Wysłany: Sob Lis 14, 2009 16:16 [Rover 200 SDi, Diesel, 1998] Komputer
Potrzebuję POMOCY!!
Podczas ładowania akumulatora, zacisk od prostownika (+) dotknął do obudowy komputera.
Po czym samochód nie chciał odpalić. Po włączeniu zapłonu obrotościomierz jak również prędkościomierz szaleje! . Nie pali się kontrolka świec żarowych!
Może ktoś wie i może mi poradzić co mam zrobić? Wymienić komputer? Czy próbować go naprawić? A może to całkiem co innego??
Liczę na WAS!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 14, 2009 16:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
These ECU’s are prone to voltage spikes or being fried by accidentally touching the ECU case with a spanner whilst disconnecting the battery (200/400 models). If this occurs the ECU can display random things on the dash dials and the engine will not start at all.
Most garages will tell you that this requires a new ECU which will be expensive and will need programming with the alarm ECU in order for it to work which is all very expensive. However this often isn’t necessary and a DIY repair can often be made.
What happens is that the earth supply to the ECU is fried when the voltage spike or accidental short circuit happens. This causes the ECU to get very upset and so it goes on strike. 3 courses of action are open to you.
1. Get a new ECU or send the ECU to someone to repair
2. Open up the ECU, locate the burnt out track on the PCB and repair it with some wire and a soldering iron
3. Try adding a separate earth wire from the battery negative terminal to the metal ECU casing. (The ECU can then use this to complete the power circuit)
Obviously 3 is the easiest and fastest and often works, so it is probably the one to start with. Its very useful to remember if you are stuck in a car park with a duff ECU and no AA/RAC/etc cover!
If this tip helps you out remember where you heard it, and if you meet me I accept gifts of cider!
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
hehe.. ale taj jakiemuś elektronikowi żeby tobie płytkę w środku znów zlutował bo to jest tylko takie wyjście awaryjne albo jak umiesz lutować to sobie zlutuj
[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 18:59 ]
Trzeba to chyba dodać na stronę techniczna Adminy proszę o dodanie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum