Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Niski pedał hamulca
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Niski pedał hamulca
Autor Wiadomość
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 13:10   [R827] Niski pedał hamulca
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994

Był już podobny temat, ale nie został wyjaśniony. Teraz mnie dopadło. W skrócie:

-2 tygodnie temu wymieniłem z tyłu: tarcze, klocki i wężyki
-jeździłem i było ok

-2 dni temu wymieniłem wężyki z przodu, tarcze i klocki zostały stare , jedynie wyczyściłem i przesmarowałem prowadnice, i wcisnąłem tłoczki przy otwartych odpowietrznikach aby nie cofać płynu.

Oczywiście wężyki wymieniałem bardzo szybko, później układ był odpowietrzany i leciał czysty płyn bez pęcherzyków.

Niestety ale po odpaleniu silnika pedał hamulca jest bardzo niski, mam wrażenie jakbym bardziej tyłem hamował niż przodem.
Wczoraj jeszcze raz odpowietrzałem wszystkie cztery koła, przy zapalonym silniku i przy zgaszonym, różne kolejności, ale to samo, wylatuje czysty płyn a pedał hamuje dopiero nad samą podłogą. Podczas odpowietrzania przy zgaszonym silniku pedał jest wysoki.


I teraz pytanie: jak poznać czy jedna z sekcji pompy jest zapowietrzona? Ale wydaje mi się że gdyby była zapowietrzona to przecież nie byłoby możliwe przepompowywanie płynu przez zaciski.
To jedyny schemat jaki znalazłem:


Nie wiem co robić czy odkręcać rurki na pompie i próbować odpowietrzać? Dzięki za porady.

[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 14:10 ]
Jeszcze taki schemat znalazłem:

Druga sekcja (ta po lewej stronie) zasila przednie hamulce, ona jest w najwyższym położeniu więc jakby tam było powietrze to przecież by się wydostało razem z płynem i wyleciało przez zaciski. Czy dobrze to rozumiem? Więc nie wiem czy ma sens próba odpowietrzenia tej pompy, boje się że mogę jeszcze bardziej pogorszyć sytuację.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 08:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 13:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 23:45   

Miał ktoś taki problem? Został rozwiązany?
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Maj 06, 2010 06:11   

W moim przypadku po ok 2 tygodniach jazdy problem rozwiązał się sam, podejrzewam że jednak pompa była zapowietrzona i jakoś sama się odpowietrzyła. Widocznie bąbelki powietrza potrafią się przez nią przecisnąć i ulotnić do zbiorniczka. Gdy ostatnio wymieniałem klocki i przepompowywałem trochę płynu przez wszystkie hamulce to bardzo uważałem na poziom w zbiorniczku, cały czas dolewałem do max.

powiązany temat: [R800 i inne]słabe hamulce
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Czw Maj 06, 2010 13:28   

blue827 napisał/a:
powiązany temat: [R800 i inne]słabe hamulce

wczoraj właśnie studiowałem ten temat. Pojeżdzę i zobaczymy co czas przyniesie
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 06, 2010 21:23   

my z Senn'em niedawno walczylismy z jego hamulcami

plan byl taki zeby podmienic pompe, mial kupiona uzywke od 827 zdaje sie z 94 roku,
pompe odpowietrzylem jeszcze przed wlozeniem do samochodu, tak jak pokazuja to filmiki na youtube
przeżyłem ostry szok gdy próbowałem juz wkrecic przewody do pompy, niestety gwinty nie pasowaly !!
nasze maja M12x1, a ta kupiona miala M10x1, cala pompa jest tez nieco krótsza i nie ma u dołu tego jakby 3 króćca przyłączeniowego, w rzeczywistości to jest blokada bolca zabezpieczającego druga sekcje w pompie
nasza pompa wyglada jak ta pierwsza ktora zapodal blue

ostatecznie rozebralismy obie, oczywiscie w srodku tez sie roznia :-(, na szczęście same gumki pasowaly i zeby nie robic calego przedsięwzięcia na darmo, zdecydowalismy sie podmienic chociaz gumki

Senn twierdzi po jazdach probnych ze jest lepiej

aha odpowietrzalismy tez na pompie ABS odkrecajac przewody, przy okazji tych zabaw Senn dostal plynem po oczach :twisted:

ale to jest masakra żeby nie mozna bylo kupic nowej takiej pompy, to nie jest kurde jakis noname tylko Girling
chyba nawet pisalimy do nich wiadomość, ale niestety brak odpowiedzi, moze warto by bylo zadzwonic
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Maj 06, 2010 21:42   

widocznie to musiała być pompa od modelu bez ABS, ale dziwne że z 94r , jakaś uboga wersja (?)

czyli podsumowując:
non-ABS z wyjściami 10x1mm i do modeli z ABS z wyjściami 12x1mm.
Średnica cylinderka taka sama 24mm.
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 07, 2010 15:43   

No musze stwierdzic ze hamulce sa o niebo lepsze chociaz to jeszcze nie fabryka. Mysle ze jednoznacznie mozna stwierdzic ze wine za te slabe hamulce w 800setkach ponosi pompa, a w szczegolnosci gumki. Mozna jeszcze sprobowac kupic ten komplet naprawczy o ktorym mowilem w tamtym temacie. Co do tej uzywki ktora zakupilem to byla z 820Si z 94 roku wiec tym bardziej bylem zdziwiony ze gwinty sa inne. Ciekawe czy wersja z ABS z 94 roku ma 10 czy 12. Moze to od tego zalezy.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Pią Maj 07, 2010 21:39   

U mnie w dalszym ciągu bez poprawy, jak raz napompojue to za drugiem razem łapie ciutke wyżej ale to jeszcze daleeeeko do tego co ma być.
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 07, 2010 21:44   

bastek, nie orientowalem sie ale pewnie do Twojego bez problemu bedzie mozna zakupic pompe jak nie nowke to uzywanych pewnie od groma.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Pią Maj 07, 2010 21:47   

Czy to napewno pompa? blue827, w tym temacie co przytoczył wyżej pisał że był jeszcze gdzieś zapowietrzony układ i po czasie wszystko wróciło do normy. Dlatego już sam nie wiem :???:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 17:47   

ciekawe jaki luz powinien byc w pompie miedzy cylindrem i tlokiem
i po co sa te zaworki oznaczone numerem 10 na pierwszej fotce blue827
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 09:54
soprano
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 10:41
maciej
Brak nowych postów [R827] Problemy z LPG
saib_78 Rover serii 800 4 Sro Paź 28, 2009 20:47
blue827
Brak nowych postów [R827] Problemy z CB
blaz Rover serii 800 15 Sro Cze 13, 2007 16:43
maciej
Brak nowych postów [R827] -swap
sebeks Rover serii 800 13 Czw Paź 06, 2011 19:17
sebeks



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink