Wysłany: Wto Lis 10, 2009 20:25 [Freelander] Wycieraczki nie parkują
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Problem z moim frelkiem polega na tym, że wycieraczki nie parkują. Nie powracają do miejsca spoczynkowego na dole szyby na biegach II i III, natomiast na biegu "przerywanym" zatrzymują się po ok 2/3 przewidzianego zakresu ruchu po czym po przerwie kontynuują pracę znowu na tą samą odległość.
Podczas pracy słychać dokładnie że pracują zgodnie z "pykaniem" przekaźnika.
Ponieważ po sprawdzeniu silnika wycieraczek wydaje się on być sprawny awaria jest pewnie w przekaźniku ale tu mam problem ze sprawdzeniem ponieważ wg. książki Haynesa przekaźnik jest integralna częścią (nie wiem czy rozbieralną) CCU czyli Central Control Unit. Ktoś miał podobny problem albo wie jak się go pozbyć?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 23:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 10, 2009 20:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Gdyby przekaźnik był uszkodzony to raczej by Ci one nie pracowały.
Z tego co wiem to w wycieraczkach, przy silniku w okolicach przekładni ślimakowej (nie jestem pewien czy w tym samochodzie nie jest jakieś udziwnienie i inne silniki) jest kabelek. Wewnątrz są 2 blaszki które stykają się gdy wycieraczka dojdzie do odpowiedniego miejsca.
Ogółem nazwa to się czujnik krańcowy i zazwyczaj są tego 2 sztuki, ja bym zaczął on ich sprawdzenia, możliwe że coś na zębatce utknęło i je styka nie wtedy co trzeba lub po prostu się już rozpadły.
Problem z wycieraczkami rozwiązany! Kosztowało mnie to jakieś 2h pracy i ok. 1PLN kosztów części. Usterka to złamany (sama końcówka) jeden ze styków, które stykają się z tarczą na silniku wycieraczek. Jeśli ktoś ma podobny prolem to z chęcią pomogę.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 20:50
tuarek napisał/a:
Problem z wycieraczkami rozwiązany! Kosztowało mnie to jakieś 2h pracy i ok. 1PLN kosztów części. Usterka to złamany (sama końcówka) jeden ze styków, które stykają się z tarczą na silniku wycieraczek. Jeśli ktoś ma podobny prolem to z chęcią pomogę.
Temat stary jak świat. Widać że, Freelander ma również tą bolączkę z blaszkami parkowania.
Sam kiedyś też tą blaszkę musiałem dorobić
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum