Wysłany: Wto Lut 09, 2010 20:02 [Freelander] Stuknięcia podczas ruszania i zmiany biegów
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam serdecznie. Początkowo podczas ruszania do przodu po manewrze cofania połączonego ze skrętem w prawo, gdy puszczałem sprzęgło, to słyszałem pojedynczy stuk w tylnym prawym kole. Nie było to słyszalne za każdym razem, ale z czasem objaw ten nasila się i zaczyna występować nawet podczas jazdy do przodu, gdy zmieniam bieg po manewrze zmiany kierunku jazdy. Rzadko występuje, gdy jadę na wprost. Ostatnio zauważyłem, że stuknięcia słyszalne są również w lewym tylnym kole. Odgłosy te dochodzą dokładnie z tylnych kół i potwierdziłem to stojąc obok samochodu.Mechanik sprawdził luzy na tylnym moście, wymienił gumowe mocowania, lecz nic to nie pomogło. Najdziwniejsze jest to, że czasami przejadę kilkadziesiąt kilometrów wykonując rożne manewry i nie ma ani jednego stuknięcia, a za innym razem stuknięcia pojawiają się przy każdej zmianie biegu, a nawet przy przyspieszaniu, bądź zwalnianiu. Od wystąpienia pierwszych objawów przejechałem już ponad 10 tys. km, a objawy raz się nasilają, a raz słabną, a wręcz zanikają. Przeczytałem różne tematy na forum, jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania, proszę o radę, co robić. Nie wiem, czy naprawiać przekładnię kontową, czy tylni most, a może jeszcze coś innego? Dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 22, 2010 00:13, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 20:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
win32 [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 21:36
Kolego , masz do wymiany poduszki tylnego dyfra. Mechanik wymienił ci zapewne tuleje zawieszenia. Poduszki Są trzy , nie jest to tania sprawa , ale w 90% przypadków one dają takie objawy jak tuleje są wybite. Prawą i lewą możesz wziąć zamiennik. Centralną weź oryginalną.
KHC500080G PRAWA
KHC500090G LEWA
KHC500070GEN środek.
Lewy i prawy zamiennik po ok 100 zł, oryginał 400 . Centralna oryginalna ok 100 zł, zamiennik w granicach 60. . Środkową bierz ori , gdyż ta najszybciej pada, a jest stosunkowo tania . najtrudniej też ją wymienić , więc lepiej zrobić raz a dobrze.
Stuka najpewniiej przez środkową :
ale jak już rozkładać wszystko to lepiej zmienić wszystkie trzy
U mnie stuki ustały , a same poduszki były w kiepskim stanie.
Bardzo dziękuje Kolego za szybką informację. Raczej nie są to poduszki, ponieważ jak tylko zaczęły występować te puknięcia w kole, poduszki jako pierwsze zostały wymienione i nic to nie pomogło. Pozdrawiam.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 21:52
wymieniłeś dokładnie te elementy które są na zdjęciach ? Bo już nie raz mi się zdarzyło że mechanicy mówili poduszki na tuleje zawieszenia
Jeżeli te miałeś wymienione, to sprawdź wszystkie śruby tylnej ramy (sub frame). U mnie to wyszło przy okazji że jedna miała z 3-4 mm luzu i wywoływało stuki , ale głównie przy skrętach z przeniesieniem ciężaru, chociaż czasem zdarzało się przy ruszaniu.
We czwartek pojadę do mechanika, który dokonywał tej naprawy wtedy upewnię się na 100% co zostało przez niego wymienione. Na razie bardzo dziękuję.
[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 20:24 ]
Bardzo dziękuję koledze win32 za zainteresowanie i udzielone porady, jednak po wizycie u mechanika okazało się, że wymienił wcześniej wszystkie trzy poduszki i sprawdził mocowanie nadwozia. W czwartek ponownie przejrzał podwozie i nic nie stwierdził, a stuknięcia nadal występują w prawym tylnym kole. Raz słychać pojedyncze "stuk" przy każdej zmianie biegów, a innym razem przejadę kilkadziesiąt kilometrów i jest kompletna cisza. Nie wiem co mogę dalej zrobić? Chyba pozostaje mi wizyta w serwisie ROVERA w Starych Babicach. Jeżeli komuś przyszedłby jakiś pomysł co może być powodem stukania, będę wdzięczny za informację. Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 7 Skąd: zduńska wola
Wysłany: Czw Mar 11, 2010 21:02
Sprawdż też mocowanie sanek, często wyrywa się śruba z nadwozia. Póki nie opuścisz sanek to nic nie widać. Ja tak miałem (to podobno często się zdarza we freelkach) pół dnia roboty i jest jak należy. P.S. Żaden z lokalnych speców nawet tego nie brał pod uwagę.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Czw Mar 11, 2010 21:42
Do babic nie jedź.(byłem w wakacje , wtedy nie było kolegi Mariusza który tam pracuje) Wymienią ci pół samochodu po czym stwierdzą że nie wiedzą o co chodzi... Ja przejechałem się na naprawie wycieku oleju - wzięli 500 zł olej dalej ciekł, po czym stwierdzili że cały dół silnika do remontu. Naprawa kosztowała 200 zł i to była uszczelka miski która była założona na stary silikon...
Polecam ci WARSTAT w łomiankach . Człowiek jest konkretny ,ma konkretną ekipę i będzie mi naprawiał dokładnie wadę mocowania w podłużnicy (razem z remontem dyfra i wymianą tuleji zawieszenia)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum