Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214 16V '97] jaki dopasować akumulator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:39
[R 214 16V '97] jaki dopasować akumulator
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 14:43   

blackbetty napisał/a:
umówiona jestem później na sp[rawdzenie czyms tam ladowania i czy sie nadaje o większej mocy Ah.

taaa zmierzy pewbnie napięcie podczas pracy silnika i na tej podstawie powie czy może byc większe aku ...... jasnowidz jakiś :]

[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 14:46 ]
Cytat:
Dawać mi tu kol. oprawcę, już on najlepiej się wypowie o tym fachowcu :rotfl:

Wild ..... i coś Ty narobił :załamka: :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 24, 2008 14:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 15:15   

to dobrze że moge sie Was poradzić. Gdyby coś to będzie na Was :P

pojade tam dziś, owszem niech mi sprawdzi co i jak z prądem. I ewentualnie powie cz ok jest.

a co moze byc powodem przy sprawdzeniu zeby jednak nie zakladac takiego aku. bo wg mnie chyba nie ma przeciwskazan.


poza tym koles nie wygladal na specjaliste i dziwna mial mine jak mu zaczełam szczegółami mówić. nawet nie wiedział ze wersja S5 ma takie pojemnosci, upieral sie ze to do duzych aut i takiego nie ma :grin: mina jak juz znalazł - bezcenna :))
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 24, 2008 15:20   

blackbetty, chciał zaimponować kobiecie wiedzą tajemną, a Ty go tak sponiewierałaś :mrg:
_________________
It's all right...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 15:25   

blackbetty napisał/a:
bo wg mnie chyba nie ma przeciwskazan.

moim (i pewnie nie tylko) zdaniem nie ma absolutnie żadnych przeciwwskazań :) ja "od zawsze" w swoich autach mam aku o rozmiar wiekszy niż fabryka zaleca :]

[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 15:27 ]
blackbetty napisał/a:
a co moze byc powodem przy sprawdzeniu zeby jednak nie zakladac takiego aku

niech Ci zrobi bilans energetyczny pojazdu :mrg: i udowodni, że wzrost prądu ładowania aku dla wiekszego niż fabryczny, spowoduje przekroczenie wydajności prądowej alternatora :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 15:42   

co do wnętrza części mojego Rover-ka wiem, że sa OK. w październiku autko przeszło kompleksowy przegląd (łacznie z wymiana rozrządu oraz....uszczelki pod głowica - tamta była skrzywiona-niestety nie uniknęłam zmory wszystkich posiadaczy)ehh..było i mam nadzieje minęło.

A akumulator wymienić i tak trzeba a eksperta do wymiany nie potrzebuję, więc może być nawet taki "fachowiec":mrgreen:
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 16:54   

wild_weasel napisał/a:
blackbetty napisał/a:
nie mogę założyć 52Ah jeśli moje auto ma 45Ah
:hm:
Dawać mi tu kol. oprawcę, już on najlepiej się wypowie o tym fachowcu :rotfl:


Oj, chyba sami wiecie, jakże uroczymi słowy tego "fachowca" bym określił.
Same ciepłe, dosadne, słowiańskie epitety..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 17:12   

wróciłam, a moja złośc jest właśnie na granicy wytrzymałości.!!!
"ekspert-mechanik"
Kod:
i tak kupi pani taki aku jak ja pani polece, a nie taki ja pani chce kupić, zobaczy pani ze tak bedzie


nie wiem jaki mial w tym interes ale ten moj co ja chce jest ponad100zł drozszy itd... a poza tym to ja płace i to ja decyduje co chce kupić. rownie dobrze moge potrzebowac aku żeby sobie drzwi podeprzeć :wink: a ten mi tu taki tekst :evil:

zrobił test maszynka boscha. wynik testu: napięcie 12,65V
zdolnośc rozruchowa 41% (dodam że ładował sie dzis 3h po zupełnym rozładowaniu)
akumulator: wymienić
300A DIN <0stopni C 1,22

stwierdził rownież że mój alternator ("na oko" okreslil go na moc 80 [ale nie wiem czego]) i nie jest w stanie naładowac tego 52Ah 520A do pełna i powinnam miec co najmniej 120. dlatego proponuje mi kupic Boscha z seri S3 41Ah lub 45Ah. bo on tu pracuje kupe lat ma warsztat i sie zna na tym itd....

normalnie brak słów... :bezradny:
 
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 17:48   

ja proponuje kupić taki akumulator jak Ci chłopaki polecają i jechać do innego mechanika i niech Ci założy ten aku. Denerwuje mnie takie podejście do kobiet które udają się do mechaników i proszą o coś. Ja na Twoim miejscu nie pojechał bym więcej do niego
 
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 18:00   

nie jestem tego typu laską co mozna jej wcisnąc byle co. mam swoje zasady i tego sie trzymam. Ogólne pojęcie o aucie i jego częsciach mam, i ciągle się ucze czegoś nowego. Jak czegoś nie wiem - pytam.
Dlatego powiedziałam mu co myśle o jego gadaniu i nawet nie wiedział czym się rożnia poszczególne modele S od siebie i od modelu Silver co mu szczegółowo opisałam - znowu mine mial bezcenna :lol:

Jutro jade do "mojego" stałego mechanika sprawdzi prąd i alternator i reszte i sie umówie na zmiane aku.
A do tego "fachowca" juz nie pojde, chciałam tylko kupić, a nawet teraz wole kupić na aukcji i mieć spokój...niz znowu słuchać jego rad i mądrości. :razz:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 22:12   

:brawa: tak trzymać hehe :) tego własnei nie lubię u mechaników i nie trawię "wszechwiedzących" ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
spink 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 00:10   

Tu sobie możesz poczytać o moich przejściach z aku
http://forum.roverki.eu/v...74056ec4#261373
Mi nasuwa się tylko jeden wniosek aku powinno być 44Ah ale duży prąd rozruchowy. Myślę, że zastosowanie aku 54Ah też nie byłoby złe a altek napewno jest w stanie takie naładować. Kiedyś w żukach były wskażniki ładowania (takie amperomierze) i tam sporadycznie prąd ładowania aku przekraczał 10A. Można analogicznie wziąć to do rowerka. Oczywiście ten prąd wzrośnie jeżeli zapalimy lampy (o około 5 - 10 A w zależności od mocy żarówek) i włączymy Car audio (też 5 - 15A). Sumaryczny prąd więc może wynieść 20 - 45A a wydajność altka jest 65. Poza tym prąd ładowania w miare szybko zmaleje jak uzupełni się ładunek zużyty na rozruch silnika. I chyba ostatnie co mogę powiedzieć to ,że ECU samo podniesie obroty silnika jeśli dojdzie do wniosku, że aku jest rozładowane co wpłynie na szybsze doładowanie.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 07:24   

spink napisał/a:
Tu sobie możesz poczytać o moich przejściach z aku
http://forum.roverki.eu/v...74056ec4#261373
Mi nasuwa się tylko jeden wniosek aku powinno być 44Ah ale duży prąd rozruchowy. Myślę, że zastosowanie aku 54Ah też nie byłoby złe a altek napewno jest w stanie takie naładować. Kiedyś w żukach były wskażniki ładowania (takie amperomierze) i tam sporadycznie prąd ładowania aku przekraczał 10A. Można analogicznie wziąć to do rowerka. Oczywiście ten prąd wzrośnie jeżeli zapalimy lampy (o około 5 - 10 A w zależności od mocy żarówek) i włączymy Car audio (też 5 - 15A). Sumaryczny prąd więc może wynieść 20 - 45A a wydajność altka jest 65. Poza tym prąd ładowania w miare szybko zmaleje jak uzupełni się ładunek zużyty na rozruch silnika. I chyba ostatnie co mogę powiedzieć to ,że ECU samo podniesie obroty silnika jeśli dojdzie do wniosku, że aku jest rozładowane co wpłynie na szybsze doładowanie.


W Żukach, czy Nysach, czy Syrenach był nie wskaźnik ładowania, ale AMPEROMIERZ, pokazujący prąd ładowania PRĄDNICY, albo prąd, jaki jest pożerany przez urządzenia elektryczne z akumulatora, gdyż w takie urządzenia elektryczność produkujące były one do pewnego czasu wyposażane. Jak ktoś wie, co to jest prądnica prądu stałego w samochodzie, to zarazem zdaje sobie sprawę, że chrakterystyka jej pracy, a konkretnie - oddawanie prądu do instalacji miało miejsce nie zawsze, ale dopiero od średnich obrotów silnika a zarazem oddawany prąd nie był zbyt dużej warotści, tak więc była potrzeba instalowania amperomierzy mierzących przepływ prącu w obie strony.
Na wolnych obrotach silnika, prądnica prądu nie oddawała do instalacji i był on czerpany z akumulatora, co było wielką niedogodnością i dla tego też, zaczęto stosować nie prądnice, ale alternatory - czyli prądnice prądu przemiennego trójfazowego (najczęściej, ale są i wielofazowe), wyposażone w prostowniki (krzemowe), by prąd był zbliżony swym przebiegiem do prądu stałego (alternatory w rzeczywistości nie dają prądu stałego liniowego, ale pulsacyjny - kładnia się wykres nakładających się trzech faz prądu prostowanego), to takie "pagórki", ale nie linia prosta.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 11:29   

aku nowiuteńki założony :rotfl: Bosch S5 54Ah 520A
wreszcie moge odetchnąć z ulgą.
nie wiem czy to kwestia podświadomości, ale z nowym aku jakos mi sie tak lepiej jechało :lol:
 
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 18, 2010 17:46   

przepraszam za "odkopanie" starego postu ale nie chcialem dublowac tematow ktorych i tak na ten temat jest juz kilka... mam proste pytanie chce wymienic przy moim R aku (R identyczny jak dawcy tematu tylko ja mam 8V z lpg [niby wazna informacja]) i zastanawialem sie nad dwoma i chcialbym sie Was poradzic ktory lepszy:
http://www.allegro.pl/ite...531_poznan.html
Pojemność: 53 Ah
Prąd rozruchu: 540 A

czy

http://www.allegro.pl/ite...5ah_poznan.html
Pojemność: 47 Ah
Prąd rozruchu: 450 A

teraz mam 45Ah na ktorym nie idzie odczytac pradu i ma juz swoje lata...
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 20:08   

ja powiem tylko tyle - nie żałuje ani troche zakupu tego aku o którym mowa wyżej.
Tej zimy przy tak siarczystych mrozach, braku garażu i kilkudniowych postojach na parkingu spisał się rewelacyjnie. Nawet chwili zawachania nie miał - po prostu cud miód.
A byli tacy którzy mi go odradzali (nie z forum), ale POLECAM każdemu
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 20:25   

przy różnicy w cenie 4 zł, to się nie ma co zastanawiać ;) bierz ten większy :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 18, 2010 21:27   

tu nie chodzi o cene tylko o ten prad rozruchowy ktory jest prawie o 100A wiekszy
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Mar 19, 2010 00:38   

"prąd rozruchowy" to też jest kwestia sporna... w zależności od normy te parametry mogą się bardzo ale to bardzo różnić, a do praktyki czasem to się ma nijak...
krótki przykład norma ISO (obowiązująca w Polsce)
"prąd rozruchowy definiuje się jako prąd jakim można obciążyć akumulator przez 30 sekund bez utraty mocy odbiorników"
teraz ręka do góry kto kręci rozrusznikiem przez pół minuty na włączonych światłach i innych pierdołach w samochodzie?? (wg ANSI obciążenie jest przez 10 sekund, moim zdaniem nieco bardziej racjonalny czas ;) ale tam jest jeszcze uwzględniona strata więc i tak jest to tak trochę na zapas ;) )
Tak na prawdę rozrusznik potrafi wyciągnąć z Twojego akumulatora jakieś może 300 amper (to takie bardzo rozrzutne szacowanie). Używasz rozrusznika (przy sprawnym silniku) przez 3-5 sekund, także zapas prądu rozruchowego masz (wg jakiejkolwiek normy go nie liczyć) jak stąd do tamtąd :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Mar 19, 2010 08:17   

Nie wiem po co sie upierac przy wiekszym pojemnosciowo akumulatorze. Mialem dwa auta od nowosci (Rovera prawie) i nie mialem problemow z bateria. W Fiacie Bravo mialem zwykla Varte z odkrecanymi korkami 45Ah i ciagnela wzmacniacz ,skrzynie itp. nigdy przez 3,5 roku jak mialem auto nie bylo problemow nawtet podczas polskiej zimy. To samo w Roverze ,pol roku temu wymienilem profilaktycznie (czyli ok 5lat, tez ciagnela wzmacniacz) ,ale dalem ja koledze i dalej jej uzywa w swojej Astrze. Poza tym nie zmiescila by sie wieksza przez silnik do sterowania wysokoscia swiatel. Stare baterie mialy po 360A rozruchowego pradu teraz wiekszosc 45AH ma 440-450A wiec i tak z zapasem.Pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 25 all] jaki akumulator?
adamk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Paź 03, 2009 19:17
adamk
Brak nowych postów [R25, 00, 2.0D] jaki akumulator?
lukasz.basa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Sty 31, 2010 22:23
borek88
Brak nowych postów [220 SD] - jaki akumulator?
alexkret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Sro Gru 30, 2009 07:00
orobra
Brak nowych postów [R25 / MG ZR] 2.0 iDT - jaki akumulator?
akumulator chyba umarl..
HuMaX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Nie Gru 20, 2009 12:24
brother88
Brak nowych postów [ MG ZR 160 ] Jaki akumulator?
komail Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Wrz 20, 2016 19:27
robsson78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink