Może i tak, ale trochę przeszkadza w dojściu taki czarny naprężony kabel (widać go na zdjęciu poniżej). Co to za kabel?
a przypadkiem ktoś nie wymieniał albo nie dociągał kabla antenowego np do CB?
bo tak to wygląda
Już chyba wiem co to jest. Nigdy się nie zastanawiałem dlaczego taki przyklejony termometr nie wymaga wymiany baterii (mimo że pracuje cały czas). Ten kabelek to chyba odpowiedź dotycząca tej kwestii.
Ja kupiłem w sklepie z art. elektrycznymi zestaw oporników ceramicznych 1/10W (było ich 10szt za 5,5zł)
Niestety oporniki nie mają tego samego oporu i nie są podłączone szeregowo.
Są podłączone indywidualnie dla każdej prędkości nawiewu, opornik dla 1 biegu ma inny opór od tego dla 2 biegu.
Szwagier elektryk zamontował w swoim R420 sDI oporniki które mu sprezentowałem -w miejsce przepalonych. W efekcie prędkość wentylatora na 1 i 2 biegu jest identyczna
Problem polega tylko na tym, że na tej plastikowej klapce nie ma wystarczająco miejsca aby zamontować więcej niż 2 oporniki ceramiczne.
Ostatnio zmieniony przez Raffaele Sob Lis 28, 2009 12:25, w całości zmieniany 1 raz
coś Ci szwagier elektryk przekombinował...
miejsce jest nie na płytce, ale pod nią (w puszcze od nawiewu) a jak się dobrze podąłczy, to nie ma siły, żeby na pierwszym biegu była taka sama prędkość jak na drugim...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 76 Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Sob Lis 28, 2009 12:23
Dzisiaj w końcu znalazłem czas aby wymienić opornik 1 biegu dmuchawy.
Zamontowałem taki jak polecano mi na Forum - 1Ohm, 10W.
Nawiew działa jak należy, jestem zadowolony. Załączam zdjęcia. A szwagier faktycznie w swoim R420 sDi coś przekombinował.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 153 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sob Lis 28, 2009 12:46
podłącze się pod temat, mnie też nie chodzi dmuchawa na 1 biegu....nie sprawdzałem czy jest różnica przy wlączonej klimatyzacji...zimno jest więc nie miałem potrzeby załączać, sprawdzę przy okazji...
już wiem jak pozbyć się problemu na 1 biegu, dzięki za pomoc
jednak mnie nurtuje inny problem, otóż moc nawiewu...wydaje mi się ze na 4 biegu powinna ładnie odparować cała szyba jednak nawet przy dłuższej jeździe kąciki szyb pozostają zaparowane, gdy sprawdzam ręką nawiew wydaje mi się że wieje troszkę za słabo...nawet na 4 biegu....szum jest spory a efekty mizerne...co może być przyczyną ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 153 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Gru 02, 2009 21:16
czy na pewno filtr? bo drugą opinię słyszałem że nie może być filtr bo jeśli by tak było, to widoczna byłaby różnica w mocy nawiewu przy przełączeniu z obiegu powietrza z zewnątrz na obieg wewnętrzny...
czy może to nie ma znaczenia i zawsze powietrze przechodzi przez filtr?
Wg mnie wentylator wszystko przepuszcza przez filtr nim wpadnie w nawiewy.
U mnie też do końca nie odparowuje (kąciki) pomimo wymienionego filtra. Klima załatwia sprawę.
w szumie to jest różnica, bo się otwiera klapka nad wentylatorem, która otwiera wlot z wewnątrz (to tak jakby otworzyć drzwi do pokoju, w którym działa odkurzacz, a filtr w Roverkach jest za wentylatorem, więc w dmuchaniu nie robi róznicy czy obieg jest z wewnątrz czy z zewnątrz
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
WItam
Pozwólcie, że się podepnę
U mnie na każdym biegu coś dmucha ale na 1 i 2 słabo według mnie:/
i pytanko do ekspertów: czy przyczyną może być zapchany filtr kabinowy??
Pytanie nie do mnie ("ekspertów"), ale odpowiem
Przyczyną może być filtr. Przecież to taki wspomniany już odkurzacz.
Spróbuj jak działa nawiew z wyjętym filtrem.
Pylenie i tak dopiero na wiosnę [/quote]
A czy ktoś wie jak odkręcić silnik wentylatora.
Jestem na takim etapie:
MAM problem - zacinający się silnik wentylatora PROSZĘ O POMOC
Mam nowy rezystor do dmuchawy
Zabierając sie do pracy zerkam w rysunek złożeniowy: rys1
Odkręciłem 3 sruby od dołu trzymające wentylator: rys2
Niestety wirnik wentylatora jest na tyle długi ze nie wysuwa się - nie da sie wyjąć, nie pomaga wyjęcie dywaników ani zagięcie tapicerki. Za malo miejsca na wyjęcie.
Zabralem sie zatem do wyjęcia całego wentylatora rys3
Odkręciłem 3 śruby trzymające całość, wypiąłem linkę od obiegu wewnętrznego
I dalej całość nie chce wyjść
KTOŚ ma jakiś pomysł??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum