Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 Si Lux 98r.] Problem ze złączem diagnostycznym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 Si Lux 98r.] Problem ze złączem diagnostycznym
Autor Wiadomość
Aiel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Tarnobrzeg



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 10:19   

Popatrz w te tematy -fotki złącza diagnostycznego - powinno Ci to pomóc znaleźść tą kostkę :) .

http://forum.roverki.eu/v...ze+diagnostczne

http://forum.roverki.eu/v...ze+diagnostczne

http://forum.roverki.eu/v...ze+diagnostczne
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 19, 2009 10:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 18:00   

W RAVE znalazłem bez problemu gdzie znajduje się gniazdo diagnostyczne (oznaczone jako C40) .



Tyle że to jest zdjęcia dla RHD dla wersji kontynentalnej jest tak samo tyle że z drugiej strony

To czarne pod gniazdem to chyba klapka do otwierania maski.

Proponuję ci jeszcze pojeździć na benzynie i zobaczyć ile ci spali. Tankujesz do pełna - jeździsz np 100km i ponownie do pełna. Tyle ile weszło tyle ci spalił litrów benzyny na 100km. Koszt zatankowania nieco wyższy od kosztu pracy diagnosty podpinającego się pod złącze diagnostyczne ale całe Pb zostaje ci na przyszłość. Jeżeli wyjdzie ci po ludzku (zapewne coś w przedziale 8-14L w zależności czy jazda po mieście czy w trasie i w jak ekonomiczny sposób operowano pedałem gazu) to masz jedynie problem z LPG

Opisz dokładnie jaką masz instalację, najlepiej zamieść jakieś fotki bo coś mi się wydaje że sonad lambda i cala reszta jest ok a winna wszystkiemu słaba regulacja (ewentualnie jakość) instalacji LPG

A wracając do tamtego zdjęcia z tą żółtą wtyczką to pochodzi ono z mojego postu na temat kasowania błędów SRS w R600 i przedstawia to co się znajduje w R600 pod kierownicą ... :wink:
 
 
6marcu6 



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Lis 20, 2009 22:04   

Dzięki za pomoc, jutro jak już będzie jaśniej poszukam jeszcze raz tego złącza, teraz dzięki Wam wiem już czego konkretnie szukać :roll:

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 22:04 ]
Marrkus napisał/a:
Proponuję ci jeszcze pojeździć na benzynie i zobaczyć ile ci spali. Tankujesz do pełna - jeździsz np 100km i ponownie do pełna. Tyle ile weszło tyle ci spalił litrów benzyny na 100km. Koszt zatankowania nieco wyższy od kosztu pracy diagnosty podpinającego się pod złącze diagnostyczne ale całe Pb zostaje ci na przyszłość. Jeżeli wyjdzie ci po ludzku (zapewne coś w przedziale 8-14L w zależności czy jazda po mieście czy w trasie i w jak ekonomiczny sposób operowano pedałem gazu) to masz jedynie problem z LPG


Nie jest to problem leżący w samej instalacji gazowej. Spalał mi na początku ponad 20 litrów gazu na 100km kiedy samochód po odpaleniu przełączałem praktycznie od razu na gaz. Natomiast kiedy teraz przejeżdżam ok. 2-3km na benzynie i dopiero później przełączam na gaz spalanie wynosi: 14l gazu na 100km. A benzyna WIDOCZNIE znika z baku (dosłownie widać jak podczas jazdy na benzynie powolutku opada wskazówka zapełnienia baku). Dodatkowo zauważyłem że chyba długo jedzie na ssaniu (na luzie obroty wynoszą ok 1200-1400rpm). I ostatnia uwaga: kiedy zostawie go na zimnym silniku na luzie to tak jakby nim telepie całym...jak w traktorze :???:
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lis 21, 2009 13:13   

Czyli wszystkie objawy wskazują na sondę lambda. Wymień ją (taka sama jak w silnikach K-serii - było na forum poszukaj) bo jeśli nie działa to komputer przechodzi w tryb awaryjny.
 
 
6marcu6 



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Lis 21, 2009 22:10   

Marrkus napisał/a:
Czyli wszystkie objawy wskazują na sondę lambda. Wymień ją (taka sama jak w silnikach K-serii - było na forum poszukaj) bo jeśli nie działa to komputer przechodzi w tryb awaryjny.


w sumie od początku obstawiałem sondę ale nie chce się pchać w koszta nie będąc pewnym tego czy coś pomoże :???:
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lis 21, 2009 22:32   

Jeżeli masz instalację gazową STAG to przy pomocy interfejsu do instalacji można podejrzeć pracę lambdy i ocenić jej ewentualne uszkodzenie. Jak jest w innych instalacjach nie wiem ale może jest podobnie
 
 
6marcu6 



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 16:55   

:rotfl: nareszcie udało mi się znaleźć złącze :grin:

dokładnie to odpowiedź znalazłem w tym temacie
http://forum.roverki.eu/v...ze+diagnostczne <--dzięki Aiel


teraz jutro pojadę podpiąć go pod kompa, opłaca się jechać do autoryzowanego serwisu czy wystarczy do normalnego elektryka-magika i na jego urządzeniu wyjdą wszystkie błędy?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 27, 2009 20:04   

6marcu6 napisał/a:
autoryzowanego serwisu czy wystarczy do normalnego elektryka-magika i na jego urządzeniu wyjdą wszystkie błędy?


watpie zeby zwykli mechanicy mieli kompa i oprogramowanie do rovera
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Aiel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Tarnobrzeg



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 20:39   

Jeżeli masz możliwość podpięcia pod fabrycznego Testbook'a T4 to zrób to. Ja podpinałem u siebie (nie wiem jaki sprzęt miał mechanik) i pokazało, że niby wszystko ok ale niestety są problemy z samochodem. Podejrzewam sonde lambda, czujnik położenia przepustnicy - a to chyba na T4 by wyszło.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 28, 2009 19:25   

Aiel, w naszych samochodach sonda lambda sama nie wyjdzie (nie ma czegoś takiego jak błąd sondy), czujnik przepustnicy owszem. jak chodzi o sonde trzeba sprawdzić co pokazuje,
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Aiel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Tarnobrzeg



  Wysłany: Sob Lis 28, 2009 22:02   

Dzięki sTERYD dobrze wiedzieć :grin:
 
 
6marcu6 



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Gru 06, 2009 21:58   

No i niestety ale nie mam dostępu nigdzie do testbook'a t4 a po podpięciu mojego rovera na zwykłym kompie nic nie wychodzi, żaden błąd :cry:

W nadchodzącym tygodniu będę wymieniał świece i przewody ale przecież od tego nie spadnie spalanie... nie wiem już co mam zrobić bo nie chce na ślepo wymieniać części...
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 11:48   

6marcu6 napisał/a:
W nadchodzącym tygodniu będę wymieniał świece i przewody ale przecież od tego nie spadnie spalanie... nie wiem już co mam zrobić bo nie chce na ślepo wymieniać części...


Samą sondę można sprawdzić miernikiem uniwersalnym - nie potrzeba kompa, również działanie potencjometru przepustnicy można sprawdzić i zweryfikować jego stan miernikiem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 07, 2009 20:28   

darek_wp napisał/a:
Samą sondę można sprawdzić miernikiem uniwersalnym


ale nalezy brac pod uwage fakt, ze sprawdzamy sam koncowy element, czyli pomijamy np wtyczke i okablowanie, komp natomiast sprawdza to co dociera do ECU
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 21:51   

Przy braku dostępu do T4 lepiej sprawdzić miernikiem niż wcale. Można również sprawdzić sygnał z sondy bezpośrednio na wtyku ECU - nie rozwiązuje to oczywiście sprawy z kontrolą obwodów wejścia ECU ale daje jakiś obraz sprawności elemetu i okablowania.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 07, 2009 22:31   

darek_wp napisał/a:
Przy braku dostępu do T4 lepiej sprawdzić miernikiem niż wcale.


zgadza sie

darek_wp napisał/a:
Można również sprawdzić sygnał z sondy bezpośrednio na wtyku ECU


oczywiscie, pomiar bedzie dokladniejszy

sam mialem w planie zrobic sobie taka przejsciowke z wtyczka do kompa i gniazdem, tak zeby mozna bylo wpinac sie miernikiem i mierzyc online
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
6marcu6 



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Gru 14, 2009 16:42   

Mam jeszcze jedno pytanie: jak ścisnę przewód gumowy odchodzący od silnika po lewej stronie bagnetu od oleju w silniku 2.0 to podnosi mi się poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku - czy to oznacza że mam uszkodzony termostat? Bo mam wrażenie że dosyć długo się grzeje silnik...
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Gru 14, 2009 18:21   

Termostat sprawdza się w nieco inny sposób. Na zimnym silniku odpalasz auto i trzymasz za ten wąż gumowy idący od głowicy do chłodnicy jeżeli jest zimny pomimo że silnik złapał już temperaturę tzn że termostat działa. Dopiero gdy temperatura chłodziwa przekroczy ~88 C rura powinna zacząć się nagrzewać (termostat otwiera się przy tej temp.) Jeśli rura zaczyna się robić ciepła wcześniej tzn ze termostat jest do d...py.
 
 
6marcu6 



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Gru 18, 2009 19:10   

jeszcze nie miałem czasu żeby sprawdzić ten termostat ale dzięki Marrkus, na pewno skorzystam.

[ Dodano: Pią Gru 18, 2009 19:10 ]
cz jeżeli zmieniłem na zimę ogumienie i jeżdże obecnie na felgach 14 cali i mam opony 185/60 to prędkościomierz pokazuje mi faktyczną prędkość czy przekłamuje?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 DOHC 96r] problem z abs i złączem diagnostycznym
cooladrian Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Sty 02, 2010 18:18
AndrewS
Brak nowych postów [r420] Problem z ABS!
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Maj 14, 2011 22:11
kamilos2521
Brak nowych postów [R420] Problem z ABS
wnas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Sie 01, 2007 08:24
Paul
Brak nowych postów [r420 si '97] problem z ABS
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Sty 04, 2010 13:59
GG
Brak nowych postów [r420] Problem z ABS ?
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Wrz 18, 2012 06:15
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink