Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Gru 20, 2009 17:32
The fuel filter cleans fuel from the fuel tank and helps prevent premature wear to delicate
components. Insufficient filtration can cause damage to pump components, pressure valves and
fuel injection nozzles. It does not feature any electrical fuel heating and does not have a water
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 08:14
apples napisał/a:
Napisz skąd to jest. Bo na pewno nie z żadnego technicznego artykułu i dokumentacji od R75
Jest to cytat z RAVE Rover 75 ( Technikal Information ), rozdział : Technikal Academy Brochure , podrozdział : M47 Diesel Engine - Fuel filter.
[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 18:19 ]
apples napisał/a:
Nie ma nic że jest to zawór
jest w dalszej części , jak znajdę to zacytuję.
[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 08:04 ]
znalazłem : The fuel filter is located adjacent to the battery box (see Figure 23).
Figure 23: Fuel filter location
1. Fuel filter housing
2. Fuel filter holder
3. Fuel filter
The fuel filter cleans fuel from the fuel tank and helps prevent premature wear to delicate
components. Insufficient filtration can cause damage to pump components, pressure valves and
fuel injection nozzles. It does not feature any electrical fuel heating and does not have a water
separator.
To prevent clogging up the filter at low temperatures, there is a bimetal valve in the return line.
This valve prevents heated fuel residue from mixing with cool fuel from the tank.
[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 08:14 ]
czyli jest to zawór zamykający powrót ogrzanego ( ciepłem otoczenia i pracą pompy wysokiego ciśnienia ) paliwa do zbiornika,dzięki czemu zapobiega się wydzielaniu parafiny podczas pracy silnika w zimie.
Może jak nie ma odpowiedniego cisnienia. Poza tym jak nie ma odpowiedniego ciśnienia to nie podaje wystarczającej ilosci paliwa, której potrzebuje silnik.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 13:09
SeniorA też to czytałem wczoraj. Czyli zawór jest sensorem który może zablokować pracę silnika jeżeli ciśnienie z pompy elektrycznej jest zbyt wysokie lub niskie.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Wrz 20, 2010 18:03, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 14:38
dukat11 napisał/a:
Może jak nie ma odpowiedniego cisnienia. Poza tym jak nie ma odpowiedniego ciśnienia to nie podaje wystarczającej ilosci paliwa, której potrzebuje silnik.
Raczej tutaj jest to wątpliwe. Prędzej po prostu nie odpali, bo nie zrobi dostatecznego ciśnienia. Albo jak spadnie wysokie to odetnie i zgaśnie.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 16:35
Może. Pompka podaje przez filtr. Filtr zapchał się parafiną, a czujnik nad filtrem wykrywa zbyt niskie ciśnienie. Może odkręć filtr i go ogrzej w gorącej wodzie i przykręć, lub podgrzej np. farelkiem, suszarką. Oby się woda nie nalała.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 17:37
Ewidentnie słychać jak raz pompka pracuje (ostatkami sił) i wtedy zapala a jak słychać, że nic się z nią nie dzieję to nie pali...filtr był w cieple przez 48h;D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 18:16
Rowan napisał/a:
patrysgn, czyli ewidentnie coś zatkało układ.
Co sugerujesz? Myślałem że to parafina i auto stoi w garażu podgrzewanym 48h ale ewidentnie słychać, że pompka strasznie buczy i ma jakieś problemy...swego czasu parę miesięcy temu wyszło na kompie, że jest zbyt małe ciśnienie (ale nie pamiętam czego) co sugerowało pompkę....
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 23:39
patrysgn napisał/a:
Panowie a czy tryb awaryjny może się załączyć jeżeli pompka paliwa jest niewydajna?
może , bo ECM ogranicza obroty silnika jak czujnik ciśnienia na filtrze wykryje ciśnienie mniejsze niż 2.5 bara , które jest potrzebne do właściwej pracy pompy wysokiego ciśnienia.ECM zatrzymuje silnik przy ciśnieniu 1.7 bara.
patrysgn napisał/a:
swego czasu parę miesięcy temu wyszło na kompie, że jest zbyt małe ciśnienie (ale nie pamiętam czego) co sugerowało pompkę....
pewnie w pompie niskiego ciś. w linii zasilania i filtrze paliwa. Pompa w zbiorniku powinna dać w ciągu 20 sekund pracy, ciśnienie w linii minimum 2.5 bara , podczas pracy 3.5 .
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Wto Gru 22, 2009 08:15, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 00:14
apples napisał/a:
Nowa na allegro 170zł. Niektórzy na nich jeżdżą.
Za 170 to jakiś zamiennik bo z tego co się orientuje to nowa oryginalna pompka kosztuje w granicach 1000zł a używana między 100 a 200zł z aut które mają ponad 100tys km....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum