Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Max 3tys obrotów i dalej nic...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Max 3tys obrotów i dalej nic...
Autor Wiadomość
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 16:56   

apples napisał/a:
Nad filtrem plastyk z kablami to podgrzewacz.
to nie jest podgrzewacz , a bimetaliczny zawór zwrotny paliwa .

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 16:56 ]
patrysgn napisał/a:
W takim razie albo nie działają podgrzewacze
nie ma podgrzewaczy paliwa.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 20, 2009 16:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 17:09   

Pierwsze słyszę. Zawór jeden jest na powrocie.

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 17:09 ]
We wszystkich dieslach w tym miejscu jest montowany podgrzewacz. Może w benzynie jest zawór.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 17:32   

The fuel filter cleans fuel from the fuel tank and helps prevent premature wear to delicate
components. Insufficient filtration can cause damage to pump components, pressure valves and
fuel injection nozzles. It does not feature any electrical fuel heating and does not have a water
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 17:55   

Napisz skąd to jest.
W BMW w tym miejscu jest podgrzewacz.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Wrz 30, 2010 14:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 08:14   

apples napisał/a:
Napisz skąd to jest. Bo na pewno nie z żadnego technicznego artykułu i dokumentacji od R75
Jest to cytat z RAVE Rover 75 ( Technikal Information ), rozdział : Technikal Academy Brochure , podrozdział : M47 Diesel Engine - Fuel filter.

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 18:19 ]
apples napisał/a:
Nie ma nic że jest to zawór
jest w dalszej części , jak znajdę to zacytuję.

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 08:04 ]
znalazłem : The fuel filter is located adjacent to the battery box (see Figure 23).
Figure 23: Fuel filter location
1. Fuel filter housing
2. Fuel filter holder
3. Fuel filter
The fuel filter cleans fuel from the fuel tank and helps prevent premature wear to delicate
components. Insufficient filtration can cause damage to pump components, pressure valves and
fuel injection nozzles. It does not feature any electrical fuel heating and does not have a water
separator.
To prevent clogging up the filter at low temperatures, there is a bimetal valve in the return line.
This valve prevents heated fuel residue from mixing with cool fuel from the tank.

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 08:14 ]
czyli jest to zawór zamykający powrót ogrzanego ( ciepłem otoczenia i pracą pompy wysokiego ciśnienia ) paliwa do zbiornika,dzięki czemu zapobiega się wydzielaniu parafiny podczas pracy silnika w zimie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 10:57   

Panowie a czy tryb awaryjny może się załączyć jeżeli pompka paliwa jest niewydajna?
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 21, 2009 12:35   

Może jak nie ma odpowiedniego cisnienia. Poza tym jak nie ma odpowiedniego ciśnienia to nie podaje wystarczającej ilosci paliwa, której potrzebuje silnik.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 12:56   

No właśnie a moje objawy pasują do tego syndromu zepsutej pompki....mianowicie nie zapala...pompka buczy i jest tryb awaryjny....
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 13:09   

SeniorA też to czytałem wczoraj. :wink: Czyli zawór jest sensorem który może zablokować pracę silnika jeżeli ciśnienie z pompy elektrycznej jest zbyt wysokie lub niskie.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Wrz 20, 2010 18:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 14:38   

dukat11 napisał/a:
Może jak nie ma odpowiedniego cisnienia. Poza tym jak nie ma odpowiedniego ciśnienia to nie podaje wystarczającej ilosci paliwa, której potrzebuje silnik.

Raczej tutaj jest to wątpliwe. Prędzej po prostu nie odpali, bo nie zrobi dostatecznego ciśnienia. Albo jak spadnie wysokie to odetnie i zgaśnie.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 16:35   

Może. Pompka podaje przez filtr. Filtr zapchał się parafiną, a czujnik nad filtrem wykrywa zbyt niskie ciśnienie. Może odkręć filtr i go ogrzej w gorącej wodzie i przykręć, lub podgrzej np. farelkiem, suszarką. Oby się woda nie nalała.
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 17:37   

Ewidentnie słychać jak raz pompka pracuje (ostatkami sił) i wtedy zapala a jak słychać, że nic się z nią nie dzieję to nie pali...filtr był w cieple przez 48h;D
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 17:49   

patrysgn, czyli ewidentnie coś zatkało układ.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 18:16   

Rowan napisał/a:
patrysgn, czyli ewidentnie coś zatkało układ.

Co sugerujesz? Myślałem że to parafina i auto stoi w garażu podgrzewanym 48h ale ewidentnie słychać, że pompka strasznie buczy i ma jakieś problemy...swego czasu parę miesięcy temu wyszło na kompie, że jest zbyt małe ciśnienie (ale nie pamiętam czego) co sugerowało pompkę....
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 18:37   

Nowa na allegro 170zł. Niektórzy na nich jeżdżą.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 23:39   

patrysgn napisał/a:
Panowie a czy tryb awaryjny może się załączyć jeżeli pompka paliwa jest niewydajna?
może , bo ECM ogranicza obroty silnika jak czujnik ciśnienia na filtrze wykryje ciśnienie mniejsze niż 2.5 bara , które jest potrzebne do właściwej pracy pompy wysokiego ciśnienia.ECM zatrzymuje silnik przy ciśnieniu 1.7 bara.
patrysgn napisał/a:
swego czasu parę miesięcy temu wyszło na kompie, że jest zbyt małe ciśnienie (ale nie pamiętam czego) co sugerowało pompkę....
pewnie w pompie niskiego ciś. w linii zasilania i filtrze paliwa. Pompa w zbiorniku powinna dać w ciągu 20 sekund pracy, ciśnienie w linii minimum 2.5 bara , podczas pracy 3.5 .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Wto Gru 22, 2009 08:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 00:14   

apples napisał/a:
Nowa na allegro 170zł. Niektórzy na nich jeżdżą.

Za 170 to jakiś zamiennik bo z tego co się orientuje to nowa oryginalna pompka kosztuje w granicach 1000zł a używana między 100 a 200zł z aut które mają ponad 100tys km....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] szarpanie i utrata mocy przy 3tys obrotów
slim Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Maj 15, 2016 13:49
MaReK
Brak nowych postów [R75] 2.0 V6 - brak mocy - obroty ponizej 3tys
R75 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lut 06, 2014 07:13
automechanik
Brak nowych postów [R75] Wysprzęglik ... i co dalej ?
jaki, z czym, od czego ?
argail Rover serii 75, MG ZT 22 Sob Maj 16, 2009 16:43
argail
Brak nowych postów [R75] Wahacz ...? i co dalej ;)
argail Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lip 02, 2008 20:22
argail
Brak nowych postów [R75]Doradztwo z naprawą. Co dalej?
GRPac Rover serii 75, MG ZT 38 Sro Lut 15, 2017 09:46
GRPac



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink