Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 1.6Si 97r.] Ciśnienie w zbiorniczu wyrównawczym - HGF?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:07
[R400 1.6Si 97r.] Ciśnienie w zbiorniczu wyrównawczym - HGF?
Autor Wiadomość
moris10 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 19:42   [R400 1.6Si 97r.] Ciśnienie w zbiorniczu wyrównawczym - HGF?

Witam.
Mam Rover 416 z 97r jestem jego szczęśliwym posiadaczem od roku. Dwa tygodnie temu podczas jazdy samochodem nastąpiło rozszczelnienie chłodnicy(trochę napęczniała i odparowywał płyn) i można było zobaczyć duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, a temperatura na wskaźniku była w okolicach połowy. Dwa miesiące wcześniej wymieniałem termostat i odpowietrzyłem układ. nie było wody w oleju ani oleju we wodzie i nawet nie było wcześniej widać ubytku wody. Z opisanej usterki znajomy mechanik stwierdził - uszczelka pod głowicą. Słysząc ceny za naprawę (1500zł + części) postanowiłem naprawić HGF w domu.
Zdjąłem głowicę, stara uszczelka niby dobra, ale widać było brązowy nalot na zaworach wydechowych na 3 tłoku, gdzie pozostałe miały raczej jasnoszary kolor z resztą nawet na toku było widać, ze coś jest nie tak ze spalaniem. Wyczyściłem blok i głowicę(głowicy nie dałem do planowania) oraz sprawdziłem śruby oraz przemyłem starym olejem blok silnik(był jakby piasek w nim). Zamontowałem nowe metalowe tulejki położyłem uszczelkę i głowice przykręciłem jak w RAVE z tym, ze zamiast 2x180 zrobiłem 4x90 w celu lepszego rozłożenia głowice. Wszystko poskładałem zalałem układ chłodzenia płynem i odpaliłem silnik.
Silnik ładnie odpalił, pracował równo. Do odpowietrzenia układu użyłem innej metody niż opisanej w RAVE, tzn odpaliłem silnik na odkręconym korku i po nagrzaniu nastąpił gwałtowny wzrost poziomu w zbiorniczku, wtedy zgasiłem silnik jak ostygł poziom opadł dolałem jeszcze płynu tak do max i zakręciłem korek. I teraz w miarę nagrzewania się silnik podnosi się płyn w zbiorniczku i wytwarza się ciśnienie. Odkręcenie na gorącym powoduje nagły wzrost poziomu płynu, później maleje w miarę ochładzania). Nie wymieniłem jeszcze chłodnicy wiec również zaczyna przez nią przeciekać.
Po mojej naprawie nie ma płynu w oleju, oleju w płynie płynu ubywa tyle co ucieknie z dziurawej chłodnicy. Martwi mnie jedynie to ciśnienie w zbiorniczku.
Mam takie pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników:
1. Czy możliwe że powrócił HGF?
2. Czego oznaką mógł być ten brązowy nalot na zaworach wydechowych i tłoku?
3. Czy możliwe jest, ze to nie HGF tylko chłodnica rozleciała się ze starości?
4. Jak sądzicie czy po wymianie chłodnicy można będzie jeździć, a objawy uznać za normalne
5. Czytałem też o korku na zbiorniczek, może coś pomóc jego wymiana?
Dziękuje z góry za odpowiedz i pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 11, 2010 19:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
przemek199 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 135
Skąd: Wołów



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 19:49   Re: [R400 1.6Si 97r.] Ciśnienie w zbiorniczu wyrównawczym -

moris10 napisał/a:
Witam.
Mam Rover 416 z 97r jestem jego szczęśliwym posiadaczem od roku. Dwa tygodnie temu podczas jazdy samochodem nastąpiło rozszczelnienie chłodnicy(trochę napęczniała i odparowywał płyn) i można było zobaczyć duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, a temperatura na wskaźniku była w okolicach połowy. Dwa miesiące wcześniej wymieniałem termostat i odpowietrzyłem układ. nie było wody w oleju ani oleju we wodzie i nawet nie było wcześniej widać ubytku wody. Z opisanej usterki znajomy mechanik stwierdził - uszczelka pod głowicą. Słysząc ceny za naprawę (1500zł + części) postanowiłem naprawić HGF w domu.
Zdjąłem głowicę, stara uszczelka niby dobra, ale widać było brązowy nalot na zaworach wydechowych na 3 tłoku, gdzie pozostałe miały raczej jasnoszary kolor z resztą nawet na toku było widać, ze coś jest nie tak ze spalaniem. Wyczyściłem blok i głowicę(głowicy nie dałem do planowania) oraz sprawdziłem śruby oraz przemyłem starym olejem blok silnik(był jakby piasek w nim). Zamontowałem nowe metalowe tulejki położyłem uszczelkę i głowice przykręciłem jak w RAVE z tym, ze zamiast 2x180 zrobiłem 4x90 w celu lepszego rozłożenia głowice. Wszystko poskładałem zalałem układ chłodzenia płynem i odpaliłem silnik.
Silnik ładnie odpalił, pracował równo. Do odpowietrzenia układu użyłem innej metody niż opisanej w RAVE, tzn odpaliłem silnik na odkręconym korku i po nagrzaniu nastąpił gwałtowny wzrost poziomu w zbiorniczku, wtedy zgasiłem silnik jak ostygł poziom opadł dolałem jeszcze płynu tak do max i zakręciłem korek. I teraz w miarę nagrzewania się silnik podnosi się płyn w zbiorniczku i wytwarza się ciśnienie. Odkręcenie na gorącym powoduje nagły wzrost poziomu płynu, później maleje w miarę ochładzania). Nie wymieniłem jeszcze chłodnicy wiec również zaczyna przez nią przeciekać.
Po mojej naprawie nie ma płynu w oleju, oleju w płynie płynu ubywa tyle co ucieknie z dziurawej chłodnicy. Martwi mnie jedynie to ciśnienie w zbiorniczku.
Mam takie pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników:
1. Czy możliwe że powrócił HGF?
2. Czego oznaką mógł być ten brązowy nalot na zaworach wydechowych i tłoku?
3. Czy możliwe jest, ze to nie HGF tylko chłodnica rozleciała się ze starości?
4. Jak sądzicie czy po wymianie chłodnicy można będzie jeździć, a objawy uznać za normalne
5. Czytałem też o korku na zbiorniczek, może coś pomóc jego wymiana?
Dziękuje z góry za odpowiedz i pozdrawiam



Jeżeli problemem jest tylko ciśnienie przy nagrzanym silniku to jest to zupelnie normalne...w niektórych autach mozna sie poparzyc jak plyn pojdzie do gory przy odkreceniu korka... Z reszto nie pomoge bo mialem raz benzynke ale nie robilem HGF a w dieselku to nie wystepuje praktycznie...apropo cen to proponuje powiedziec tym co twierdza ze serwis diesla jest drozszy od benzyny...pozdro!
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lut 11, 2010 21:06   

Ty to nazywasz odpowietrzeniem układu???????? Dobrze ze mojego samochodu nie odpowietrzałeś a na pytanie sam sobie odpowiedz skoro masz zapowietrzony układ.......
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 11:19   

moris10 napisał/a:
Martwi mnie jedynie to ciśnienie w zbiorniczku.


Cisnienie w ukladzie po nagrzaniu silnika ta rzecz jak najbardziej normalna, i normalne jest to ze jak odkrecisz koresz na goracym silniku to podnosi sie poziom cieczy chlodzacej.
Cisinie w ukladzie chlodzenia nie powinno przekraczac 1.5 bara.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 18, 2010 15:38   

witam.czy ltos jest w stanie mi pomoc? chodzi mi o to ze jestem w trakcie naprawy HGF.glowica oddana do planowania. chce sie dostac do malego kola na dole,a po srodku jest lapa.co musze zrobic zeby sie nienarobic a zrobic? chce wymienic pasek,i dlatego musze sie dostac dop dolu.jest to wersja z klima.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lut 18, 2010 15:43   

Może sie myle bo sam sie nie wziąłem za rozrząd, ale łape trzeba chyba odkręcić a przed tym silnik czymś podeprzeć żeby nam nie zleciał.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lut 18, 2010 22:56   

zgadza się. trzeba obie łapy odkręcić. o ile z górną nie ma najmniejszego problemu to do dolnej (a raczej do blachy podtrzymującej) przyda się klucz oczkowy wygięty nr 15
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 08:10   

@moris10
1500zł to troche drogo jak na naprawe HGF. Ja zapłaciłem 700zł + 100zł za naprawę układu chłodzenia (w tym dwukrotne płukanie i nowy płyn).
 
 
moris10 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 08:24   

Ja właśnie jestem po wymianie chłodnicy. Teraz zobaczę jak jest z ubytkiem płynu chłodzącego, bo do tej pory uciekał przez uszkodzoną chłodnice. Z obserwacji zauważyłem, ze poziom podnosi się tak 3-5mm. Sprawdzał może ktoś z ciekawości jak to jest u niego?
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 09:27   

sTERYD napisał/a:
zgadza się. trzeba obie łapy odkręcić. o ile z górną nie ma najmniejszego problemu to do dolnej (a raczej do blachy podtrzymującej) przyda się klucz oczkowy wygięty nr 15
dzieki wielkie.okolo poludnia zabieram sie za to.jak cos to mi dopowiecie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400 1,4si]problem ze zbiorniczkem wyrównawczym
JEFF Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Cze 11, 2012 18:33
Adrian
Brak nowych postów [R400] Dziwne zachowanie płynu w zbiorniczku wyrównawczym
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Mar 28, 2011 22:07
slax
Brak nowych postów [R400] Ciśnienie w oponach
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Mar 07, 2009 22:29
kokosz77
Brak nowych postów [R400] Ciśnienie sprężania
robercik22225 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Sie 28, 2013 19:00
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R400] Ciśnienie z MAP sensora na biegu jałowym
LilJohn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Gru 04, 2016 10:57
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink