Wysłany: Czw Mar 18, 2010 13:32 [R ALL] Podgrzewane wtryski w LPG - czy warto ?
po wielu próbach udało się znaleźć porządny zakład z instalacjami gazowymi. Ponad 10 lat na rynku. 3 znajomych tam robiło i są bardzo zadowoleni. Zdecydowałem się też, ale nie o tym temat:
Zaproponowali mi 2 wersje instalacji gazowej
IV generacji na stagu bez żadnych valteków itp za 2000 PLN + 100 zł za wlew gazu pod klapką paliwa
lub
IV generacji na stagu i podgrzewane wtryski za 2350 + 100 PLN wlew gazu pod klapką paliwa
Czy warto dopłacać 350 zł aby mieć podgrzewane wtryski? co to w ogóle znaczy? jakie daje korzyści? Poza takimi, że wymiana jest zapewne droższa
Na całość 2 lata gwarancji lub 25.000 km w zależności co nastąpi szybciej
Jakby się ktoś interesował z okolic śląska - Zakład gazowy dzieli ścianę z byłym salonem ROVER (obecnie seat) w Radzionkowie adres można znaleść na naszej stronie klubowej
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 18, 2010 13:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Czw Mar 18, 2010 14:38 Re: [R ALL] Podgrzewane wtryski w LPG - czy warto ?
Przepraszam kolegę, że tak zdawkowo odpowiadam na temat, ale:
memphisto napisał/a:
Na całość 2 lata gwarancji lub 25.000 km w zależności co nastąpi szybciej:)
Ja założyłem swoją instalacje w listopadzie i już zrobiłem 20tys kilometrów, więc nie wiem czy to nie będzie troszke mało. W moim przypadku gwarancja trwa 2 lata bez limitu kilometrów, warunkiem jest tylko regularny serwis co 15tys kilometrów.
No i przed założeniem warto zorientować się jaki rodzaj wtrysku ma się w Roverku (chodzi o ten cały Full group), bo można się niepotrzebnie męczyć kilka miesięcy tak jak ja;)... Myśle, że gdybym o tym wiedział i powiedział gazownikom przy montażu, to miałbym instalacje ustawioną od razu. No ale ważne, że już działa .
No i przed założeniem warto zorientować się jaki rodzaj wtrysku ma się w Roverku (chodzi o ten cały Full group), bo można się niepotrzebnie męczyć kilka miesięcy tak jak ja;)...
No i przed założeniem warto zorientować się jaki rodzaj wtrysku ma się w Roverku (chodzi o ten cały Full group), bo można się niepotrzebnie męczyć kilka miesięcy tak jak ja;)...
Mógłbyś mi to wytłumaczyć
Ogólnie chodzi o to, że tak jak kolega wyżej napisał, w Roverkach nie ma pełnego sekwencyjnego wtrysku tylko 2+2. Ja u siebie założyłem instalacje Landi Renzo Omegas - pomyślałem, że samochód i marka wyjątkowa, to nie ma co oszczędzać, tymbardziej, że ma służyć . Gazownicy zamontowali mi więc instalacje i ustawili komputer jak dla silnika z pełnym sekwencyjnym wtryskie. W konsekwencji tego przez kilka miesięcy miałem efekt 'zalewania' silnika. Trochę wolno reagował na gaz, przy dodawaniu gazu na jałowym biegu, obroty najpierw spadały i dopiero później szły do góry. Jakoś się do tego przyzwyczaiłem, ale ostatnio byłem na wymianie filtrów i skatowałem gazowników, żeby to zrobili. Facet wpadł na to przez przypadek, właściwie on to potraktował jako ostatnią deskę ratunku - co się później okazało, że tak właśnie być powinno . Teraz już jest właściwie w porządku, ale zaopatrzyłem się w program i czekam na kabel, żeby samemu móc sobie wszystko wyregulować. No i teraz właściwie mogę Ci poradzić, jeśli jesteś przed montażem, żebyś wybrał komputer STAG - możliwościami niczym nie ustępuje Omegas, a program i wsparcie są o dwa nieba lepsze. Gdybym przed 5 miesiącami wiedział tyle, co teraz, to zamiast komputera Omegas wziąłbym STAGa na tych samych podzespołach .
Jeżeli chodzi o R200 RF to wtrysk full group jest tylko w wersjach vvc, a we wszystkich innych 2 + 2.
Full group w VVC? Tam jest raczej pelna sekwencja. Full group to byl w poldoroverach i pewnie starszych roverkach. W wiekszosci roverkow 200 tzw okraglakow jest polsekwencja.
Tez sie z tym meczylem w swoim T series. Nawet gaziarze nie mogli sobie z tym poradzic. Wreszcie wzialem sie za to sam i dzieki lekturze forow ustawilem tak ze teraz nie mam szarpniecia po dodaniu gazu.
Co do podgrzewanych wtryskow to chyba nie ma sensu pakowac dodatkowej kasy. Wazne zeby ustawic warunek przelaczenia na gaz po osiagnieciu 25-30st plynu w obiegu i bedzie cacy.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Co do podgrzewanych wtryskow to chyba nie ma sensu pakowac dodatkowej kasy. Wazne zeby ustawic warunek przelaczenia na gaz po osiagnieciu 25-30st plynu w obiegu i bedzie cacy.
Otóż to. W każdym komputerze gazowym jest taka opcja. Ja mam ustawione na 40stopni. Na gaz przełączał się w zimie po mniej-więcej 2,5KM, a dzisiaj po zaledwie paruset metrach . Dodatkowo stosunkowo wyższa temperatura przełączenia zwiększa żywotność reduktora.
Btw. dzisiaj we Wrocławiu piękna pogoda była . Mogłem sobie w końcu pozwolić na rarytas grzebania przy autku bez kurtki .
Moim zdaniem podgrzewane wtryski to super sprawa ale trzeba sie na to decydowac z glowa. Co do kosztow +350zl za taka opcje to sporo. memphisto, w Twoim R200 z silnikiem 1.4 czy 1.6 (nie wiem co tam masz) wielkiej roznicy to nie zrobi, o ile instalacja bedzie zalozona poprawnie. Ale jezeli gazownicy tak zaloza instalacje, ze bedzie kilometr weza od reduktora do listwy wtryskowej to beda sie bronic argumentem "a przeciez proponowalismy podgrzewane wtryski".
PS napisz jaki sprzet Ci proponuja za te 2000zł. Aha, wlew gazy przy wlewie beni swietna sprawa. Szkoda, ze poprzedni wlasciciel nie zalozyl mi tego mam w zderzaku
PS2 a nie musisz do kosztow instalacji 2000/2100 doliczyc z 400zl za montaz?
f1x napisał/a:
grzebania przy autku bez kurtki
ha...a ja nawet w krótkim rekawku dzis latalem przy garazu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No własnie mam ten sam problem z moim roverkiem, ze przy dodawaniu gazu najpierw sie zadławia a potem rusza i wyglada jakby go zalewało.
Gazownik który go ustawiał powiedział ze to dlatego ze nie ma pełnej sekwencji a 2+2. I że tak ma być.
No dobra. Gazownik to wiedział. Plus dla niego, ale dlaczego wciąż mam źle ustawione? Z tego co mówił inaczej sie nie da.
Komputer Zenit, kabelek juz do mnie jedzie (jak kabelek kosztuje 50zł to nie bede juz płacić 80zł za regulacje).
Możecie mi powiedzieć co dokładnie trzeba przestawić alby działało dobrze z 2+2? Mapy kalibracje itd były robione, jeździ całkiem nieźle - ale zdławianie troche mnie wkurza.
Jeżeli zenit nie da rady mozliwe ze wymienie komputer (brat być moze będzie zakładał gaz w bwm e36 318 wiec sie zamienimy na komputery). Ale podejrzewam że w Zenicie tez da sie to ustawić.
Szukając w necie znalazłem sprzeczne odpowiedzi.
Pierwsza ze zenit nie ma dobrej obsługi półsekwencji
a druga
"
Ps. w silniku 4 cylindrowym było by chyba już po sprawie, bo centrala gazowa ZENIT ma w swoim programie mozliwość z fullgroupy zrobić półsekwencje, czyli z 4 zrobic 2 sygnały.
"
No własnie mam ten sam problem z moim roverkiem, ze przy dodawaniu gazu najpierw sie zadławia a potem rusza i wyglada jakby go zalewało.
Gazownik który go ustawiał powiedział ze to dlatego ze nie ma pełnej sekwencji a 2+2. I że tak ma być.
No dobra. Gazownik to wiedział. Plus dla niego, ale dlaczego wciąż mam źle ustawione? Z tego co mówił inaczej sie nie da.
Komputer Zenit, kabelek juz do mnie jedzie (jak kabelek kosztuje 50zł to nie bede juz płacić 80zł za regulacje).
Możecie mi powiedzieć co dokładnie trzeba przestawić alby działało dobrze z 2+2? Mapy kalibracje itd były robione, jeździ całkiem nieźle - ale zdławianie troche mnie wkurza.
Jeżeli zenit nie da rady mozliwe ze wymienie komputer (brat być moze będzie zakładał gaz w bwm e36 318 wiec sie zamienimy na komputery). Ale podejrzewam że w Zenicie tez da sie to ustawić.
Szukając w necie znalazłem sprzeczne odpowiedzi.
Pierwsza ze zenit nie ma dobrej obsługi półsekwencji
a druga
"
Ps. w silniku 4 cylindrowym było by chyba już po sprawie, bo centrala gazowa ZENIT ma w swoim programie mozliwość z fullgroupy zrobić półsekwencje, czyli z 4 zrobic 2 sygnały.
"
Z tego, co ja się dowiedziałem, to do półsekwencji lub full group potrzeba troszkę mniejszych wtrysków. Ja na początku miałem MEDy czarne (15-30 kW na cylinder), a na ostatniej wizycie i regulacji zmieniono je na MEDy zielone (do 15kW na cylinder). Jak się nad tym zastanowić, to właściwie komputer powinien sterować dawką gazu poprzez długość czasu w jakim wtryskiwacz jest otwarty i zmiana wtryskiwaczy na mniejsze nie powinna być konieczna. Niestety przeczytałem szereg tematów na forach traktujących o gazie i w większości właśnie sprawa zakładania mniejszych wtrysków w przypadku full group lub półsekwencji była wspominana.
Z tego, co mi się wydaje, to raczej każdy komputer gazowy ma podstawowe cechy wspólne, więc każdy powinien sobie poradzić z półsekwencją i full group. Musisz przycisnąć gazownika, bo na pewno da się z tego Zenita wycisnąć więcej, niż obecnie. Mnie na początku zbyli tym, że z tymi obrotami tak musi być, bo (UWAGA) wtryskiwacze gazu są dalej od głowicy niż wtryski benzyny, dodatkowo mają 20cm rurki po drodze i takie opóźnienie musi być - trzeba się przyzwyczaić, bo oni nic nie poradzą. Jak się po 5 miesiącach okazało, to żadna odległość nie była tutaj przeszkodą . Także walcz o swoje . Powodzenia .
Ja też czekam na interfejs do swojego komputera gazowego. Jak przyjdzie, to będę kombinował i efektami na pewno się podzielę .
Chlopaki, problem zdlawienia tkwi w czasie wtrysku. Ja mam valteki i one po prostu sie nie wyrabiaja! Trzeba zastosowac szybsza listwe wtryskowa!
Gaziarze maja to w dupie, wielu robi na ilosc, wciskajac jak najtansze podzespoly by nakrecic klienta niska cena. Ci nieswiadomi ufaja gaziarzowi i decyduja sie na szajs a pozniej zaczynaja sie problemy i glupie tlumaczenia druciarzy. Mnie jeden taki podczas regulacji zapytany o to zdlawienie mowi, ze uklad zaplonowy do wymiany. Akurat na jego nieszczescie caly uklad zostal wymieniony miesiac wczesniej, swiece, przewody, kopulka, palec i cewka zaplonowa. No to biedny zagiety fachowiec stwierdzil, ze mam spadki napiecia hahaah
kolega chudy z okoolic mysliborza (czlonek forum) rozgryzl temat i sa to wtryski wlasnie!
sobrus napisał/a:
jak kabelek kosztuje 50zł to nie bede juz płacić 80zł za regulacje
u mnie regulacja kosztowala 30 zl, ale kabelek to zrobie sobie sam, przy okazji zamowienia art. elektronicznych wzialem zlacze super seal za 5zl, do tego kupie kabel od nokii za 8zl i w sumie za 13 zl kabelek do zenita
Moje poczynania z gazem beda takie:
1. Zrobienie kabla, ogarniecie zenita jak tylko sie. Jest toporny ale do jakiegos kompromisu dojdziemy
2. Przy zastrzyku gotowki zmiana listwy na MJ (200zl) oraz reduktor z alaski na scorpion mini (170zl)
3. Na sam koniec jak nadal bede nie zadowolony i nie bede chcial zmieniac auta lecz tym jeszcze pojezdzic zmienie kompa na staga i wsio!
Polecam http://lpg-forum.pl/
Wejdzcie, poczytajcie, na poczatek czarna magia lecz im wiecej czytasz tym wszystko staje sie jasniejsze!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
memphisto, juz wczesniej pytalem o:
napisz jaki sprzet Ci proponuja za te 2000zł?
nie musisz do kosztow instalacji 2000/2100 doliczyc z 400zl za montaz?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 09:15 ]
Dawid od zouzy robił za 2.000 sekwencję i za 100 zł mieli mu zrobić wlew pod klapka paliwa ale dogadał się i całość poszla za 2000 PLN także myślę iż moja cena również jest realna. Najbardziej się cieszę, że na stag'u to będzie
[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 09:16 ]
aż żal tankować do środy jak widzę 4,51 na dystrybutorze
podgrzewane wtryski to glownie matrixy bo one sa bardzo dobre ale maja problem z polska jakoscia gazu....i po jakims czasie zaklejaja sie syfem, jest z tym problem jak wtryski sa zimne i auto potrafi gasnac...sam takie mam i sam mialem zakladana listwe podgrzewajaca. cena listwy z montazem to 75pln
Nie mam zamiaru juz iść do gazowników. Zostawiłem tam juz troche pieniędzy i nie mam ochoty tracić więcej. Mój Rover to taki rodzinny wyjątek, bo wszystkie auta chodzą nam na LPG bardzo dobrze choć nigdy nie widziały regulacji.
A ja juz nawet wtryski wymieniłem na MagicJet i wciąż narzekam.
Moge oczywiście pójść do innego gazownika, ale istnieje duże prawdopodobieństwo że wyreguluje jeszcze gorzej i bede musiał zamawiać następną regulację za 80zł (z problemem półsekwencji można żyć, ale jeżeli R416 zbiera sie po regulacji jak cinquecento to juz nie bardzo).
Dlatego teraz spróbuje pogmerać troche w ustawieniach, skoro mapy są OK i na wyższych obrotach działa dobrze.
Mam nadzieje ze całą konfigurację można na wszelki wypadek zapisać na dysk do późniejszego odtworzenia jak sie coś skopie.
Pobawie sie ustawieniami typu full-group, półsekwencja itd, przedwtryski, temperatura, odcięcie itd.Jak je znajde.
to gosciu zrobiłes duzy bład ze nie wziałes podgrzewanych wtrysków....na zime sie o tym przekonasz....moze nie na tą ale w nastepnym roku, bedziesz sobie pluł w brode ze ich nie wziałes.......
Ciekawy jestem jakie komponenty memphisto bedzie mial
Problem przydlawiania jest niestety czesty w naszych roverkach
Najlepszy zestaw to
Stag -latwy w konfigaracji
reduktor - zavoli zeta i lepsze
wtryski -MJ lub matrix
[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 20:25 ]
jak ci wsadza Valteki to zadaj wymiany ma MJ lub matrix
jak chcesz to zajrzzj tu
http://lpg-forum.pl/
bedziesz wiedzial co i jak
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum