Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] JAK DOPROWADZIĆ INSTALACJĘ DO HALOGENÓW
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] JAK DOPROWADZIĆ INSTALACJĘ DO HALOGENÓW
Autor Wiadomość
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

  Wysłany: Pon Paź 12, 2009 16:59   [R400] JAK DOPROWADZIĆ INSTALACJĘ DO HALOGENÓW
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam taki mały problem, zamierzam przed zimą zakupić i zamontować do swego R halogeny, problemu nie było by, gdyby brak oryginalnej instalacji elektrycznej wyprowadzonej do zderzaka.

I tu moja ogromna prośba do tych forumowiczów którzy nie mieli oryginalnie montowanych halogenów a sami to robili, aby jeżeli można, wytłumaczyli co będzie potrzebne, jak to zrobić, może ktoś ma w swych multimedialnych zbiorach zdjęcia ze swych montaży i będzie mógł zamieścić abym wiedział i inni jak się za to zabrać.

Aby sprawa była prostsza to zamieszam zdjęcia swych puszek z bezpiecznikami aby wiedzieć na czy stoimy. Aha co do zderzaków to nie ma na 100% wyprowadzonych kabli.


silnik


wnętrze


wtyczka od włącznika



I jeszcze tak po krotce, co do włącznika nie posiadam tego podwójnego, czy jest możliwość przerobienia pojedynczego na podwójny czy trzeba kupić nowy podwójny. Co do halogenów to zamierzam zakupić nowe halogeny od Skody Felicji (okrągłe) i teraz co będzie mi potrzebne prócz kabli, zworek, oczek, izolacji,lutownicy, cyny???

Proszę wszystkich o pomoc. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Lis 21, 2010 13:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 12, 2009 16:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 17:19   

camaro17 napisał/a:
czy jest możliwość przerobienia pojedynczego na podwójny

teoretycznie tak - praktycznie nie - o ile można do płytki dolutować mikroprzełącznik i dołożyć żaróweczki do podświetlenia i sygnalizacji włączenia o tyle w przycisk wstawiona jest zaślepka, która sie nie rusza i nie da się jej wykorzystać do włączania przełącznika

co do materiałów
- halogeny - rzecz oczywista,
- przewody
- przekaźnik - zwykły samochodowy z jednym stykiem zwiernym i podstawą
- końcówki do halogenów (jakie będą pasować)
- bezpiecznik z oprawką (włączony między zasilanie a przekaźnik)
- 3 konektory do uzupełnienia w kostce do przełącznika
- 5 konektorów do przekaźnika
- oczka do masy dla halogenów i przekażnika
- oczko, konektor ew lutowanie zasilania przekaźnika do .... aku, stacyjki itp w zależności gdzie będzie wygodniej się podłączyć

podłączenie
część wykonawcza
po jednym biegunie z każdego halogena podłączamy do masy
drugi biegun z każdego podłączamy do przekaźnika (piny oznaczone 87)
teraz z pinu 30 przekażnika prowadzimy zasilanie przez bezpiecznik do ...aku, stacyjka itp
część sterująca
pin 85 lub 86 przekaźnika podłączamy do masy
pin wolny 85 lub 86 (w zależności który podłączyliśmy wcześniej do masy) podłączamy do przełacznika (pin 1 )
piny 2 i 4 przełacznika łączymy odpowiednio z masą (czarny) i zasilaniem podświetlenia (czerwono-czarny)

po włączeniu co najmniej świateł postojowych można włączyć halogeny
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez darek_wp Pon Paź 12, 2009 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 17:25   

darek_wp, trochę tego na wyliczałeś, chyba najlepszym wyjściem będzie dorwanie org. okablowania z jakiejś R400 bo samemu ciągnąć tyle kabli to lekka przesada.

Jest taki jedne zestaw na allegro http://moto.allegro.pl/it...ice_czesci.html i zastanawiam się czy to by wystarczyło ?? ? No na pewno jeszcze przekaźnik ale całe okablowanie jest tylko wpiąć się w kable el. które są doprowadzone do klaksonów.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 17:43   

camaro17 napisał/a:
bo samemu ciągnąć tyle kabli to lekka przesada.


to tylko tak groźnie wygląda
naprawdę to są do przeciągnięcia 3-4 kable - 2 od halogenów do przekaźnika (choć można nawet 1 po spięciu równolegle halogenów pod zderzakiem) - masy od razu idą do nadwozia, 1 od zasilania do przekaźnika masa przekażnkia do nadwozia w miejscu jego montażu i jeden od przekaźnika do wyłacznika - pozostałe 2 przy wyłączniku spina się z istniejącymi kabelkami od sw p mgielnych przy wyłaczniku

camaro17 napisał/a:
ale całe okablowanie jest tylko wpiąć się w kable el. które są doprowadzone do klaksonów.

tego nie bardzo rozumiem - chyba ze chcesz mrugać halogenami w rytm trąbienia :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 18:15   

ja robiłem u siebie 2 miechy temu halogeny

potrzebny przekaźnik kable i więcej zależnie od upodobań

ja zrobiłem na podobnym zestawie jak podałeś z tym że sam wszystko kupowałem. Tutaj filozofii nie ma. Kilka metrów kabla i jazda.
Do oryginalnej kostki włącznika należy dorzucić dwa kabelki. Jeden do masy drugi do cewki przekaźnika. I na dobrą sprawę ten jeden kabelek trzeba przeprowadzić z pod maski do wnętrza auta. Przekaźnik wystarczy umiejscowić gdzieś pod machą. Najlepsze przejście pod puchą bezpieczników pod maską. Jest tam gumowa przelotka i przez nią należy się przebić.

Do oryginalnej instalacji radzę się nie dobierać bo to jest więcej zachodu niż warto. Stwierdziłem tak przy montażu halogenów i elektrykę lusterek oraz podgrzewanych siedzeń też zrobiłem na oddzielnej instalacji.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 21:04   

Dobra, to teraz będę pisał prostym językiem...... :wink:

Z tego co przeczytałem co piszecie, to do halogena przychodzi + i - , później ciągniemy owe plus, minus do przekaźnika który montujemy gdzieś przed puszka bezpieczników w komorze silnika i co później????? Czy ten minus(-) jest już uziemieniem na metalowy element karoserii a sam plus(+) idzie do wnętrza, a później gdzie?? od razu do przełącznika, czy nie trzeba nigdzie już łączyć kabli ze sobą.????

greg-simasz może jakieś fotki jak u ciebie to wygląda, do org. włącznika w kabinie idzie jedna kostka i do niej należy dołożyć kabelek z sygnałem do przekaźnika i masę jako minus, możesz mi napisać w jakie piny to idzie to znaczy w które miejsce w kostce??? Może masz gdzieś jakieś fotki z operacji tego ?? ?
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 21:42   

camaro17, akurat fotek nie robiłem

co do pinów mogę sprawdzić i jakby Ci brakowało to mam kostkę z której mogę wypiąć dwa piny


schemat instalacji jest następujący:
Przekaźnik ma z zasady 5 nóżek. Jedna jest nam niepotrzebna. Jest to ta nóżka która podczas spoczynku bezpiecznika łączy się z plusem. Ja więc wywaliłem ten kabel. Pozostaje nam zatem 4 kabelki z przekaźnika. Dwa to zasilenie cewki. Tutaj nie ma + ani - jak nie podłączymy tak będzie dobrze. Zatem jeden kabelek idzie na masę a drugi do plusa. We włączniku halogenów trzeba dołożyć dwa kabelki (które piny napiszę jutro).
Ja to zrobiłem na takiej zasadzie że u mnie zasilenie cewki jest podłączone na stałe do + tak że mogę włączyć halogeny w każdym momencie. Natomiast masa cewki jest podłączona do włącznika a później z włącznika idzie drugi kabelek na masę pod wajchę od otwierania maski.
Zatem cewkę w przekaźniku mamy objaśnioną. Dwa pozostałe kabelki z przekaźnika to + wchodzący do cewki a drugi to + wychodzący z cewki. Plus wchodzący idzie z akumulatora i jest zmostkowany z + cewki natomiast wychodzący idzie bezpośrednio do halogenów. Minus dla halogenów chyba podłączyłem do akumulatora.
Tak to u mnie z grubsza wygląda. Wszystko zrobione dokładnie tak jak chciałem.

Oczywiście można to modyfikować do woli że halogeny będą po kluczyku bądź jak w serii po światłach ale ja sobie zrobiłem po swojemu.

Jutro Ci napiszę które piny u mnie są zajęte. Jakby co to pytaj jak coś niejasno napisałem.

Pozdrawiam
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 21:48   

Ja przy montażu pójdę dalej i uzupełnię fabryczną instalację. Jaśniej.... Będę dodawał przewody do oryginalnych kostek za skrzynką bezpiecznika w taki sposób aby wyglądało jak oryginał. Konektorki ze starej kostki załatwił Mombrey i teraz kwestia wpięcia kilku konektorków w kostki w miejsca gdzie powinny być a ich nie ma. W innym miejscu niż w oryginale zamontuję przekaźnik ze względu na to iż nie mogę dostać oryginalnego gniazda przekaźnika do zamontowania za konsolę środkową.
Co ciekawe u mnie przewody do samych halogenów były fabrycznie jednak kończyły się na kostce C73 więc dalej zgodnie ze schematem....

camaro17 napisał/a:
Aha co do zderzaków to nie ma na 100% wyprowadzonych kabli.

camaro17 poszukaj przy przewodach z klaksonów. U mnie były spięte razem i na pierwszy rzut oka ich nie widać. Jak sprawdzałeś i nic to pech... Pogratulować jedynie tym z Rovera za niespodzianki przy instalacji.

greg-si napisał/a:
We włączniku halogenów trzeba dołożyć dwa kabelki (które piny napiszę jutro)

Powinno być trzy więcej. Pełna kostka to 8 kabli a wersja bez halogenów ma 5. Faktem jest że kabel z podświetlenia można sobie zmostkować (C239 z Rave) Dokładane kable to 1, 2 i 4 gdzie:
1 - żółty - napięcie z kostki na przekaźnik
2 - czarny - masa
4 - czerwono-czarny - obwód podświetlenia (w sumie chyba zbędny bo mi świeci przełącznik bez tych 3 przewodów)
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 22:58   

greg-si, muszę cię wczytać w twoje zdania, ale większość kumam , dla pewności czy możesz mi cyknąć zdjęcie z przekaźnikiem i tymi kabelkami, generalnie przekaźnik ma 4 nóżki które nas interesują i co??? nie da się ich pomylić nie zależnie jaką podepnę to będzie dobrze?? Jak dorwę w tym tyg halogeny to na sobotę będę rozprowadzał okablowanie, a ten przekaźnik to 30/40A on raczej drogi nie jest ?? ?
I właśnie też interesuj mnie podłączenie tak jak masz, bo możesz sobie zawsze włączyć halogeny nie zależnie od świateł. Pozdrawiam i czekam na jutrzejsze info w sprawie.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 06:44   

TomC napisał/a:
Ja przy montażu pójdę dalej i uzupełnię fabryczną instalację...


Nie wiem czy tak jest we wszystkich fabrycznych instalacjach, ale u mnie halogeny przednie automatycznie wyłączają się po włączeniu świateł drogowych. O ile pamiętam wymagania techniczne do tych świateł to tak powinny się one zachowywać, a jeśli tak, to zachodzi obawa spotkania "nadgorliwego" pana z lizakiem albo diagnosty który to może sprawdzić. Niestety trudniej jest zbudować instalację zasilającą halogeny, która będzie posiadała taką cechę, gdyż trzeba by było zlokalizować przekaźnik od świateł drogowych i wpiąć go do prowadzonych obwodów (a dokładniej w obwód sterujący przekaźnikiem halogenów).
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 07:32   

camaro17 napisał/a:
i co??? nie da się ich pomylić nie zależnie jaką podepnę to będzie dobrze??


camaro17 we wcześniejszych odpowiedziach masz opisane przeze mnie piny w przekaźniku z ich symbolami i gdzie który podłączyć, przekaźnik zwykły samochodowy o oznaczeniu 541 - 12V 30A koszt ok 5-10 PLN

marcin316 napisał/a:
ale u mnie halogeny przednie automatycznie wyłączają się po włączeniu świateł drogowych


tak powinno być zgodnie z przepisami - halogeny przednie mogą być włączane tylko przy włączonych światłach mijania , po przełączeniu na postojowe lub drogowe mają się samoczynnie wyłączyć
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 16:37   

Panowie, dzisiaj zakupiłem halogeny, zdecydowałem się na polskiego producenta, czytałem na innych forach i ewidentnie inni użytkownicy polecają tego producenta oraz ten model, w użytkowaniu daje bardzo mocne światło i jest stosunkowo dokładnie i dobrze wykonany.

http://sklep.wesem.pl/4/6...rogowe_typu_HM4

model z gładkim szkłem, mam nadzieję że do piątku dojdzie paczka i w sobotę będę montował, jeszcze muszę się zaopatrzyć w kabelki, przekaźnik, jakiś uniwersalny włącznik/wyłącznik np. taki http://moto.allegro.pl/it...ng_klapka.html, otulinę termokurczliwą, jakieś oczka, spinki, wpinki itp.....

[ Dodano: Wto Paź 13, 2009 17:37 ]
greg-si, liczę że dzisiaj mi jakieś fotki podeślesz :wink:
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 17:26   

camaro17, zabij mnie ale zapomniałem kompletnie taki zakręcony dzień a teraz fotki nie zrobię bo ciemno :/

już w telefonie sobie zapisałem i jutro na pewno napiszę co i jak i będzie fotka
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 20:59   

greg-si, spoko będę czekał :mrgreen:
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 18:42   

Zapomniałem aparatu z samochodu jednak poleciałem po niego i w załączniku fotka.
Dwa zaznaczone przeze mnie okręgami to dołożone. Widzę że u Ciebie ich nie ma więc wszystko pasuje.
Jeden idzie do masy karoserii a drugi do cewki przekaźnika.

Jak chcesz coś jeszcze wiedzieć to daj znać. Pod maską zdjęć nie robiłem bo syf i śniegu po pas [you]
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 21:09   

greg-si, wielkie dzięki za foto, lecz ja nie będę kupował 2 org. włącznika na dwa przeciwmgielne, bo po co, postanowiłem zwykły pstrykasz 0-1 kupić z małą dioda gdy załączone, i z niego idą dwa kable plus do przekaźnika i minus na masę np. przy bezpiecznikach pod kierownicą, tak????( pewnie tak :mrgreen: )

Teraz muszę uściślić wiedzę na temat przekaźnika, a więc ten plus z włącznika na jedną nóżkę z przekaźnika, i........ właśnie nie mogę się wczytać w twoje zdania, czy możesz mi to zobrazować nawet tak prosto jak odręczny rys. w paintie??? Nie umiem sobie wyobrazić jak mam zagospodarować te 4 nóżki z przekaźnika, bo z dwóch halogenów mam +/- do przekaźnika , a z przekaźnika jeden plus do włącznika. Pozdrawiam
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Paź 14, 2009 21:45   

Mniej więcej powinno wyglądać to tak jak na obrazku. Jeśli przełącznik do włączania świateł będzie posiadał podświetlenie, wówczas i do niego trzeba do odpowiedniego pinu doprowadzić masę.

Jeśli ten plus po lewej stronie podłączymy do przewodu zasilającego światła mijania, to halogeny będą działać jedynie razem z nimi. Drugi plus najlepiej podpiąć do głównego przewodu zasilającego aby dodatkowo nie obciążać innych obwodów.
Ostatnio zmieniony przez marcin316 Pią Paź 16, 2009 07:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 15, 2009 08:44   

camaro17, skoro instalujesz halogeny ja bym poprowadzil osobne obwody pod kierunkowskazy. Otrzymasz fajny efekt jaki jest w mercedesach i wiekszosci nowych aut, ze gdy skrecaja doswietlaja sobie zakret!

Rozwiazanie rewelka a Ty masz ten plus, ze akurat montujesz halogeny wiec jak najbardziej, mozesz sobie cos takiego sprezentowac.

Sam zastanbawialem sie nad przerobka swoich oryginalnych by tak swiecily jednak na chwile obecna nie mam czasu nawet oleju silnikowego wymienic;) (kupiony stoi juz 2 tydzien i czeka)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Czw Paź 15, 2009 22:44   

greg-si, jak możesz ze swojej strony to zerknij na swego przekaźnika i zobacz do jakich numerów masz poprowadzone kabelki i z jakim ładunkiem, bo jutro zabieram się za montaż , no chyba że nie masz czasu lub masz zrobione w taki sam sposób jak kolega darek_wp,
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Paź 16, 2009 09:10   

camaro17 możesz zamieniać ze sobą piny oznaczone 85-86(cewka przekaźnika) i 87-30(zasilanie lamp - pod warunkiem, że do lamp dajesz 1 kabel) biegunowość nie gra roli choć domyślnie na pin30 wpina sie zasilanie a do 87 odbiorniki (po to są 2 końcówki 87)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 ben 99r]Gdzie warto zakładać instalacje LPG we Wrocku?
ToMaSs1986 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Cze 16, 2009 17:21
ToMaSs1986
Brak nowych postów [R400] Przekaźnik halogenów
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Gru 03, 2007 09:05
Paul
Brak nowych postów [R400] przekaznik halogenow
sobek0075 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Maj 18, 2013 19:33
tronsek
Brak nowych postów [R400] problem z okablowaniem halogenow
sobek0075 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Paź 07, 2013 16:36
Sirk
Brak nowych postów [R400 hatchback] jak zdjąć zaślepki halogenów?
damiansz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Lut 27, 2010 20:22
damiansz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink