Wysłany: Nie Gru 27, 2009 16:23 [Freelander] Drgania
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam . Po wymianie wału przedniego mam dalej drgania nadwozia przy 60-80 km /h . Mechanik powiedział , że to wina sztywnego nowego przegubu i powinno się ułożyć . Reszta krzyżaków i łożysk na wale wygląda dobrze . Może ktoś spotkał się z tym ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 00:04, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 27, 2009 16:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jakieś masło maślane napisałeś, gdzie przedni wał a gdzie przegub? przeguby masz przy kołach a przednią część wału masz między ird a wiskozą, po drodze masz 2 krzyżaki i podporę wału. Jedyne co Ci może powodować drgania na tym odcinku to zużyta podpora wału.
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
Legion 1349 Nie jest to masło maślane . Na początku przedniego wału /może ni nazwałem to fachowo / jest przegub w osłonie gumowej . Łożysko podpory wału wymieniałem 10 tys temu , więc je wykluczyłem .
seryjnie w tym miejscu nie ma żadnego przegubu ani nic takiego jest wałek wyjściowy z ird do którego przykręcony jest wał napędowy, nie ma tam żadnego przegubu ani żadnej gumy. Ale skoro utrzymujesz, że masz tam jakąś gumę to możliwe że poprzedni właściciel lub mechanik (który tam coś grzebał) przykrył gumą to łączenie bo coś spaprał, taka jest moja teoria
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
win32 [Usunięty]
Wysłany: Nie Gru 27, 2009 19:48
Kolego ,
Jeżeli chodzi ci o ten element który jest na zdjęciu poniżej ( ten krótki gumowy mieszek)
To to nie jest żaden przegub. To jest osłona wieloklinu, dalej (taki duży czarny pierścień) to tłumik drgań. Osłona jest taka gdyż wał może się nieznacznie (w zakresie ok 50 mm) poruszać wzdłuż swojej osi w przód i w tył ( podczas ruchów silnika przy dodaniu i odjęciu gazu).
Co sprawdzić ? :
- Czy ten tłumik jest poprawnie założony - powinieneś dostać nowy z wałem.
- Czy krzyżak przed VCU (patrząc od przodu) jest prawidłowo założony.
przed demontażem wału zaznacza się wzajemne położenie Jarzma i Kołka krzyżaka żeby uniknąć zmiany wyważenia i wibracji.
Najpewniej masz źle poskładany krzyżak i stąd twój problem. Trzeba rozłożyć , może brakuje podkładki dystansującej (TOO100000) , sprawdzić stan , poskładać jak potrzeba. Ewentualnie dać do wyważenia na nowo.
W ostateczności kupisz nowy krzyżak TVF100000 - oryginał ok 300 zł, najtańszy zamiennik ok 50
Ostatnio zmieniony przez win32 Nie Gru 27, 2009 20:05, w całości zmieniany 3 razy
Dzięki Win za schematy. Ta część nr 2 była wymieniona cała kompletna . Wstawiona do starego walu i przykręcona bez żadnego zaznaczania . Co teraz z tym począć ?
win32 [Usunięty]
Wysłany: Nie Gru 27, 2009 20:18
Dobrze, czyli dostałeś nowy tłumik z nowym wałem 'przednim'.
Zaznaczać trzeba było na krzyżaku z drugiej strony przed demontażem.
Teraz trzeba to rozebrać , złożyć krzyżak na nowo patrząc w jakim jest stanie i wyważyć (ok 120-150 zł).
Sugerował bym wymianę tego krzyżaka na nowy . Jest szansa że ustąpi bez wyważania na nowo - ale mała.
Dzięki Win 32 . Biorę się za wymianę krzyżaka na nowy i spróbuję bez wyważania /bo nie mam pojęcia kto i gdzie w mojej okolicy by to zrobił / dam znać po wymianie .
win32 [Usunięty]
Wysłany: Nie Gru 27, 2009 20:55
Powodzenia
mam nadzieję że uda ci się to ustawić bez wyważania całości
TUTAJ obrazkowa instrukcja wymiany krzyżaka - co prawda w defenderze ale zasada ta sama
Ta fotka pokazuje o co chodzi z zaznaczaniem
Myk polega na tym że krzyżak musi być w osi obrotu. Próbuj szczelinomierzem / suwmiarką ustawić to tak żeby był po obydwu stronach równy odstęp.
Doczytałem się jednak , że wyważenie wału powinno się robić po każdej wymianie krzyżaka czy podpory wału . Znalazłem w Łodzi zakład , który robi wysyłkowo . Może ktoś tam robił ? Ciekaw jestem opinii .
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 28, 2009 19:33
Przy wymianie podpór raczej nie trzeba jak się wieloklin wsadzi dokładnie tak samo. Co do wyważania wysyłkowego. Poszukaj czegoś lokalnie, bo z tego co się orientuje to jak juz dochodzi do wyważania , to trzeba to zastosować dla całego wału , a nie jego fragmentu. (może się okazać że przód jest wyważony, a po złożeniu całości jest lipa)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum