Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Pytanie o przewody
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Pytanie o przewody

pytanie o przewody przy pompie wtryskowej.
Autor Wiadomość
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 10:33   [Freelander] Pytanie o przewody
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam, jako że mój silniczek dość ciężko pali na zimnym, a po wymianie gruszki z pompką i zaworkiem zwrotnym nadal stwierdzam ze filtr paliwa się zapowietrza, doszedłem do wniosku że może być jakaś nieszczelność w przewodzie paliwowym, po zdjęciu pokrywy silnika zauważyłem że do miejsca do którego dochodzi przewód paliwowy od filtra paliwa jest miejsce jak by na inny przewód NR2. dodatkowo chciał bym zapytać czy z przelewu ostatniego wtryskiwacza NR1 nie powinien być podłączony przewód? jak tak do dokąd powinien iść? a może do pkt NR2? przyznam że nie orientuję się czy jest to dobrze połączone. oto zdjęcie
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 01:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 21, 2009 10:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 10:36   

Wszystko masz ok. Króciec NR2 służy do odpowietrzania pompy wtryskowej. A wyjście NR1 jest zaślepione.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 10:37   

u mnie jest tak samo,tak powinno być
posprawdzaj przewody, widziałeś co się działo u mnie z odpalaniem jak była dziura w przewodzie paliwowym
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 11:19   

aha no to dobrze że jest ok :) nowe przewody już zamówione. A jeszcze jedno pytanie, pewien odcinek przewodu na drodze filtr --> pompa jest normalny elastyczny pcv sztukowany ze sztywnym z aluminiowej rurki, takie rozwiązanie ma coś szczególnego na celu? czy nie i bez problemu mogę cały przewód wymienić na elastyczny?
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 13:51   

Legion1349 napisał/a:
bez problemu mogę cały przewód wymienić na elastyczny?

bez problemu bo to nie będzie w niczym przeszkadzać
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 17:44   

Legion1349, A świece żarowe sprawdziłeś :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 18:32   

Remi55 napisał/a:
A świece żarowe sprawdziłeś :wink:

z tego co słyszałem to najwiarygodniejszym sposobem jest ich wykręcenie i podłączenie pod prąd i patrzenie jak się nagrzewają
ale jeśli się je wykręci (co nie należy do rzeczy prostych i przyjemnych) to już lepiej wkręcić ale nowe :wink:
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 21:58   

szosownik napisał/a:
Remi55 napisał/a:
A świece żarowe sprawdziłeś :wink:

z tego co słyszałem to najwiarygodniejszym sposobem jest ich wykręcenie i podłączenie pod prąd i patrzenie jak się nagrzewają
ale jeśli się je wykręci (co nie należy do rzeczy prostych i przyjemnych) to już lepiej wkręcić ale nowe :wink:
świece były sprawdzane metodą na iskrzenie no i według mechanika są ok bo iskrzyły wiem ze nie jest to zupełnie miadorajna metoda no ale na razie ich nie wymieniałem, wykręcane nie były, ale... ale filtr paliwa mi się zapowietrza, zamontowałem gruszkę z zaworkiem zwrotnym i dalej się zapowietrza więc zakładając ze zaworek zwrotny w gruszcze jest sprawny przychodzi mi do głowy tylko jedna myśl że musi być gdzieś delikatna nieszczelność w przewodzie na drodze filtr paliwa --> pompa wtryskowa, wymienię najpierw ten przewód i zobaczę jak będzie. Jeśli dalej będzie ciężko palić z zimnego kupię świece i wymienię, z 3ema pierwszymi nie będzie problemu gorzej będzie z tą za pompą wtryskową, ciekawy jestem czy sam dał bym radę ją wymienić?
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 22:20   

Legion1349, No ja bym, jak niby są świece ok, wymienił ten wężyk co wraca paliwo bo tez to coś mi mówi w pamieci ze możne zapowietrza układ paliwowy. :wink:

nie znam tej metody ze iskrzy :wink: Dwie świecie cylinder 2 & 3 jest łatwo wymienić i nie dużo babrania :wink: Ale nawet na dwóch fajkach nowych dobrze pali w zimie. Mi na jednej jedna zimę palił i trzeba było chwile kręcić ale jakoś zapalił. Na dwóch było o niebo lepiej szybciej się zapalał, a teraz po wymianie jeszcze 3. świeci na cylindrze nr. 1 pali na dotyk :razz: A 4. świecy nie mam bo za pompa jest puste miejsce :mrgreen:

Wiec uwierz mi na 3 będzie palił na dotyk tobie :wink: Oczywiście ze to winna świec :wink: Z ta za pompa to szkoda zachodu naprawdę bo nie wiele to moim zdaniem daje, a roboty bardzo duzzzo :sad:

aha, a skąd wiesz ze się tobie układ zapowietrza?

[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 23:20 ]
szosownik, Powiem to tak jak już wykręcasz 3 świecie to warto ta kolo kolanka płynu chłodniczego , cylinder 1. , wymienić na nowa a jeżeli ona jest dobra to ja wkręcić zamiast jakiejś spalonej na cylindrze 2 lub 3 bo tam jest bardzo łatwo ich wymienić.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10938
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 22:31   

Remi55 napisał/a:
nie znam tej metody ze iskrzy

jest to prosta metoda... masz świecę zarową wkręconą w blok, po odkręceniu przewodu przykładasz kabelek od plusa z akumulatora, i jak przy poruszaniu przewodem zaiskrzy, to wiadomo, że świeca przewodzi prąd, czyli nie jest przepalona, tylko nie ma pewności, czy się wystarczająco szybko nagrzewa i czy w trakcie nagrzewania nie tworzy się przerwa
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 22:39   

sTERYD, Ahh no w sumie racja :mrgreen: Prosta metoda :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 07:29   

ja sprawdzałem swoje świece na iskrzenie lecz wiedziałem że w ten sposób nie sprawdzę jak grzeją więc sprawdziłem miernikiem
z resztą 3 nowe świece (bo 4 nie mam) to nie taki majątek tylko ta wymiana jest kłopotliwa
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 09:26   

Remi55 napisał/a:

Wiec uwierz mi na 3 będzie palił na dotyk tobie :wink: Oczywiście ze to winna świec :wink: Z ta za pompa to szkoda zachodu naprawdę bo nie wiele to moim zdaniem daje, a roboty bardzo duzzzo :sad:

aha, a skąd wiesz ze się tobie układ zapowietrza?
.
aha no to skoro takie są rady to wymienię 3 a tą za pompą oleję hehe :) wydaje mi się że układ się zapowietrza bo mam powietrze w filtrze paliwa (kilka razy go odpowietrzałem dla sprawdzenia), przed filtrem mam gruszkę z zaworkiem zwrotnym, zakładając że zaworek zwrotny jest sprawny, przychodzi mi do głowy jedynie że musi być jakaś nieszczelność na przewodzie od filtra do pompy.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 09:31   

gadałem ze znajomym i u niego problemem był sam filtr że się zapowietrzał
Legion1349 a u ciebie jak odkręcasz korek od paliwa do syczy wtedy?
bo u mnie syczało jak miałem nieszczelność
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 10:26   

Legion1349,

Mhm tego to ja nigdy nie sprawdzałem nawet u siebie czy w filtrze mam powietrze. Odkręcam tylko śrubkę jak nowy filtr zakładam żeby odpowietrzyć. Wiem tylko ze przy kolejnej następnej jedzie mogę gruszka dopompować paliwo :wink: Ale tak to mi pali jak trzeba. Spróbuj jeszcze nowy filtr zamontować i wymień może wężyki co idą od filtra, u mnie będą się tez za niedługo kłaniać do wymiany po teraz jak zmieniałem filtr to juz gdzie nigdzie się rysy robią na węzach.

aha sprawdzałem watek w niemieckim forum i tam tez był taki przykład ze mial zapowietrzony układ non-stop i dobrze pamiętałem była to winna wężyka powrotnego od pompy.

szosownik, Ma syczeć jak nie syczy to w tedy jest zapowietrzone bo ciśnienie ucieka. Chyba za zapomniałeś słowa "nie dopisac" :wink: Jak również u mnie przy każdym tankowaniu jak odkręcam korek to syczy jak dziurawy ponton :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 10:37   

po odkręceniu korka od paliwa nie słychać syczenia, wydaje mi się, że dla tego, w gruszce jest zaworek (najwidoczniej sprawny) i nie pozwala on na cofanie się paliwa do baku, a odcinek od paku do gruszki z zaworkiem najwidoczniej jest szczelny, jedyna nie szczelność może występować od filtra do pompy, innego pomysłu nie mam.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 10:45   

To w takim razie tak zaworek jest szczelny :wink: Wymień te wężyki do pompy bo na pewno zła inwestycja to nie jest. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 10:55   

tak też zrobię :) przewody już do mnie jadą tak że w następnym tygodniu je wymienię i zobaczę co i jak. Tylko raz można kliknąć pomógł?
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 11:01   

Legion1349, Nie możesz tylko raz każdemu jednemu postu kliknąć :mrgreen:

Ah no to jak jada to dobrze :wink: Patrzyłem za tym zaworkiem i chyba u siebie tez zamontuje :wink: Nie zaszkodzi takie coś :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 11:07   

to Remi55 wytłumacz mi dlaczego od 2 lat (tyle go mam) nic nie syczało a zaczęło jak była nieszczelność jak żeś taki mądry :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander]przewody hamulcowe
basia24 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Pon Lut 28, 2011 23:35
basia24
Brak nowych postów [freelander 2.0td] przewody klimy wymiana oringów
orzec_h Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Wto Cze 04, 2013 19:55
orzec_h



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink