Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 1.6 1999r] Pomocy - układ chłodzenia.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:41
[R400 1.6 1999r] Pomocy - układ chłodzenia.

Brak chłodzenia.
Autor Wiadomość
waldus 




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Szczawno-Zdrój



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 20:24   [R400 1.6 1999r] Pomocy - układ chłodzenia.

Witam
Nie sądziłem że mój pierwszy post będzie wołaniem o pomoc. Może moje pytanie okaże się błahe i może było już poruszane na forum. Jeśli tak to przepraszam i proszę wskazać miejsce tematu.
Mój problem polega na tym że zakupiłem 400 99rok od pośrednika z komisu w Polsce na niemieckich tablicach. Po przywiezieniu na lawecie do garażu okazało się że brakuje prawie litr płynu chłodzącego. Powodem był mały wyciek z boku chłodnicy. Pozostały płyn spuściłem (było go sporo), chłodnice zdemontowałem i nieszczelność zakleiłem distalem.
Dzisiaj wlałem nowy płyn i na raty powolutku weszło 3,5l? Z danych które znajduję powinno wejść ok. 5 litrów. Odpaliłem silnik i efekt jest taki że chłodnica prawie się nie nagrzewa to znaczy trochę u góry. Gdy wskazówka temperatury przekroczy połowę włączają się wentylatory. Wtedy wyłączyłem silnik. W związku z tym mam pytanie co jest tego powodem czy układ trzeba odpowietrzyć? bo wygląda to tak jak by nie było obiegu płynu .Ogrzewanie wewnątrz też nie działa
Proszę o podpowiedzi bo moja radość z zakupu zamienia się w smutek.
Dziękuję
Waldek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 12, 2010 20:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bakan30 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Elblag



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 20:43   Re: [R400 1.6 1999r] Pomocy - układ chłodzenia.

w ukladzie jest powietrze,ale latwo jest,go odpowietrzyc- po prawej stronie silnika na wysokosci kopulki ,a wlasciwie pod kopulka jest metalowa rura na tej rurce jest sruba na klucz nr.8 sluzy to do odpowietrzania-odkrec ta srube - odkrec tez korek w naczynku i dolej wody. ja dolewajac wody dmucham do naczynka ,az wyleci woda z otworu tam ,gdzie jest ta sruba. poznie wkrec wszystko na miejsce i sprawa zalatwiona.
_________________
bakan
 
 
waldus 




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Szczawno-Zdrój



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:18   

Dzięki.Śrubę znalazłem i troszkę powietrza tam było ale nie wiele to zmieniło sytuację może ciut pomogło.
Przy okazji następne głupie pytanie gdzie znajduje się termostat? i czy rzeczywiście do układu wchodzi tylko 3.5 l chłodziwa?
 
 
bakan30 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Elblag



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:40   

waldus napisał/a:
Dzięki.Śrubę znalazłem i troszkę powietrza tam było ale nie wiele to zmieniło sytuację może ciut pomogło.
Przy okazji następne głupie pytanie gdzie znajduje się termostat? i czy rzeczywiście do układu wchodzi tylko 3.5 l chłodziwa?
termostat znajduje sie pod kolektorem ssacym,a dokladnie po lewej stronie. widziales ta rure gdzie odpowietrzales uklad- idzie ona pod kolektorem ssacym ,az do bloku - a termostat jest dokladnie w plastykowej obudowie ,ktora wchodzi w blok. ale sprobuj odkrecic ta srube co ci pisalem i dolewaj wody do ukladu przez naczynko i zarazem dmuchaj w nie ,ale mocno to powinno ujsc powietrze z ukladu przez ta srube.
_________________
bakan
 
 
waldus 




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Szczawno-Zdrój



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:53   

Po odkręceniu śruby leci teraz tylko płyn i to dość mocno. Natomiast cała rura ta z odpowietrznikiem jest zimna mimo załączenia się wentylatora i wzrostu temperatury.
W związku z tym pytanie co otwiera termostat ? czy temperatura bloku do którego jest mocowany? Ciśnienie w układzie jest bo wąż dochodzący twardnieje i do zbiorniczka małym wężykiem leci gorące chłodziwo.I jeszcze jedno czy otwarcie termostatu ma wpływ na ogrzewanie wnętrza ,chyba nie.
 
 
bakan30 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Elblag



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 22:07   

waldus napisał/a:
Po odkręceniu śruby leci teraz tylko płyn i to dość mocno. Natomiast cała rura ta z odpowietrznikiem jest zimna mimo załączenia się wentylatora i wzrostu temperatury.
W związku z tym pytanie co otwiera termostat ? czy temperatura bloku do którego jest mocowany? Ciśnienie w układzie jest bo wąż dochodzący twardnieje i do zbiorniczka małym wężykiem leci gorące chłodziwo.I jeszcze jedno czy otwarcie termostatu ma wpływ na ogrzewanie wnętrza ,chyba nie.
termostat otwiera sie razem ze wzrostem temperatury wody okolo 85c. mam nadzieje ,ze odpowietrzasz caly uklad na wlaczonym ogrzewaniu tzn. pokretlo z cieplym powietrzem jest ustawione w pozycji max
_________________
bakan
 
 
waldus 




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Szczawno-Zdrój



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 22:11   

Pokrętło ogrzewania jest na max czerwone pole. Musze tylko jutro sprawdzić czy otwiera się zawór który jest gdzieś pod zbiorniczkiem.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 08:55   

Zalej ciecz chłodzącą w zbiorniczek do poziomu max. włącz grzanie na full, odpal silnik i nie zakręcaj zbiorniczka wyrównawczego. Daj silnikowi popracować aż zacznie się zagrzewać (sprawdzaj co jakiś czas ręką węże idące z termostatu do chłodnicy). Jak silnik będzie się zagrzewać mocniej, parę razy ręką podkręć mu obroty (naciskając dźwignię przepustnicy powietrza). W zbiorniczku wyrównawczym kontroluj poziom lustra cieczy. Jeśli się obniży, to znaczy, że pompa wody wypchnęła powietrze z układu i zastąpiła go ciecz. Dolej wtedy w niego boryga do poziomu max. I tak kontroluj silnik cały czas, sprawdzając, czy lustro cieczy w zbiorniczku już nie opada. Jak przestanie, a ogrzewanie w samochodzie pojawi się, to zakręć korek zbiorniczka i przejedź się delikatnie samochodem parę km, kontrolując temp. silnika. Ponownie otwórz maskę i skontroluj poziom cieczy w zbiorniczku. Jeśli będzie za mały, dolej boryka, ale odkręcając korek na gorącym silniku, rób to powoli i najpierw odpuść nim ciśnienie z układu, bo inaczej się poparzysz. I już.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
waldus 




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Szczawno-Zdrój



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 18:09   

Układ chłodzenia -dzień drugi.

Witam i dziękuję za podpowiedzi.W międzyczasie przejrzałem podobne tematy na forum i padają tam różne rozwiązania problemu. Nie ma niestety w żadnym zakończenia z rozwiązaniem problemu.
Dzisiaj po próbie odpowietrzenia układu przez odpowietrznik bez efektu ponieważ leci sam płyn odkręciłem wąż idący od termostatu pod kopułką do zaworu nagrzewnicy - był pusty. Już brałem lejek by go zalać jak sam się zaczął napełniać i to od strony zaworu i termostatu.Efektem tego było dolanie jeszcze pół litra płynu.(razem weszło już 4 litry) Odpaliłem silnik i stwierdziłem że teraz ciepłe robią się oba węże od nagrzewnicy lecz nie tyle jednak co główny do chłodnicy. Sama chłodnica dalej zimna oprócz boku lewej strony. Po osiągnięciu temperatury załącza się wentylator przy zimnej chłodnicy. Sprawdzałem też węże przy termostacie są ciepłe ale nie gorące! to termostat się przecież nie otworzy?
Próba podana w poprzednim poście nie pomaga po nagrzaniu poziom się podnosi a po ostygnięciu wraca do poprzedniego poziomu.Zastanawiam się czy to nie może być wina pompy może nie działa a ciepło powoli rozprowadza się na skutek krążenia grawitacyjnego i ciśnienia gorącego płynu?
Wdzięczny za podpowiedzi.
Waldek

[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 10:14 ]
Witam
Jeszcze jedno pytanie. Czy można i jak to sprawdzić czy pompa prawidłowo pracuje?
Czy pozostaje tylko warsztat.
Pozdrawiam
Waldek

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 18:09 ]
Witam
Jako że problem został rozwiązany czuję się w obowiązku opisania usterki.
Okazało się że winna jest pompa wody która miała pęknięty wirnik ślizgający się po osi-wałku. Przy okazji wymieniony rozrząd z napinaczem oraz termostat. Całość kosztów w warsztacie wyniósł 600 zł.
Pozdrawiam Waldek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 416 1999r] Układ chłodzenia
magik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Mar 09, 2010 11:44
iwan00
Brak nowych postów [R400] Układ chłodzenia
piter74 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Paź 16, 2008 12:17
des
Brak nowych postów [R400] Układ chłodzenia - dziwna przypadłość
po zmianie termostatu silnik się przegrzewa
misterx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Lip 19, 2007 14:23
misterx
Brak nowych postów [R400] Pytanie o odpowietrzniki-układ chłodzenia
galken Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Mar 23, 2009 20:41
jackelvis
Brak nowych postów [R400 1.6 '98] Pare problemów oraz układ chłodzenia świruje.
Artour Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Gru 31, 2009 18:55
magneto



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink