Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lut 21, 2010 21:33 [R75] Westegate?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
witam roverkowiczów!
Po długich, przyjemnych i bezawaryjnych miesiącach wożenia się mam maly problem z R75. Nagle podczas jazdy zauwazylem ze silnik do ~2300obr/min jest tak jakby wolnossący. Nie dziala turbo, wskaźnik pokazuje jakies 0.2bara a na 3 biegu i wzwyż nie ma mowy o jakimkolwiek przyśpieszaniu poniżej tych obrotów. Powyżej silnik gwałtownie ożywa, ciśnienie skacze do 1.4bara (prawidłowe) i wszystko chodzi jakby nigdy nic
Metodą dedukcji doszedłem do wniosku że przyciął mi się zawór westegate w pozycji otwierajacej bypass ale potrzebuję potwierdzenia (lub zaprzeczenia) od kogoś z forum
Więc czekam
pzdr
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 23:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 21, 2010 21:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Nie Lut 21, 2010 21:49
Nie potwierdzę ani nie zaprzeczę, ale możesz sam to sprawdzić. Przy turbinie jest dźwigienka z wastegate zamknij ręcznie i zablokuj w pozycji zamkniętej (zwiąż kawałkiem drutu). Masz założony manometr więc będziesz widział jakie jest ciśnienie doładowania i nie rozwalisz silnika. Profilaktycznie można odpiąć wężyk z acuratora, żeby się membrana nie uszkodziła.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lut 21, 2010 21:55
dzięki Rowan, wiedziałem że na Ciebie można liczyć
Węży nie sprawdzałem ale wyszedłem z założnia że jakby była nieszczelność to bym to słyszał a efekt byłby w całym zakresie obrotów.
Tutaj wszystko chodzi elegancko ale dopiero powyżej tych obrotów więc do domu dojechałem choć silnik musiałem kręcić do 3000obr a tego nie mam w zwyczaju
No to nic, ja jutro się ewakuuję z tego kraju a bratu powiem żeby na czasie podprowadził R do mechaników i powiedział co mają zrobić
[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 21:55 ] Konix, wiem że mogę sprawdzić to sam, wiem gdzie jest zawór i jak to działa ale chciałem potwierdzenia bo jak napisałem wyżej jutro odlatuję a chciałem bratu powiedzieć co ma przekazać mechanikom A dzis przy niedzieli nie mialem ochoty i czasu tam zagladac i tego sprawdzać
Dam-Kam, a nie zauważyłeś może, czy przy pierwszym ruszeniu po odpaleniu jak jest zimny po nocy, jadąc na 1 biegu i utrzymując prędkość obr na ok 1600obr/min, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, następuje nagle spadek mocy (gaz oczywiście cięgle w tym samym położeniu). Ja to zauważam wyraźnie zaesze rany przy wyjeździe z parkingu.
Tak się zastanawiam czy nie to właśnie przyczyna zacinającego się zaworu. Zamulenie pozostaje już przez dalszą część jazdy.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:06
no tak Rowan, ale jesli bylaby nieszczelnosc to cisnienia by nie bylo i juz. Nie byloby to zalezne od obrotow
tommsz, z moim tak sie nie dzieje. Jesli Twoj slabnie nagle gdy masz gaz ustawiony w jednej pozycji i sie toczysz to napewno nie jest to zawor na turbinie. Poza tym jakby Ci sie zacial zawor to napewno nie wracalby do swojego polozenia po nocy Jakby wracal w nocy to rownie dobrze powinien wrocic na luzie bo wtedy tez turbo nie dmucha
Doładowanie się nie załącza.
Turbina działa cały czas, tylko jej sprawność/efekt działania jest odczuwalny przy jakiejś prędkości obrotowej.
U mnie turbina zaczyna efektywnie doładowywać przy około 2000obr/min
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Mar 10, 2010 18:22
kris-tofer, prawie masz racje z tym ze zawór otwiera ciśnienie a nie podciśnienie
A swoją drogą dopiero dziś rano postawiłem R do mechaników z tym problemem i gdybym wiedział ze załatwią to w godzinę to bym poczekał na miejscu Więc dobrych mechaników trzeba chwalić i promować co też czynię Po "zapoznaniu się z problemem" przeczyścili przepływkę i jak ręką odjął w ramach porannej rozgrzewki przeczyścili mi też EGR co by mi pewnie wstydu nie robić że to taki banał
A fakt faktem że jakieś 8kkm temu czysciłem K&N i pewnie lekko przesadziłem z olejkiem i to on osiadł na przepływce
Dam-Kam, czyli problem miałeś z przepływomierzem, a nie z tym zaworem tak? jak przeczyszczali Ci przepływomierz? myślałem, że się nie da przepływki wyczyścić.
Pytam o ten zawór, bo kiedyś zdjąłem wężyk ciśnieniowy sterujący tym zaworem, (wyglądał na zapieczony, i przy gazowaniu na postoju w garażu nie ruszał się) i dmuchnąłem w ten wężyk dużym ciśnieniem ze sprężarki. Zawór otworzył się i zamknął z wielkim hukiem, aż błoto z podwozia posypało więc może żeby chodził sprawniej należałoby go przesmarować? czy kropeleczkę oleju wpuścić?
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Mar 10, 2010 21:32
da sie ją przeczyścić są jakieś spray'e do tego czy cos ale to podobno niewiele daje gdy przepływka ma się na wykończeniu ale w takim przypadku jak ja, czyli przepływka sprawna ale zabrudzona pomogło
Na postoju możesz gazować do woli i to się nie ruszy. Turbina ciśnienie "robocze" czyli maksymalne daje tylko pod obciążeniem. Dmuchając w ten zawór ciśnieniem ze sprężarki to dałeś czadu Turbina otwiera go przy ciśnieniu ~1,2bara a Ty dmuchnąłeś ile? Pewnie z 8 barów to dobrze że Ci to cięgno nie wyleciało jak pocisk
Czym się to smaruje to nie mam pojęcia ale o ile kojarzę to moi mechanicy mi kiedyś to smarowali jak robili przegląd. Jak tam jest jakieś uszczelnienie gumowe to olej będzie kiepskim pomysłem chyba... Jak Ci się nic nie dzieje to może nie naprawiaj na siłe
Dam-Kam, dokładnie 7 Barów, pełne możliwości mojej sprężarki
Czy coś się z tym dzieje, ciężko stwierdzić, bo raz auto ma doładowanie, a raz jedzie jak wolnossący, po zabiegu szokowym spowodowanym zbyt dużą ilością atmosfer było lepiej (chociaż nikomu nie polecam tej metody, bo naprawdę można czymś w głowę dostać) dlatego pomyślałem po przesmarowaniu. Muszę się temu dobrze przyjrzeć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum