Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All benzynowe] paliwo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:52
[R All benzynowe] paliwo
Autor Wiadomość
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 15:46   [R All benzynowe] paliwo

Tak się ostatnio zastanowiłem nad sensem lania paliwa 95 czy 98.
Czy silniki w roverkach rozróżniają jakie paliwo zostało wlane? Tzn czy komputer wykrywa, że zostało wlane np paliwo 98 i zostaje odpowiednio przestawiony kąt wyprzedzenia zapłonu? Są tam w ogóle czujniki spalania stukowego?

Od jakiegoś czasu tankuję tylko benzynę 98 ale (chyba) żadnej różnicy nie zauważyłem. No poza różnicą w portfelu :mrgreen:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 02, 2010 15:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 16:15   

Gdzieś wyczytałem, że masze silniki są przystosowane do paliwa 95 i lanie "lepszego" paliwa jest bez sensu.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 17:31   

Tak, silniki z serii K zostały przystosowane do paliwa 95 oktanów (ale czy nasze paliwo tyle ma ? tego nie wie chyba nawet dystrybutor...).
Ba, co lepsze, nawet jak by odróżniał to by nic nie mógł zrobić bo coś takiego jak czujnik spalania stukowego nie występuje.
A żeby jeszcze bardziej dopieścić, nie ma wyprzedzania zapłonu. Jest on zrealizowany niby na tranzystorze sterującym cewką, ale co z tego jak rozdzielacz mechaniczny ? To taka precyzja jest w tym sterowaniu wyprzedzeniem....
Mogli chociaż mechaniczny system wyprzedzania dać... a tu nic, na sztywno palec rozdzielacza napędzany w wałka rozrządu i koniec...
 
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 18:17   

A więc panie i panowie do serii K lejemy 95 :D Z technicznego punktu widzenia nie ma sensu zalewać 98. A nie wiecie może czy taka sama sytuacja występuje w silnikach audi (np A4 rocznik 99)
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 01:27   

Tata ma Audi A4 1.6 z `99 i na klapce wlewu paliwa jest naklejka żeby lać 95 oktanów.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 03, 2010 02:34   

hmmm ja na 1.8 turbo pomimo ze seria K leję 98 jakoś spokojniej odpala i ja jestem spokojniejszy o użytkowanie dłuższe silnika. Co mnie dziwi nie tylko o benzynę, Seria K na turbince karzą lać olej 10W40! tak gęstego to ja nawet w 16 letniej maździe nie używam. A tu w dodatku turbina, wydawało mi się ze do turbo silników olej powinien być rzadszy.
 
 
izeK 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 121
Skąd: Rumia / Gdynia



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 11:23   

Czy 95 czy 98 to zależy od producenta, jeśli do OBOJĘTNIE jakiego auta, które pije 95 zalejemy 98 lub jakieś inne V-power to on tego nie odczuje, po prostu strata pieniędzy na droższe paliwo... chyba że masz mustanga ;)
_________________
Prawie jak Honda ... :))
 
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 11:44   

izeK, u na sw Polsce to brzmi jak sucha teoria.
Niestety tutaj benzyna nie jest jak w Niemczech bądź Francji.
Różnica w tankowaniu lepszej benzyny jest tak jak pisze to hvil, u nas benzyna na te 95 ma pewnie 89 a 98 ->95 i dlatego jest różnica.
Jeżdżę służbowym Fiatem Pandą 1.1 i tam niby trzeba lać 95.
Przy 95 auto "się toczy" nawet przy wysokich obrotach, od pewnego czasu leje tylko V-powera i jest różnica(nie żeby odrzutowiec z tego był :wink: ) ale jak przeciągam do 5tyś. to nadal idzie-nie to co na 95...
Do mojego R tylko raz nalałem 98VERVA i chyba dwa 98 z lotosu.
Przy VERVIE dużej różnicy nie było, za to z lotosu lałem przed mrozami i lepiej palił niż na 95.
Podsumowując, tam gdzie nie płacimy lejmy lepszą :razz: , a do swojego kochanego autka wybierajmy sprawdzone stacje w których można zalać tą 95.
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 12:06   

Ja wam powiem że 95 jest najlepsza na Lukoil z resztą 98 też, kolega do Civica jak zalał 98 na Luku to powiedział że innego paliwa nie chce widzieć i tankuje już tylko na Lukoil
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 12:15   

sknerko, interesujące.
Lukoil mam jakieś 20km od siebie, ale i tak lece dziś w tamtym kierunku to zaleję i sprawdzę :mrgreen: testing testing :cool:
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 12:20   

Na poznańskich stacjach Lukoila mają rewelacyjne paliwo Zukowaty do R75 2,5V6 jak zalał (tam mamy czujnik spalania stukowego) to dzwonił do mnie że nie spodziewał się że aż taka różnica jest jak to rzekł "ekonomia jazdy poszła się bujać" bo jeździł cały czas z pedałem w podłodze tak fajnie maszyna szła :twisted:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 12:49   

Dzięki aiwer Rzeczywiście w audicy jest na wlewie paliwa jakaś tabelka ale nigdy się jej dokładnie nie przyjrzałem :grin:

Następne moje tankowanie to powrót do starej 95. A co tam przynajmniej kilka razy bak przemyłem mocniejszym paliwkiem :)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 03, 2010 12:55   

98 w polskich warunkach to nie tyle wiecej mocy (to sie liczy procentowo im wiekszy masz silnik wieksza moc tym bardziej wyczujesz roznice ale w polsce i tak gowniane paliwa wiec niema co liczyc na poprawe osiagow) w naszych realiach 98 to poprsotu stabilniejsza praca silnika, lepsze odpalanie i mniejsze zuzywanie sie silnika ze wzzgledu na lepsza jakosc miesznaki w tlokach. A co do verwy to w najnowszych konstrukcjach radze uwazac ta benzyna ma dodatki biopaliwowe i przy najnowszych silnikach nawet piszą w gwarancji przy dislach to juz standard a ostanio nawet przy benzyniakach ze jednostka napedowa niemoze byc tankowana paliwem z dodatkami biopaliw. Takze majac jakies fikusne 2-3 letnie wozki radze omijac verwe:-)
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 13:12   

Na mojej klapce w 600 tez jest naklejka 95 i zawsze lalem 95, ale na vpowerze tym niby 100oktanow lepiej zapala zima, wiec leje vpowera. Benzyna mi sluzy do odpalania i rozgrzewania, a potem gaz, wiec niech ma chlopak co najlepsze na starcie.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 03, 2010 13:27   

to w twoim przypadku jak najbardziej, wiecej oktanow ulatwia ci rozruch a i jak duzo na gazie jezdzisz to taka benzynka lepiej dziala na nieuzywany za czesto caly ukad paliwowy.
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 22:33   

W moim R600 na klapce pisze jak byk dużymi literami(i cyframi) żeby lać Pb 95 lub wyższą,mowa w piśmie o silniku F20Z1,wynika z tego że producent nie ma przeciwwskazań aby lać paliwo z wyższą liczbą oktan,wręcz zaleca,niemniej nie inaczej znaczy to im więcej tym lepiej dla tego silnika :wink:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 22:37   

No lać ropę lotnicza do diesela tylko dlatego że ma więcej oktanów :grin: ?
 
 
 
izeK 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 121
Skąd: Rumia / Gdynia



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 00:14   

sknerko napisał/a:
Ja wam powiem że 95 jest najlepsza na Lukoil z resztą 98 też, kolega do Civica jak zalał 98 na Luku to powiedział że innego paliwa nie chce widzieć i tankuje już tylko na Lukoil


to chyba kolega nie czytał raportu 2009 jaka gdzie benzyna najlepsza ... :) polecam
_________________
Prawie jak Honda ... :))
 
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 00:20   

ADI-mistrzu napisał/a:
No lać ropę lotnicza do diesela tylko dlatego że ma więcej oktanów :grin: ?


niestety ta łatwo nie da rady. Paliwo lotnicze ma coś około 68 oktanów i jest baaardzo suche. pompa paliwa powie do widzenia po parunastu km :D
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 00:52   

izeK napisał/a:
to chyba kolega nie czytał raportu 2009 jaka gdzie benzyna najlepsza ... polecam

nie czytałem ale tankowałem paliwo i raczej z czytania nic nie będzie dopuki nie zatankuję. Wiem jedno tankuję na różnych stacjach i sredniej jakości paliwo jest na Auchan kiepskie trafiłem na Orlenie i na Statoil dobre tankowałem tylko na Shell, BP,albo na Lukoil ew. na prywatnej stacji w okolicy (Kupują Lotosa) i też twierdzę że Lukoil najlepsze paliwo ma w moich okolicach.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Benzynowe R-ki] Przewody Zapłonowe Polecane i Odradzane
Dywagacje na temat przewodów zapłonowych producenci. Polecane i odradzane firmy
Primo Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Nie Lut 03, 2008 19:25
przemo285
Brak nowych postów [R All SDI]Paliwo i wkurzająca lampka grzania świec.
Mombrey Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 21 Sro Lis 17, 2010 10:34
Upgreydd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink