieki.
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 21:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie wiem jak to tam wyglada u ciebie z kablami ale jezeli masz 2 cewki i dwa kable to pewnie pomylic sie nie mozna z ich kolejnoacia u mnie jeden kabel idzie z lewej cewki na prawo a z prawej cewki na lewo...chociaz moge sie mylic na oczy nie widzialem tego silnika sciagnij plastikowa oslone i zobacz po ciemku czy za mocno tam nie iskrzy moze cos jest uszkodzone..cewka albo kabel roznie bywa... jezeli mowisz ze tak sie dzieje na zimnym silniku to sprwdz tez czujnik temperatury plynu..
Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 21:45
no to skrajne świece razem a środkowe razem jak znajde jakieś zdjecie to narysuje ale raczej jak pomylisz kolejność to nawet byś samochodu nie odpalił wiec jak odpalasz powinno być wszystko oki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 21:58
tego to ja nie wiem ja mam podobne objawy ale tylko miedzy 3tyś a 4 tyś obrotów i to na benzynie szukam teraz jakiś świec żeby sprawdzić i ewentualnie kompa zmienię bo mam zapasowego i zobaczę ale najpierw muszę świece jakieś dopaść .U mnie w okolicznych sklepach nie ma tego typu świec wielkie bu
Dobrze, a jak moge sprawdzić czujnik temperatury? ale i tak mnie nie ominie Test book...
dzieki koledzy za podpowiedz, jakby ktos jeszcze mail jakieś sugestie walcie smiało.
U mnie przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu przy obrotach około 2000-2500 pojawiało się 2-3 szarpnięcia, to samo przy większym obciążeniu silnika w podobnym zakresie obrotów. Przyczyna była prozaiczna, na cewce znajduje się gumowa osłona nachodząca na świece, pod tą osłoną znajduje się sprężynka, która łączy cewkę ze świecą, okazało się, że na styku sprężynki i cewki występuje nalot i mocne zaśniedzenie. Po wyczyszczeniu tego miejsca wszelkie szarpnięcia ustały.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 06:41
samuro napisał/a:
a jak moge sprawdzić czujnik temperatury?
Czujnik ten znajduje się po prawej stronie silnika i jest wkręcony od strony chłodnicy do metalowego kolanka, z którego wychodzi wąż do chłodnicy.
Aby sprawdzić działanie czujnika należy zmierzyć rezystancję występującą pomiędzy jego stykami.
Prawidłowe wartości:
Samuro - a te kable Electrospark to pasuja idealnie? Mam na mysli długość fajki czy nie wystaje z korpusu silnika i długośc przewodów - czy nie sa zbyt długie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum