Wysłany: Wto Gru 29, 2009 16:57 [R75] Problem z tylnymi drzwiami
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
witam mam pytanie jak zdjac boczki z tylnych drzwi ,zaciela mi sie lewa klamka otwieram tylko od srodka,zas prawe drzwi klamka niereaguje a od srodka nieotworze bo zabespieczenie dla dzieci wcisniete jak teraz zdjac boczek, ile jest srub tylko ta na klameczce i zatrzaski
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 20:06, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 16:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 17:39
i centralny zaczep od wewnatrz.Trzeba też odpiąć panel z przyciskiem i rozpiąć go, a także głośnik wysokotonowy.Lekko podnieś boczek trzymając za uchwyt i pociągnij.Jest b. dużo tematów o tym na forum.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 18:29
Jeżeli chodzi o drzwi które możesz otworzyć od środka to nie musisz wyciągać głośnika i sterowania szybą. Zrób sobie dużo miejsca w kabinie i najlepiej wyciągnij siedzisko tylnej kanapy. Jak wyciągniesz siedzisko i popchniesz fotel pasażera do przodu to nie będziesz musiał rozłączać głośnika i sterowania szybą, aby dobrać się również do drzwi zabezpieczonych.
Zaopatrz się od razu w nowe zaczepy (spinki) bo mogą popękać. Pasują od BMW też do boczków.
Aby otworzyć zabezpieczone drzwi musisz pociągnąć cięgno od klamki zewnętrznej.
Po otworzeniu drzwi w miejscu gdzie jest zapadka daj trochę smaru grafitowego, rozruszaj a nadmiar wytrzyj. Nakładaj na otwartym i zamkniętym zamku. Zamkniesz wciskając palcem. Zrób to ze wszystkimi drzwiami.
Od środka również na wszystkie mechanizmy nałóż trochę smaru. Aby się do nich dostać musisz zdjąć matę wygłuszającą. Najbardziej przyłóż się do mechanizmu klamki do którego jest trudny dostęp. Nakładaj na wyciągniętej i nie wyciągniętej klamce. Tak jakbyś otwierał drzwi. Do przesmarowania masz mechanizm klamki zewnętrznej, mechanizm metalowy przy zapadce drzwi od wewnątrz i zewnątrz. Nie żałuj smaru. Ja wysmarowałem prawie wszystko oprócz cięgien i obudowy plastykowej. Przy montażu boczków musisz delikatnie wciskać po kolei wszystkie spinki. Najpierw zdejmij plastyk z zaczepu blaszanego który zostanie raczej na drzwiach. Mocowany jest do blachy od uchwytu zamykającego drzwi (rękojeść).
Bolec od zamykania od wewnątrz musi dobrze wskoczyć w plastyk. Nie może luźno chodzi bo spadnie i będzie haczyć przy zamykaniu centralnym.
Przerabiałem to wczoraj, tylko w mniejszym wydaniu.
witam rozebranie faktycznie jest bardzo proste 5min na strone nawet zatszasniete drzwi to nieproblem, popekaly mi te biale plastiki w mechanizmie klamki, dzis kupilem w serwisie 2komplety caly ten czarny mechanizm bo samych plastikow niemozna 30euro komplet
Podepnę się pod ten temat, żeby nowego nie zakładać.
Ja również mam problem z otwieraniem tylnych drzwi, ale tylko od zewnątrz. Do niedawna otwierały się normalnie, później trzeba było klamkę do końca pociągnąć, żeby się otworzyły, a teraz lewe tylne już się nie otwierają. Taka sama historia dzieje się z prawymi tylnymi. Proszę o jakąś poradę co tam naprawiać trzeba zanim sam zacznę grzebać.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 11:03
kris-tofer napisał/a:
Proszę o jakąś poradę co tam naprawiać trzeba zanim sam zacznę grzebać.
jak jest problem z mechanicznym otwieraniem z zewnątrz , to trzeba sprawdzić czy nie rozpięła się kasetka plastikowa łącząca cięgno z dźwignią zamka , albo czy cięgno się w niej nie przesunęło ( tu się reguluje długość cięgna i skuteczność otwierania ). Jeśli tu jest w prządku , to najczęściej jest do wymiany kaseta klamki , tak jak wyżej u kolegi wojciechzwierki.
[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 11:03 ]
Ta rozpinana, regulacyjna kasetka jest w miejscu tej białej spinki na zdjęciu zamka w tym temacie ( przy owalnej dźwigni ) : http://forum.roverki.eu/v...7d95478e#459039
Dobra dzięki chłopaki za informację, jeszcze jedno pytanie mam odnośnie centralnego: przy zamykaniu z pilota wszystkie drzwi ryglują się na raz, ale przy otwieraniu trzeba kilka razy guzik na pilocie nacisnąć, żeby wszystkie rygielki się podniosły. Czytałem, że jest to jakaś funkcja (utrudniająca życie) włączana/wyłączana przez komputer T4
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 12:50
kris-tofer napisał/a:
Czytałem, że jest to jakaś funkcja (utrudniająca życie) włączana/wyłączana przez komputer T4
Tak , ale może też mieć wpływ stan napięcia aku, jak w różny sposób otwiera . Najczęściej spotykaną wersją jest otwierania drzwi kierowcy po 1 naciśnięciu i reszty drzwi po drugim naciśnięciu.
apples, kolejne rozbieranie, kolejna ingerencja, coraz większa rozpierducha w aucie. Odpowiednich spinek do boczków jest ciężko dostać, a same boczki górą odpadają na dołach, no coś okropnego...
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 16:23
Spinki pasują od BMW tez od tapicerki drzwi.
Jeszcze lepsze są Uniwersalne do zdobycia prawie w każdym motoryzacyjnym. Jak będziesz kupować weź starą do przymierzenia.
Witam,
Rozebralem boczek z tyłu prawy, otworzylem drzwi, od wewnatrz juz działaja. Ale od zewnatrz nie potrafie tego ogarąć jak to dziala. Z moich obserwacji dzieje sie tak:
ciagne za klamke ten drut idzie na dol lecz nie do konca i zostaje w tym polozeniu, jak pociagne go reka i popchne do gory to wraca tak jak ma byc. Posmarowalem wszystko, nic sie nie zmienia. Nie wiem co mam dalej robic. Prosze o pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum