Jako że mam warsztat do dyspozycji chciałbym wymienić skrzynie sam, mam prośbe pewnie jest wiele osób które to robiły chciałbym prosić o krótki obraz co i jak .. od czego zacząć odkręcanie itd..
Wielkie dzięki.
Pozdrawiam.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 09, 2010 17:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
skrzynia wymieniona teraz nie dziwie się mechanikom że tyle kasują za wymianę
Więc tak do wymiany będą nam potrzebne klucze 8-10-13-15-17-32 grzechotka, płaskie, przedłużenia do grzechotki,
Gdy auto stoi jeszcze na ziemi odkręcamy półosie, później auto stawiamy jak najwyżej ( nawet gdy mamy kanał ) i dokładnie zabezpieczamy żeby nie stała się nam krzywda. Ja osobiście zacząłem rozkręcanie od góry wiec:
-Filtr, obudowa z niego
-Akumulator i cala jego podstawa, wszystko trzyma się na 10' pamiętajcie ze od dołu znajdują się 3 śrubki, od góry 3 na podstawie, 2 z obudowy filtra, i 3 pomiędzy bezpiecznikami.
Teraz mamy ładny widok z góry, odpinamy linkę z sprzęgła, czujnik wstecznego i czujnik prędkościomierza, odkręcamy również wszystko co jest przy rozruszniku, masa "+" i coś tam jeszcze.. . Teraz wchodzimy pod samochód i odkręcamy rozrusznik klucz 13' do skrzyni jest przykręcony na 3 śrubach z przodu + 2 do obudowy skrzyni z tyłu, wyciągamy rozrusznik i dajemy w bezpieczne miejsce. Więc zabieramy się za spuszczenie oleju z skrzyni, klucz 17' znajduje się on bardziej z tyłu skrzyni od strony kabiny jedna jest tam tylko nakrętka 17' położona najniżej. Teraz wychodzimy i ściągamy lewe koło, zabieramy się za zawieszenie, zaczynamy od gałki 13', amortyzator 13' stabilizator 2x15' i mi osobiście to wystarczyło żeby wybić półoś, gdy wybijemy ją wtedy mocno ciągniemy ja do siebie, najlepiej żeby druga osoba była w kanale i ją trzymała żeby nie spadła. Teraz podpieramy silnik (ja to robiłem) za miskę olejową lewarkiem a skrzynie podłożyłem klockiem i asekurowała druga osoba, od dołu odkręcamy poduszkę kluczem 13' a od góry drugą poduszkę klucz 15' są tam dwie śruby. teraz odkręcamy skrzynie... ja miałem ( i powinien mieć każdy chyba ) 5 śruby 17' (od góry są dwie i na dole trzy, na dole są ciężko dostępne.. jedna znajduje się od tyłu silnika tam gdzie czujnik prędkościomierza następna na środku i od strony pasa przedniego, znajdują się tam również nakrętki 10 ale od strony silnika z obudowy która zasłania koło zamachowe je również odkręcamy. Teraz wchodzimy trzymamy z kimś skrzynie i ciągniemy mi wyszła naprawdę szybko aż się zdziwiłem że druga półoś tak szybko puściła jeśli trzyma trzeba mocno ciągnąć bo trzyma właśnie półoś. I tyle skrzynia leży na ziemi
Wkładanie jest trudniejsze.
Pierw dobrze załóżcie łożysko oporowe.. nie potrafię wytłumaczyć jak ale nie może spadać..
Przede wszystkim odkręcamy nakrętkę z półosi prawej (od strony koła ) będzie nam to potrzebne przy wsadzaniu skrzyni.
Więc jesteśmy już w kanale, podnosimy skrzynie i celujemy walkiem a równocześnie półosią prawą, gdy już trafimy pewnie półoś nie będzie chciała wejść wiec ( ja tak zrobiłem ) podłożyłem skrzynie druga osoba asekurowała i uderzyłem w półoś od strony koła młotkiem i kawałkiem rurki.. wtedy dopiero wskoczyła na miejsce, później skrzynią trochę poruszaliśmy na boki i też wskoczył. Znów podłożyliśmy skrzynie poprzykręcali śruby i było ok. Później podmieniłem lewarek z pod miski na klocek a lewarek podłożyłem pod skrzynie. Teraz dźwigamy lewarkiem skrzynie i silnik przykręcamy poduszki i składamy cała resztę co jest żmudną pracą. Ja to robiłem w kolejności
-półoś którą również było trzeba wbić
-rozrusznik
-całe zawiszenie (oczywiście bez koła )
-podłączyłem wtyczki z czujników
-później całą resztę gratów
-na końcu jak już będziecie pewni że macie wszystko zakładacie koło i opuszczacie samochód
-Dokręcacie półosie bardzo mocno i zabijacie nakrętkę
-zalewacie olejem skrzynię ja zalałem od góry tym odpowietrznikiem, wlałem 2 litry
-odpaliłem auto sprawdziłem czy wszystko gra
KONIEC
za wszelkie błędy przepraszam i jeśli ktoś chce może mnie poprawić a jeśli admin zdecyduje że post zagraża komuś zdrowiu proszę o usunięcie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 20:26
jeżeli pomyślisz o używce to tylko 214Si lub 216Si bo w wersji 400 jest dodatkowy trzpień (nie pamiętam jaki ale jest) i trzeba go wybić a to delikatna sprawa bo można złamać ramię i skrzynia do du... może ktoś się wypowie...
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum