Pewnie wielu z Was zna na pamięć większość filmików z youtuba o Roverkach/MG. Ja dzisiaj trafiłem na dwa i puściłem sobie celem porównania. Chodzi o fragmenty testów przeprowadzonych przez stację DSF w programie Motorvision (swego czasu oglądałem wszystkie odcinki ). Nawiasem mówiąc uważam, że to jeden z najlepszych i najbardziej obiektywnych programów motoryzacyjnych.
A konkretnie chodzi o odcinek, w którym testowano MG ZT 190. Przyznam szczerze, że nie sądziłem, że ten eMGzik ma tak kapitalne właściwości jezdne Polecam zwłaszcza fragment jazdy w slalomie i tzw. "test łosia"... kurcze.. auto nie wypadnie z toru jazdy nawet o centymetr Zwróćcie też uwagę na wynik końcowy... Trzeba przyznać, że "190" nie jest demonem przyspieszenia (8,9s) a mimo to na torze okazuje się porównywalny z teoretycznie szybszymi autami Jak widać dobrze zestrojone podwozie może zdziałać baaardzo wiele.
Dla porównania polecam odcinek, w którym testują BMW 330d... Tak tak.. wiem wiem.. w BMW pewnie była wyłączona kontrola trakcji, jednak mimo to uważam, że jak na markę, która szczyci się rewelacyjnymi właściwościami jezdnymi to raczej średnio...
maniaq, No właśnie.. jesteś tego najlepszym przykładem
Tu ten sam test Focusa I ST 170
http://www.youtube.com/wa...from=PL&index=6
Niby 20 koni mniej ale i masa dużo mniejsza a wynik dla MG nadal bardzo korzysty Różnica tylko 0,26 sekundy czyli żadna.. podobnie jak BMW M5
bo to MG w końcu nie? ZT260 po konwersji na V8 i RWD również zbiera same dobre opinie jeśli o prowadzenie chodzi, chyba nawet w motorwizji to widziałem
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
pamiętam z Radomia ze Zlotu ... wynik R75 CDT kolego Raciatego był tylko sekundę gorszy od mojego ... a po aucie w ogóle nie było widać jakiegoś szczególnego wysiłku i co ciekawe .... jechał na klimatyzacji i na felgach 15cali
Roverki w ogóle to dziwnie żwawe samochody. Mój właściwie wyprzedza wszystko co mu podjedzie, rzecz jasna na Lancera Evo sie nie porywam, ale ostatnio zjadł jakiegos nowego VW Jetta a chwilę potem Jeepa Grand Cherokee (wg wikipedii to tam poniżej 4.0L raczej nic nie montuja, ale masa robi swoje).
Oba samochody były bardzo pewne że będę dla nich zawalidrogą, bo nie chciały stać za mną tylko obok.. (a potem musiały wracać za mnie bo tam pas się kończy i dobrze o tym wiedzą ).
Za każdym razem ten sam scenariusz - do 5 tysięcy obrotów mniej więcej równo a potem rover dostaje kopa i sie oddalam
Niby ponad 10 sekund do setki ale jakiś taki żwawy...
Fajnie sie nim jeździ, zwłaszcza jak na 1.6
A to przepraszam w takim razie
Tak się właśnie zastanawiałem że to w zasadzie spore autko...
I zawiodłem się oglądając odcinek o ST170... Nie jeżdżę ciągle ale też nie malutko rodziców Focusem i wydawało mi się że to auto jest takie no... sztywne i że się prowadzi jak po sznurku... (takie są moje odczucia).
A tu w slalomie taka nadsterowność i podskoki...
Jeszcze się wiele muszę nauczyć o motoryzacji...
_________________ był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum