Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Spadek obrotów przy hamowaniu !!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Spadek obrotów przy hamowaniu !!!
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 07:43   [R75] Spadające obroty silnika
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,
Mam mały problem ponieważ nie wiem co się dzieje i czym może to być spowodowane.
Podczas dojeżdżania do skrzyżowania i wciśnięciu hamulca obroty silnika spadają około 50-100 obr/min i po ok 30-45 sekundach wracają do normy. Odczucie jakby samochód się przyduszał. Zawsze jest to razem kiedy obroty schodzą i wciskam w tym samym czasie hamulec. Na pewno nie jest to spowodowane techniką jazdy, czyli dojeżdżaniem do skrzyżowania na biegu i jednoczesnym hamowaniem.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 07:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Spyder 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 19:21   

Podpinam sie pod ten temat.

Mam identyczny problem jak kolega apples, nie dzieje sie to zawsze ale czasami tak bywa.

Czym to może być spowodowane??
_________________
Taki sobie R75
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 14:46   

Zastanawiam się czy czasami to nie jest wina serwa, pompy wakum, albo "filterka chyba zwrotnego" na przewodzie plastykowym od serwa do pompy wakum. :roll:
 
 
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 15:01   

sprawdź przepustnice, czy aby czasem sie nie zacina puszczająć pedał gazu i przeczyść silniczek krokowy
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 15:05   

Czytaj opisy - CDT :wink:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 13:17   [R75] Obroty silnika
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Mam dziwny objaw z obrotami silnika. Występuje to sporadycznie, ale występuje. Podczas jazdy gdy chcę zmienić bieg lub wrzucić na luz puszczam pedał gazu, a obroty silnika nie spadają od razu. Efekt taki, jakby jechał dziadek który nie umie jeździć i auto przy zmianie biegów wyje. Nie trwa to długo, 2-3s, ale wystarczy aby był efekt wycia i delikatnego szarpnięcia przy zmianie biegów. Zauważyłem że jest to też powiązane ze spadającymi obrotami podczas dojeżdżania do skrzyżowania i hamowania (temat wałkowany na forum, ale bez diagnozy). Wpływ na to ma również chyba temperatura otoczenia i samego silnika. W lecie występowało to częściej, a w zimie po długiej jeździe lub intensywnej jeździe po mieście. Po krótkiej przerwie w jeździe i ponownym uruchomieniu silnika objawy ustępują do pewnego dnia kiedy mu znowu odbija. Czasami jest tak ze cały dzień tak jest, jeżeli postoje są krótki i silnik się nie wychłodzi. W zimie mam to chyba 3 raz.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 13:29   

apples, wygląda na problem z potencjometrem przy pedale gazu.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 13:32   

Też tak myślałem. Tyle że występuje to tylko w tych dwóch przypadkach co opisałem.

Gdzie on się znajduje i możne znasz numer katalogowy?
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 14:06   

Może najpierw T4,żeby wykluczyć inne przyczyny?Nie wygląda mi to na potencjometr.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 14:23   

Tyle że w naszych okolicach nie ma T4.
Czy w Warszawie na Żoliborzu najlepiej w okolicach Krasińskiego możecie kogoś polecić z T4?
Ewentualnie gdzieś po trasie Gdynia - Warszawa.
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Sty 10, 2010 15:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 14:35   

Proponuję sprawdzić dokładnie układ ładowania aku , a szczególnie regulator napięcia .Wstępną diagnozę zrobić na postoju z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami ( bez obciążenia )zwiększając i zmniejszając obroty i drugą przy włączonych wszystkich możliwych odbiornikach. Możesz włączyć p. 9.0 testu komputera. Alternator i aku ( oprócz potencjometra) ma wpływ na regulację obrotów przez ECM.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 15:07   

Sprawdzałem wcześniej. Wskazania na postoju powyżej 14V. Na uruchomionym silniku ok 14V.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 16:08   

Nie chodzi o sprawdzenie ile ładuje , tylko o to jak ładuje (ze wzrostem i spadkiem obrotów).Mam na myśli sprawdzenie charakterystyki ładowania alternatora.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 16:15   

SeniorA ja bardziej podejrzewam zawór recyrkulacji spalin (WAV100420) 8510381. Valve-control-exhaust gas recirculation engine exhaust.
Może też być wina potencjometru SKB001021PMA jak napisał Rowan.

Jakby problem z ładowaniem to opisany problem byłby często, a występuje sporadycznie.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 16:58   

apples napisał/a:
Jakby problem z ładowaniem to by działo się często, a objaw występuje sporadycznie.
nie koniecznie , to jest elektronika. Zwracam uwagę na alternator, bo miałem tak samo w Megane II. Serwis Renault i cały jego sprzęt nie poradził sobie z tym , dopiero jak zauważyłem zbieżność nie występowania usterki z włączeniem max. ilości odbiorników , doszedłem do przyczyny. Wymiana alternatora rozwiązała skutecznie problem i od 2 lat jest OK. Oczywiście u Ciebie może być co innego, ale warto mieć to na uwadze.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 17:06   

OK. Sprawdzę ładowanie podczas jazdy, hamowania itp.

Dziadek napisz na co Tobie to wygląda.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 21:51   

Wiesz,to trudno ocenić,ale potencjometr zostawiłbym na koniec.Czytałem na forum,że ktoś miał podobny objaw i padał jakiś zawór.Życie narazie oszczędziło mi takich niespodzianek,mimo że nie jestem nowicjuszem.Napisałem,żeby go podpiąć do kompa bo mam dobre doświadczenia z diagnostyką.W zeszłym roku pojechałem te kilkaset kilometrów i PHJOWI wszystko mi wydrukował co mojemu dolega.Wyszło wszystko.
Takie moje zdanie i życzę ci powodzenia.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 16:32   

SeniorA sprawdziłem i wyszło mi tak:
1. Podczas jazdy z włączonymi odbiornikami 13,8V - 14,2V
2. Na postoju - różne obroty 14V
3. Silnik wyłączony 12V - 12,2V
4. Silnik przed uruchomieniem z pracującą pompą paliwa przy akumulatorze 11,8V po
wyłączeniu pompki 12V
5. Uruchamianie silnika - chwilowy spadek do 9,8V po 3-5s 14V

Przy wyłączonym ogrzewaniu usłyszałem dzisiaj podczas uruchamiania odgłos przetaczającej się wody przez nagrzewnicę. Trwało to ok. 3s. Myślisz że da się to odpowietrzyć , czy raczej tak będzie. Czy po każdym odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego trzeba odpowietrzać? Już zgłupiałem.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 22:13   

apples napisał/a:
Myślisz że da się to odpowietrzyć , czy raczej tak będzie.
musi się dać odpowietrzyć,tylko trzeba to robić kilka razy.
apples napisał/a:
Czy po każdym odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego trzeba odpowietrzać?
nie , odkręcenie korka nie zapowietrza.
Z tych pomiarów napięcia można sądzić, że aku jest nidoładowany albo ma swój wiek.Na wyłączonym silniku po paru minutach dobry aku powinien mieć 12.5 V., ale nie mniej jak 12.3 V. Spadek napięcia przy rozruch tez dość duży.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 22:19   

Odpowietrzałem kilka razy.
Akumulator ma ponad 2 lata. Kręci całkiem porządnie. Myślisz że podłączyć go pod prostownik?

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 22:19 ]
W kabinie było włączone światło, może dlatego ten spadek. Samochód stał ok. 4h jak sprawdzałem. Chwilowy spadek może też dlatego że webasto kręciło. Wyłączyłem i przy drugi odpaleniu sprawdziłem napięcie przy rozruchu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Spadek obrotów
rudolfinho Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Lut 09, 2014 08:09
rudolfinho
Brak nowych postów [R75] Spadek obrotów i klima:O
RaD256 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Sie 22, 2010 20:32
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem na zimnym silniku, spadek obrotów
andye398 Rover serii 75, MG ZT 21 Czw Paź 15, 2015 11:56
andye398
Brak nowych postów [R75] Stukanie przy hamowaniu
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 23 Nie Cze 12, 2016 14:08
karol77787
Brak nowych postów [R75] Puknięcie przy hamowaniu.
mimo66 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Lip 06, 2012 06:54
21matys



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink