Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Dobry , teraz ja się zapytam
Taka zagwozdka się trafiła z płynem do wspomagania. Otóż uzupełniałem sobie poziom płynu na jesieni (jakoś wrzesień/październik). Dolałem go do oznaczenia max na zbiorniczku i jeździłem.
Dzisiaj sprawdzam sobie rutynowo płyny różne w roverku , auto stoi na prostych kołach (zimne bo po nocy) no i poziom płynu jest przy minimum. Odpalam auto , ciutkę się podniosło. Jak skręcam kołami w prawo podnosi się ponad marker maks. Jak skręcam w lewo , spada poniżej minimum (ale jest go i tak ponad pół zbiorniczka) , jak prostuję koła poziom jest przy minimum.
Co ciekawe , nic nigdzie nie cieknie, wszystko suche. Zastanawiam się gdzie się podział ten płyn. Śladów na ziemi nie ma , płyn jest czerwony więc na śniegu było by go ładnie widać, nie ma go też na płycie ochronnej, nie znalazłem żadnych śladów pod maską.
węże od zbiorniczka są suche przy złączach, przy maglownicy też.
Instrukcja troszkę nie jasno określa - czy płyn powinien 'pracować w zakresach min-maks' czy jest to tylko oznaczenie gdzie ma być poziom na prostych kołach ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 22:14, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 21:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W instrukcji tego nie ma, ale jest w Rave w procedurach kontrolnych.
Takie zachowanie jak u Ciebie jest absolutnie normalne i tak ma być.
Płyn ma pracować w zakresie min/max
Poziom płynu należy psrawdzać na prostych kołach.
Powinien on być wówczas pośrodku kresek na zbiorniczku.
Przy skręcie w prawo powinien podnieść się do poziomu max.
Może być delikatnie ponad max z racji ciśnienia wytworzonego przez pompe.
Przy skręcie w lewo powinien opaść do minimum (Pompa wytwarza podciśnienie)
win32 [Usunięty]
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 21:48
mhm , no ok czyli muszę mu ciutkę dolać bo jest przy kresce minimum - gdzieś odparowało nieco...
ale on nie pracuje w zakresie min /max , tylko właśnie przy skręcie kół w prawo jest ponad maksimum , a w lewo poniżej minimum. Doleję trochę żeby na prostych kołach był pomiędzy, ale i tak będzie wychodził ponad maks jak się da pełen skręt w prawo...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum