Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 11:49
hej koledzy Chyba rozwiązałem problem z wentylatorem. Pojeździłem po szrotach i przez przypadek wpadł mi w ręce wentylator z silnikem który miał takie samo mocowanie śmigła co masz. Jak się okazało był to kpl. z BMW 2,5TDS. Silnik jest praktycznie identyczny i jak się czymś różni to tylko tylnym deklem z mocowaniem ale da się go chyba przełożyć ze starego No i ma 3 przewody czyli ma tylko 2 biegi ale to nie przeszkadza
Ten ze złamanym mocowaniem i spalonym uzwojeniem to mój:
[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 17:00 ]
specjalnie dla rolando
wnętrze mojego silnika:
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 11:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 13:45
to już widać że robił ktoś z wolnym czasem lub ktoś kogo to spotkało kilka razy Ja wczoraj swojego odebrałem silnik jednak nie pasował idealnie i nie obyło się bez przerabiania mocowania ale wszystko się udało. Jak to wygląda nie wiem bo mnie przy tym nie było... wiem, że chodzi
panowie mam małe pytanie wiem że juz to gdzieś było ale nie potrafie tego znaleźć ... właśnie jestem w trakcie naprawy wentylatora i poszukuje szczotek ale nigdzie nie jestem w stanie ich dostać czy ktoś wie gdzie takowe moge dostać
Powiedzcie mi Panowie i Panie czy ta nakrętka z trzema wycinkami, na którą 'zatrzaskuje' się śmigło wentylatora jest nakręcana na ośke czy wprasowywana? Jak to zdemontować, aby wyjąć wirnik do regeneracji lub wymiany łożyska? Mam przetarty komutatora na pół i muszę go wymienić.
Powiedzcie mi Panowie i Panie czy ta nakrętka z trzema wycinkami, na którą 'zatrzaskuje' się śmigło wentylatora jest nakręcana na ośke czy wprasowywana? Jak to zdemontować, aby wyjąć wirnik do regeneracji lub wymiany łożyska? Mam przetarty komutatora na pół i muszę go wymienić.
To jest wyzwanie. Próbowałem to rozebrać w dwóch spalonych silnikach i się nie udało
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Kwi 27, 2010 17:08
da sie bierzesz dobry klucz nasadowy, ktos inny MOCNO trzyma "śmigło" i trzeba to przekręcić. Na tym zdjęciu dobrze widać jak niewilki ma to być obrót - jakieś 45st. Tylko ważne - przed odkręceniem przesmarować WD40 i pozostawic na jakis czas niech to dobrze przejdzie i wtedy pojdzie łatwo
Ja sucho efekt może być taki jak na lewym silniczku
Chodziło mi bardziej o możliwość zdemontowania z osi wirnika tego metalowego wielowypustu. Śmigło odkręciłem tylko jak wyjąć wirnik z obudowy aby przewinąć, nasadzić nowy komutator i wymienić łożysko?
Nie udało mi się zdemontować tego metalowego wielowpustu, który na osi silnika trzyma wentylator, ale...
znalazłem człowieka, który regeneruje takie wirniki. Nowy komutator, dobranie szczotek, przewinięcie i wyważenie, montaż w całość i kontrola elektryczna sprawności za kwotę około 100-150zł.
Dam znać o efektach i ewentualnie udostępnie dane tego człowieka.
W razie niemożliwości demontażu tego uchwytu śmigła można to stoczyć do zera, później nagwintować lewym gwintem oś silnika i zespawaną dużą nakrętkę z podkładką nakręcić i wykorzystać sposób montażu śmigła przykręcając je do nowego mocowania.
[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 11:33 ]
Poddałem się. Facet nie zrobi, bo nie ma komutatora zamiennego, który ma to szanowne wgłębienie, w które wchodzi tuleja ślizgowa z dekla silnika. Ręce mi opadają.
Nie wyobrażam sobie szczerze mówiąc nalutowywania blaszek miedzianych....
[ Dodano: Pon Maj 10, 2010 11:01 ]
Zamontowałem wentylator od Vectry B po przeróbkach. Dodałem mu tylko drugi rezystor i tym sposobem uzyskałem 3 biegowy napęd wentylatora. Śmiga jak poezja!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 99 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Cze 13, 2010 18:31
Podepnę się pod temat: mam możliwość kupienia w bardzo dobrej cenie używany wentylator chłodnicy z modelu R75 1.8 benzyna. Wentylator nowego typu z rezystorem. Czy mogę go założyć do diesla?
leny25 [Usunięty]
Wysłany: Wto Cze 15, 2010 13:19
Miałem ten sam problem z wentylatorem. Dzieki forum sam sie dobrałem do niego( okazało się ze padł komutator i szczotki- ponoć normalne).Znalazlem nowy za 195 funtów!!!!! Poszukałem i zdecydowałem się na regeneracje i znalazlem warsztat który tym się zajmuje. Koszt regeneracji 300 zł + 150 ewentualny demontaz i montaż. Właściciel robił te wentylatory nie raz i mówi ze w nowych komutatory były strasznie cienkie.Założył nowy komutator i grubymi blaszkami.
U mnie wszystko działa i jest ok. Warsztat znajduje sie w Lublinie na ulicy Kiepury 5- przeniesiony z ul. Poniatowskiego. tel. 501 025 795 Pan Jarek. Ponoć maja tez strone internetową.
Mam nadzieje ze komuś sie przyda i oszczedzi nerwów.
Jest to moja pierwsza wypodziedz na forum więc przy okazji witam wszystkich:)
Marcin z Kazimierza Dolnego
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 99 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Cze 15, 2010 13:31
Regeneracja też jest jakimś wyjściem, ale jestem wtedy na jakiś czas bez samochodu. Nie mam możliwości samemu się zabrać za demontaż wentylatora ze względu na to, że nie posiadam garażu ani miejsca, gdzie mógłbym coś takiego wykonać.
Ponawiam pytanie odnośnie wentylatora od benzyny 1.8: czy mogę zamontować sam silnik z rezystorem w moim dieslu? Bardzo będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi, a nie chcę zakładać nowego wątku żeby nie zaśmiecać forum.
P.S. W jednym poście ktoś napisał, że taki silnik nie będzie pasować, ale nie doprecyzował czy chodzi o obudowę wentylatora, mocowanie silnika w obudowie czy dane techniczne silnika.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Cze 15, 2010 16:51
Klaun_Szyderca napisał/a:
Ponawiam pytanie odnośnie wentylatora od benzyny 1.8: czy mogę zamontować sam silnik z rezystorem w moim dieslu? Bardzo będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi, a nie chcę zakładać nowego wątku żeby nie zaśmiecać forum.
Możesz o ile jest to wentylator o mocy 450W. Stare wentylatory w silnikach 1,8 były o mocy 350W i miały tylko 2 biegi.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 99 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Cze 15, 2010 22:14
apples napisał/a:
Klaun_Szyderca napisał/a:
Ponawiam pytanie odnośnie wentylatora od benzyny 1.8: czy mogę zamontować sam silnik z rezystorem w moim dieslu? Bardzo będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi, a nie chcę zakładać nowego wątku żeby nie zaśmiecać forum.
Możesz o ile jest to wentylator o mocy 450W. Stare wentylatory w silnikach 1,8 były o mocy 350W i miały tylko 2 biegi.
Wreszcie ktoś udzielił mi rzeczowej informacji. Dzięki.
Podobno trzeba jeszcze przerobić sterowanie tak żeby pasowało do diesla, ale to już nie problem.
[ Dodano: Sro Lis 17, 2010 17:00 ]
Ok wiec zaowilem w piatek dzis otrzymalem wentylator jak w zalaczeniu
Z dokumentacja montazu i poradami ..
Np. Wymiany chlodnicy jezeli auto ma powyzej 5lat lub 90k km i powiem szczerze ze sie zastanawiam nad tym spadek efektywnosci schladzania nawet do 65% napsial
Oraz proponuje wymienic te rurke od filtra powietrza co idzie na dol przed kolo i ona jest z parciala wiec to chyba wymienie na bank .
Jak by ktos z panow chcial takowy wentylator to sluze zamowieniem i dostawa kurierem DPD koszt caly to okolo 900-1000zl. wiec o 500zl. taniej niz Tomateam .
Ale tomateam polecam calym sercem tylko szkoda mi bylo tych 500zl.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum