Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 216 Coupe Targa czy warto?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 216 Coupe Targa czy warto?
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 17, 2010 14:41   

D16A8 to nie jest zły motor, nawet jak chla olej to i tak potrafi zapierdzielać :) Naprawa będzie na 100% droższa :) swap innego silnika w miejsce A8 jest troche z dupiszona bo p&p pasuje ino D16z6 a to żadna alternatywa, każdy inny konkretniejszy silnik to zmiana mocowań/wiązki/skrzyni/półosi np: B16A1 czy B18C4 :( Dlatego lepiej remontować co się ma - kompletny remont bez wymiany panewek mnie wyszedł 1700zł więc tragedii nie ma :) a plusem jest wysoce idioto-odporna konstrukcja samego silnika jak i układu przeniesienia napędu :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 17, 2010 14:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 17, 2010 14:46   

Wydaje mi się Markzo, że D16Z6 to nie jest zła alternatywa, na pewno droższa. Jest to silnk z VTEC'iem i ma zupełnie inną charakterystykę. Prawda jest taka, że D16A8 widział Flinstone'ów :razz: Wiem co mówię, sam miałem zajechane D16Z2 (odpowiednik D16A6 w kanciakach, tylko z lekko ostrzejszym wałkiem) i po wymianie na dużo świeższy - 10 lat młodszy silnik - jestem wniebowzięty, oleju w ogóle nie bierze a czasem but idzie, rozsądny but, ale zawsze :mrgreen: Jeśli nie boisz się modyfikacji samochodu to kupuj Tomcia i rób go pod siebie :smile:
_________________
Roverlution
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 17, 2010 16:31   

ale A6 to jeden walek, a8/9 to 2 walki i zupelnie inn jazda :) jak z VTECkiem - od 5,5 jest kop ładny :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
TheArt 




Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 511
Skąd: Silesia



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 17:00   

fachowcy a ludzkiejszym jezykiem umiecie
 
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 17, 2010 19:55   

TheArt napisał/a:
Raz już kupiłem okazyjnie auto rzadkie i musiałem później dopasowywać różne części, chciałbym już tego uniknąć.


Czyżby kolega od Supernovej GTI? :wink:

Chłopaki się rozpędzili z tłumaczeniem :wink: Ja powiem po ludzku i bardziej z praktyki - mój kolega przytargał z Poznania Rovera 216, przyjechał praktycznie bez oleju, co zaowocowało tym, że miał "trochę" do zrobienia w silniku (a dokładniej właśnie zmiana panewek i cośtam jeszcze - dopytam się co dokładnie i ile koszciło - wsio zrobione na częściach z hondy - wszystko dostępne w hurtowniach) i jest teraz z niego bardzo zadowolony. Cały zabieg robił w znajomym warsztacie, więc stosunkowo niewiele go taki remoncik wyszedł.

Ja w końcu dokończyłem mojego 820ti i wóz zaczyna mnie cieszyć. Rovery (zwłaszcza te starsze) mają o tyle dobrze, że praktycznie cała mechanika pasuje z hondy - R216 - honda concerto, R827 - legend i tak dalej.
 
 
 
TheArt 




Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 511
Skąd: Silesia



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 21:34   

Ta od Daciacza GTI, znamy się z innego boardu? Będziesz znał kwoty to napisz.
_________________
Zloty roverków www.silesianer.r2u.pl
Prowadzę zdrowy tryb życia. Wszędzie jeżdżę Roverem.
 
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 18, 2010 00:03   

Prosto z Daciaklub.pl :razz: tylko dawno tam nie zaglądałeś, a przeglądając tematy natrafiłem na Twoją Dacię (sam mam Dacie 1310 nieco zdłubaną). Ale wracając do tematu - wstępnie się dowiedziałem co było robione i ile cały remont kosztował. Generalnie myślałem, że mniej tam zrobił przy tym silniku... ale co zostało wykonane: szlif wału, nowe panewki, honowanie cylindrów, planowanie bloku, planowanie głowicy, nowe pierścienie - części + robocizna kosztowały 2500 pln.
 
 
 
TheArt 




Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 511
Skąd: Silesia



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 00:49   

Byłeś na jakimś zlocie, może się znamy z ryja :D Dacia fajna tylko trochę więcej koników chcę :D Czyli remont silnika wyniósł chyba więcej niż nowa jednostka.
_________________
Zloty roverków www.silesianer.r2u.pl
Prowadzę zdrowy tryb życia. Wszędzie jeżdżę Roverem.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 18, 2010 07:39   

Mówiłem, że to tanie nie jest.... tylko kupując używany silnik dasz za niego 1,5tyś a potem możesz włożyć drugie tyle...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 18, 2010 08:03   

No akurat z Dacią na zlocie ogólnopolskim nie miałem okazji się zjawić (a auto byś na pewno zapamiętał :mrgreen: bo to jedyny taki wóz w Polsce). Tak jak napisał Markzo, lepiej wyremoncić cały silnik niż kupować drugi - chyba że miałbyś z pewnego źródła pewny motor, żeby nie trza było nic przy nim robić, tylko wmontować i jeździć.

A co do Dacii - SupeRNova ma silnik z Clio - ja się przymierzałem do takiej Daćki, miałem plan żeby wpakować tam 1.8 Williams z Renaulta 19 albo 2.0 z Clio :mrgreen: Ale jakoś pomysł puki co przygasł trochę...
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 18, 2010 08:35   

Tym bardziej, że tak jak mówie, poza D16A8/A9 bez przeróbek spasuje Ci jeszcze D16Z6, czyli nie takie znowu tanie silniki (jak sie orientowałem, to za przyzwoity silnik wołami mi 1500-1700zł...)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
TheArt 




Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 511
Skąd: Silesia



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 10:31   

Moja Daćka też jest jedyna w kraju, przynajmniej według mechaników i przechodniów. Masz ten silnik 2.0 to wkladaj, pomysl ze przy moim 1.6 do setki ma ponizej 10s, to co dopiero przy wiekszym (cale auto wazy ledwo 880kg).
_________________
Zloty roverków www.silesianer.r2u.pl
Prowadzę zdrowy tryb życia. Wszędzie jeżdżę Roverem.
 
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 18, 2010 10:52   

Hmm, SupeRNovych jeździło trochę, w Krakowie nawet jeszcze jedna jest :wink: znajomi (co teraz prowadzą warsztat) sprowadzali te auta z Rumunii. Natomiast większość SupeRNovych była z silnikiem 1.4, a 1.6 bardzo, ale to baaaardzo rzadko występowały, więc na pewno Twoja jest rarytaśna :grin: . W mojej 1310 mam silnik bardzo podobny do tego, jaki był w renault gordini (niecałe 2 lata temu swapa robiłem) :razz: Na oryginalnym silniku 120 to był max, a na tym 120 to prędkość dopiero do rozpędzania się :mrgreen: Zresztą na daciaklub.pl autko jest opisane :grin: A 2.0 w dacii robi robotę :wink: w Rumunii była 1310 2.0 turbo - do setki w 6 sekund szła :grin:

Dobra, bo sie nam OT zrobiło trochę - masz może jakieś zdjęcia tego Rovera 216? Pewnie wszyscy by go chętnie zobaczyli :wink:
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 18, 2010 20:49   

Wojtek88 napisał/a:
Wydaje mi się Markzo, że D16Z6 to nie jest zła alternatywa, na pewno droższa. Jest to silnk z VTEC'iem i ma zupełnie inną charakterystykę. Prawda jest taka, że D16A8 widział Flinstone'ów :razz: Wiem co mówię, sam miałem zajechane D16Z2 (odpowiednik D16A6 w kanciakach, tylko z lekko ostrzejszym wałkiem) i po wymianie na dużo świeższy - 10 lat młodszy silnik - jestem wniebowzięty, oleju w ogóle nie bierze a czasem but idzie, rozsądny but, ale zawsze


Fakt, że Twój był zajechany, nie oznacza, że "widział Flinstone'ów". Ja z silnika w swoim Cabrio jestem zadowolony. Co powiesz o silnikach 8v stosowanych w tamtych latach w Oplach, Fordach czy VW. Jeśli dobrze pamiętam, dostępny były potwory 1.8 o mocy 75 koni :)
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 22, 2010 09:52   

Tomi napisał/a:
Wojtek88 napisał/a:
Wydaje mi się Markzo, że D16Z6 to nie jest zła alternatywa, na pewno droższa. Jest to silnk z VTEC'iem i ma zupełnie inną charakterystykę. Prawda jest taka, że D16A8 widział Flinstone'ów :razz: Wiem co mówię, sam miałem zajechane D16Z2 (odpowiednik D16A6 w kanciakach, tylko z lekko ostrzejszym wałkiem) i po wymianie na dużo świeższy - 10 lat młodszy silnik - jestem wniebowzięty, oleju w ogóle nie bierze a czasem but idzie, rozsądny but, ale zawsze


Fakt, że Twój był zajechany, nie oznacza, że "widział Flinstone'ów". Ja z silnika w swoim Cabrio jestem zadowolony. Co powiesz o silnikach 8v stosowanych w tamtych latach w Oplach, Fordach czy VW. Jeśli dobrze pamiętam, dostępny były potwory 1.8 o mocy 75 koni :)


Pewnie masz na myśli 8v - Golfiki III :razz: Zgadza się, japońska technologia w latach 90-tych była bardzo zaawansowana. Wracając do meritum sprawy - jak Ktoś wcześniej wspomniał, jak masz dobre źródło pewnych motorów to kupno 'nowego' silnika jest lepsza, bo remont przewyższa znacznie koszta właśnie kupna innego silnika. Wiem co mówię, bo znam człowieka który handluje częściami OEM Honda i nie tylko więc mniej więcej orientuję się w cenach uszczelek panewek etc.

PS
Często Cię Tomi widzę na Bemowie (okolice Kazubów/ róg Powstańców-Górczewskiej) :mrgreen:
_________________
Roverlution
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Brak nowych postów Rover 216 coupe tomcat targa
lubiano Chcę kupić ROVERka 1 Pon Maj 29, 2017 19:35
Vigoslaw
Brak nowych postów [rover 45] czy warto ?
SlawekS Chcę kupić ROVERka 2 Wto Cze 08, 2010 07:47
orson
Brak nowych postów [Rover 200] - Warto ?
Mosiek Chcę kupić ROVERka 5 Czw Cze 03, 2010 18:49
colin1983
Brak nowych postów Rover 75 czy warto?
Niegazowany Chcę kupić ROVERka 22 Pią Kwi 05, 2013 14:45
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink