Wysłany: Nie Lis 15, 2009 21:58 [Freelander]Ciśnienie oleju
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Byłem w czwartek na wymianie oleju. Olej zmieniony , elegancko wszystko śmiga. Zrobiłem po wymianie ok 50-60 km , w piątek auto cały dzień stało. no i w sobotę wyjazd. Odpalam - olej świeci, świeci , świeci (jakieś 15 sekund) zegar pokazywał 0,5 BAR. zgasiłem, bagnet- olej do silnika zaciągnięty bo został tylko mały film na bagnecie - ale na poziomie prawidłowym. Uruchomiłem drugi raz , było już ok.
Na zimnym silniku/oleju jest 4 BAR ciśnienia. Spada w miarę rozgrzewania , na ciepłym (100-105*C) podczas jazdy 3 BARy - więc książkowo.
Dzisiaj polazłem rano sprawdzić jak to się zachowuje. i po 24 h postoju jest tak :
[URL=FILMIK]http://www.youtube.com/watch?v=xgAJ6tJKUVc[/URL]
Moim zdaniem jest to ciut za długo. Faktem jest że jest chłodno , ale nie aż tak
Olej to mobil 1 10W40 - o takich parametrach zaleca producent. Filtr jest wstawiony filtrona. Po instalacji zegarów miałem podobny problem z filtrem knecht'a , ale po wymianie na filtrona było OK, teraz dałem taki sam filtr i jak wyżej.
Olej jest czysty , na dobrym poziomie (na bagnecie było przy górnej kropce , ale auto stało lekko z górki)
Silnik pracuje równo , nie stracił mocy. Problem nie powtarza się ponownie , może stać 8 - 10h i nic. Pojawia się to tylko przy porannym rozruchu.)
Proszę o jakąś sugestię
Ostatnio zmieniony przez Paul Pią Lis 19, 2010 20:55, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 15, 2009 21:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
no dziwnie ze tak długo sie świeci Powinno po 2-3 sek zniknąć
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
win32 [Usunięty]
Wysłany: Nie Lis 15, 2009 22:28
no i do tej pory tak było - czasem chwilę dłużej. Ale ogólnie podobno do 5 sekund jest dopuszczalne.
Zastanawiam się co tutaj jest winne... znowu filtr? , pompę raczej wykluczam bo były by jaja z ciśnieniem cały czas - na ciepłym zwłaszcza jak olej się robi rzadszy. Ale potem jest wszystko 100% ok. Ładnie się nagrzewa do temp. roboczej itd.
Coś trafiłem że jakiś zaworek upustowy/przelewowy może być brudny/zacięty- ale nie wiem dokładnie o co chodzi. RAVE nic na ten temat nie mówi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum