Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lut 01, 2010 16:29
Czyli Rowan wskazujesz na tą w baku?:D już zamówiona;) teraz tylko pytania czy potrzeba bedzie wymienic ta przy akumulatorze czy zacznie normalnie działać po wymianie tej w baku;)
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 01, 2010 16:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lut 01, 2010 16:43
patrysgn, trudno powiedzieć. Moja przy aku po wymianie tej w baku na zamiennik po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon chodzi tak jak wcześniej, ale dużo dłużej. Wcześniej kilka sek i się wyłączała.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lut 01, 2010 17:03
Rowan napisał/a:
SeniorA, tak, ale jeśli rzeczywiście padła w baku pompa, to opiłki poleciały na zawór i teraz nie utrzymuje ciśnienia. Typowy przypadek. Spotkałem się z tym już duuużo razy. A to, że Ci gaśnie, to tylko to potwierdza.
[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 16:25 ] SeniorA, w CDT są dwie niskiego i jedna wysokiego CR. On wymienił tylko tą drugą niskiego. Ona jest przy aku.
Jakie opiłki poleciały na zwór? Od czego jest filtr paliwa. Nie powinien przepuścić żadnych opiłków. Jak filtry przepuszczają to po co je montować.
Błąd mówi "wstępnego". Wstępnego ciśnienia jest chyba pompka przy akumulatorze.
Podnosi i podaje ciśnienie na pompę CR która daje główne ostateczne ciśnienie na listwę, a dalej na wtryski.Tak? Czy się mylę?
Może się okazać że obie pompki są już kiepskie i dopiero po wymianie obu (przy akumulatorze i w baku) będzie dobrze.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lut 01, 2010 17:43
SeniorA to źle zrozumiałeś.
Tak jak napisałem. Ciśnienie wstępne jest przed pompą CR. I teraz możne być tak że już obie pompki padły, albo tylko ta w baku. Jeżeli była walnięta ta w baku to pompka przy aku teraz tez mogła paść. Na pewno nic bym nie grzebał za i w pompie CR.
Jeśli nie utrzymuje ciśnienia pompa pod maską przy pełnym zbiorniku paliwa to jest do wymiany. Jak by była ok to powinna sama dać radę nawet przy padniętej pompie w zbiorniku. U mnie jak padła pompa paliwa w zbiorniku to nie zauważyłem tego, aż do momentu jak miałem mało paliwa w zbiorniku i zgasł silnik.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lut 01, 2010 18:27
apples, wcale nie. SeniorA, bardzo dobrze zrozumiał. Pokazał siębłąd wysokiego ciśnienia na akumulatorze paliwa. Bo na listwie jest czujnik wysokiego, który jesli wyłapie niższe ciśnienie, to odcina zapłon.
apples napisał/a:
Jakie opiłki poleciały na zwór? Od czego jest filtr paliwa. Nie powinien przepuścić żadnych opiłków. Jak filtry przepuszczają to po co je montować.
Dlatego mówiłem, żeby montować oryginalne filtry. Na nich się to nie zdarza, a na filtronie opiłki przelatują. Kilka przypadków znam takich.
[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 18:27 ]
Kurcze. Aczkolwiek.... patrysgn, błędy były sprawdzane na odpalonym silniku, czy na zgaszonym? Jesli na zgaszonym to mógł rzeczywiście pokazać, że pompa nie robi cisnienia. Ale to nie wyklucza tego, że wysokiego też nie utrzymuje, bo wtedy by nie było problemów z gaśnięciem podczas jazdy, a to co opisał patrysgn, jest typowe dla śmieci w zaworze CR.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lut 01, 2010 18:30
Rowan wstępnego, nie wysokiego. Tylko jak nie będzie miał odpowiedniego ciśnienia do pompy CR to regulator ciśnienia paliwa na listwie wykryje błąd i tez go zgasi. Pompa CR też nie podniesie i nie wyreguluje sama ciśnienia.
Po drugie czujnik ciśnienia paliwa na filtrze też jak wykryje za niskie ciśnienie na pompie przy aku to go nie odpalisz.
[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 18:30 ]
Obstawiam że obie pompy leżą, a pompa CR i zawór są OK.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lut 01, 2010 20:32
apples, zawór bankowo do czyszczenia. Tutaj nie mam żadnych, ale to żadnych wątpliwości. Tylko zastanawia mnie ten błąd ciśnienia wstępnego. Jeśli on występuje, to powinien wogóle nie odpalić.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lut 01, 2010 20:54
Rowan wiem ze to Twój konik
Też bym wyczyścił, nawet dla zasady.
Odpali. Odłącz przewód z obudowy i sprawdź. Tyle ze przejdzie od razu w tryb awaryjny.
Napiszę jeszcze raz:
1. Bulgotanie w baku - pompa w zbiorniku lub nieszczelny układ paliwowy
2. Tryb awaryjny, chwilowe ograniczenia mocy, dławienie się - filtr paliwa lub pompka przy akumulatorze.
dukat11 tez sugerował to od początku.
patrysgn jeżeli wymienisz pompkę w baku to wypłukaj pompkę przy akumulatorze i dobrze by było wymienić filtr paliwa.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 15:07
SeniorA, nie zawsze. Bywa i tak, że jeśli czujnik nie wykryje dobrego ciśnienia, to nie poda impulsu na wtryskiwacze. Też się z takim przypadkiem spotkałem.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 15:49
Rowan napisał/a:
Bywa i tak, że jeśli czujnik nie wykryje dobrego ciśnienia, to nie poda impulsu na wtryskiwacze.
tak , zgoda.Zależy jakie jest to niewłaściwe ciśnienie. Na pewno tak będzie jak jak ECM dostanie sygnał ,że ciśnienie jest poniżej 1.7 bara. Ale jak jest już wyższe, do 2.5 , to ECM uruchomi silnik z ograniczeniami. To tylko teoria , a praktyka może być inna.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 16:50
Pompa w baku została wymieniona na nową(oczywiście zamiennik) i niestety dalej jest to samo....samochód nie chce jechać tak jak trzeba...co teraz sugerujecie? Wymiana pompy przy akumulatorze? Czy może coś innego?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 17:00
Cześć. Sprawdzali jak daje pompka za akumulatorem? Poczytaj moje posty wyżej. Obstawiam też tą przy akumulatorze. Niestety.
Jeżeli dobrze to wyczyść jak sugerował Rowan zawór wysokiego ciśnienia na pompie i wymień filtr paliwa.
Jakaś w ogóle poprawa? Jak z bulgotaniem w zbiorniku?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 17:48
apples napisał/a:
Cześć. Sprawdzali jak daje pompka za akumulatorem? Poczytaj moje posty wyżej. Obstawiam też tą przy akumulatorze. Niestety.
Jeżeli dobrze to wyczyść jak sugerował Rowan zawór wysokiego ciśnienia na pompie i wymień filtr paliwa. Jakaś w ogóle poprawa? Jak z bulgotaniem w zbiorniku?
Poprawy żadnej nie ma;/ mam wrażenie, że jest nawet troche gorzej niż na tamtej pompie;/ nie sprawdzali jak podaje pompa koło akumulatora....ale dalej hałasuje tak jak hałasowała....prawdę mówiąc nie słuchałem czy bulgota czy nie bo załamałem się robiąc tą pompę w baku i okazało się, że to nie to:(
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 18:23
Nie chcę Cie załamywać, ale trzeba było kupić tą koło akumulatora. Sam mówiłeś że buczy. Jak ta obok akumulatora jest dobra to powinna pociągnąć nawet bez tej w baku. Tak pisaliśmy tez wcześniej.
Wyciągnij wąż i zobacz jak podaje paliwo. Powinna walić na wszystkie strony tak że maska powinna być w ropie, ewentualnie niech w warsztacie gdzieś sprawdzą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum