Ten silnik to T seria, nie wiem jak tam ale w K wtryskiwacze mieszczą sie pod kolektorem dolotowym i tak jest lepiej.
Z tego co wiem szarpanie jest powodowane zbyt wolnymi wtryskiwaczami lub dotryskami.
Ja zlikwidowałem je u siebie dzisiaj - były to dotryski.
Niestety nie wiem czy w silniku T również są dotryski?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 22, 2010 22:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kolega uprościł. Dotryski to króciutkie wtryśnięcie paliwa (PB) realizowane poza fazą wtrysku głównego. Nie wiem czemu to ma służyć ale jest. Natomiast stwarza to problem przy pracy instalacji gazowej, gdyż wtryski LPG są z reguły wolniejsze niż wtryski PB. Komputer silnika wysyła impuls dotrysku, komputer LPG próbuje realizować ale wtryski LPG nie dają rady i daje to efekt szarpania. Rozwiązaniem jest ustawienie na komputerze LPG aby ignorował wtryski poniżej pewnych czasów (zazwyczaj < 1,8 ms), jest to potocznie mówiąc "wycięcie dotrysków".
no niestety dziś się działo to samo też na benzynie. czym dłużej jeździłem tym gorzej. kompletny brak mocy, nawet wkręcanie na wysokie obroty nie pomagały...
Mi pare dni temu silnik sie nieznacznie przegrzał (wskazówka troche ponad połowę) i całkiem stracił moc. Przyspieszał jak cinquecento, szczęście że szybko sie zorientowałem.
Wymieniłem czujnik temperatury i odpowietrzyłem układ, mam nadzieje ze juz bedzie dobrze.
sprzęgło się nie ślizga napewno.
co do temperatury silnika to wydaje mi się że za szybko się nagrzewa, jak była temperatura +25 stopni to po 4-5 minutach w korku już wentylator się załączał jednak szybko zbijał temperature. może ma to coś wspólnego z tym moim silnikiem, że bierze olej (którego bierz aż 2 l na 500) i na tą chwilę mam poziom oleju poniżej minimum, może to jest spowodowane tym wszystkim (nie nadążam robić dolewek i często mi wędruje poniżej minimum ale zaraz dolewam)
p.s. po jutrze już będzie na warsztacie żeby ktoś mi tu nie wyjechał że jestem nieodpowiedzialny hehe
Ewidentnie musisz najpierw dojść do ładu z silnikiem a dopiero potem zająć się instalacją LPG.
2l na 500km to masakra masz wyciek czy zostawiasz za sobą chmurę dymu?
zostawiam chmurę, ale mam od tego osobny temat hehe, puszcza odziwo tylko na jednym tłoku pierścień ale sporo puszcza. jak mówiłem we środę odstawiam do mechaniora, mam nadzieje że obejdzie się bez wymiany bloku\silnika, że wymienię tylko pierścienie, no ale to się okaże jak mi rozbierze (inny mechanior mi sp*****ł robote bo wymienił mi kupe rzeczy a tak samo dymi a 800 zł się poszło j***ć)...
dlatego poszedłem na kierunek Mechanika i Budowa Maszyn żebym się nikogo nie prosił jednak póki co za małe doświadczenie na takiego typu remonty oraz czasu, narzędzi... i trza się denerwować na takich partaczy...
Witam, może mi ktoś z Was napisac jak zrobić kabelek ktorym podlacze sie do STAG4? Mam juz -IO Cable-PL-2303-Drivers - Generic-Windows-allinone-PL2303_Prolific_DriverInstaller_v1210 i program SetupAcGasSynchro-6.0.0.37 Czego jeszcze mi brakuje i gdzie sie w "to" mozna zaopatrzyc? Z gory dziekuje za odpowiedz.
[ Dodano: Pon Cze 07, 2010 18:54 ]
Kupilem kabel do samsunga dsu-6. Czy Nim da sie cos zrobic? Jak odnalezc odpowiednie szyny rx tx gnd?
_________________ "bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują
Czas i na moją wypowiedź w tym temacie po przerwie
Ja mam DSU-9 i to był chyba błąd bo ma inną elektronikę dlatego poluję na DSU-6 albo kabelek od siemensa CX65 na przykład, są to te same kabelki tylko wtyczka inna.
Zrobiłem interfejs na RS232 do STAGA dokładnie z tego "schematu" _papa i albo ja jakiś lewy jestem że coś poknociłem w takim prostym motywie, albo coś tu jest nie tak bo przez tą przejściówkę podpiętą pod USB>>RS232 nie działa także.
Może błędem jest to że robiłem to właśnie przez przejściówkę USB>RS232 zamiast wytargać starego Compaqa ze sprzętowym RS232.
Na razie jadę w środę na sprawdzenie instalacji po 1k km od zamontowania i mają mi ustawić dokłądniej kontrolkę gazu.
Zobaczę jak tam mapy i wtedy pomyślę nad wydaniem 12zł na kabelek z przesyłką
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Ja niestety nie bede czekal do 1k km. Mysle, ze gazownik ustawil samochod pod siebie, ja zmieniam bieg na wyzszy przy ok 2500 rpm i po zmianie mam 2000 rpm dlatego mi szarpie. Jak krece do 3000 rpm to jest wszystko oki. Jutro jade na "strojenie" mam nadzieje, ze cos z tym zrobi i ustawi pode mnie. Do tego chce zeby wyskalowal mi kontrolki bo zalalem do pelna (33,84 l) a swiecily mi sie tylko 4 z 5 diod. Postaram sie wziac od niego mapy.
_________________ "bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują
mapy masz zapisane w sterowniku! Nie da sie ot tak wziac mapy. Kazdy ale to kazdy samochod moze miec inne mapy, nawet te same modele z tymi samymi silnikami ze wzgledu na indywidualny stan zuzycia bla bla bla
ja mam butle 42 l a jak tankuje to wchodzi do 27 litrow
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ten układ powyżej (max) to jest konwerter napięć. Bezpośrednie połączenie staga i RS-a nic nie da. Stag i komputer pracują na innych napięciach (stany logiczne) musi być wspomniany układ, bądź inny o takim samym działaniu, aby urządzenia się dogadały. A poza tym to wystarczy poszukać na elektrodzie tam wszystko znajdziecie. Z resztą nie prościej wydać te 40- 50zł na oryginalny interfejs i mieć święty spokój?
Kablem DSU-6 od samsunga można bez problemu połączyć się ze sterownikiem staga. Trzeba połączyć ze sobą:
kabel DSU-6 -> wtyczka stag
czarny -> czarny
niebieski -> biały
biały -> niebieski
Pozostałe kable nie są potrzebne, ale trzeba je odizolować.
Zainstalowalem oprogramowanie o ktorym wczesniej pisalem, do tego kabelek od samsunga DSU6 i podlaczylem do Stag4. Po chwili wyskoczyl komunikat Polaczono Mapa prezentuje sie tak jak nizej. Chcialem przesunac jedna kropeczke ale wyskoczyl mi komunikat, ze zmiana wartosci wiaze sie z utrata gwarancji wiec nacisnalem Anuluj i odlaczylem. Czy to prawda, ze jak sam cos zmienie to "gazownik" zobaczy to i strace gwarancje? Mozna to jakos obejsc?
_________________ "bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum