Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Cze 06, 2010 10:37 Zakup R200/25 vs MG ZR
Koleżanki i Koledzy
Coraz poważniej zastanawiam się nad zmianą mojej Hańki na Lovelka;) Po głowie chodzą mi 2 opcje jak w temacie, ale mam mnóstwo wątpliwości:(
1. Diesel czy benzyna?
Do tej pory jeżdżę L-serią 105 KM i jestem z niej zadowolony, ALE....części do klekota ogólnie droższe,a ceny ropy tak skaczą, że szlag mnie trafia jak jadę tankować:/ Niby spalanie niewielkie...
...ale gdyby tak mieć benzynę+LPG było by taniej. Z tym, że nie wiem jak gaz w takiej ZR-ce by się zachowywał:/ No i ta uszczelka:( To mnie najbardziej boli. Gdzieś przypadkiem trafiłem na post, że wystarczy wymienić termostat na jakiś z dziurką + coś tam jeszcze i problem znika...?
2. Jaki motor?
W 25 i MG o ile się nie mylę były juz ładowane iDT czyli niby "ulepszone" SDi-ki. Z tego co czytam każdy powtarza, że jednak SDi były trwalsze i lepsze. W iTD występują jakieś problemy z nagłym spadkiem mocy, przepływką. Dlatego nie jestem pewien tego motoru i.....
jednak wolałbym chyba benzynkę, bo przede wszystkim więcej mocy:) Np. VVC 145 KM Chyba, że polecacie inną jednostkę?
3. Jaka różnica jest tak naprawdę pomiędzy 25 a MG (oprócz znaczka:P)
Jeżdzę ogólnie dużo więc kwestia w miare taniej eksploatacji jest dla mnie ważna. Podobno gaz IV gen chodzi jak złoto w R200/400 po warunkiem profesjonalnego montażu. Nie wiem jak by to było w MG...
Straszny mam mętlik w głowie dlatego proszę pomóżcie!:)
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 06, 2010 10:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
raczej 160KM, 145KM było w R200VI lub BRM ew. w R25 1.8. w MG masz 160KM.
Co do uszczelki podobno wystarczy wymienić termostat (taki wstawiłem do poldasa i po dziś dzień działa) lub wywalić jakiś zaworek w kolektorze ssącym chyba ale tego do końca nie wiem, i problem uszczelki znika. Gaz trza porządny założyć bo kolektory plastikowe niestety.
czapaja napisał/a:
Jaka różnica jest tak naprawdę pomiędzy 25 a MG (oprócz znaczka:P)
różnią sie zawieszeniem i moc deko większa w MG.
Ja jednak chyba rozważyłbym diesla ZR i mu chip zapodać jak jeden kolega z forum.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
eee tam, przepływke da się wyczyścić a pompa pada bardzo rzadko(na forum raptem kilka przypadków) patrz przypadek Jugola da się ją naprawić i nie wydać majątku, reszta jak w twojej Hance
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Cze 06, 2010 12:56
126KM to raczej niewiele, myślałem o czymś mocniejszym dlatego pytam o benzynę. Dodatkowo dochodzą koszta chipa i nie wiadomo jak to będzie się sprawowało później...Te kolektory da się wymienić, żeby nie był plastik?
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ja tam się nie mogę niczego złego dopatrzyć jedynie lewa lampa jakoś jakby jaśniejsza i poducha kierowcy w innym kolorze.
MG chyba znaczków nie miały ja przynajmniej nie widziałem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Cze 06, 2010 13:48
Co ogólnie sądzicie o LPG w MG? w gruncie rzeczy to K-seria, tak? Teoretycznie coś takiego powinno podejść: elektornika Stag300 plus, reduktor Magic III albo Scorpion ST, wtryski Magic Jet albo Matrix HD.
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
czapaja, tak to ja zavirusowałem
Uwierz mi, że to wcale nie jest mało. 126 KM to nie jest wszystko, będzie na dniach myślę, że ponad 130 KM. Mógłbym z niego wydobyć nawet do 140 KM niewielkim nakładem finansowym, ale przy wysokich obrotach potrafiłby zakopcić. Ale gdybym zdecydował się na wtryski od SDi to pewnie by pomogło.
Poza tym 130 KM w dieslu, a 130 KM w benzynie to zupełnie inne odczucia. Kiedyś w gazecie przeczytałem stwierdzenie, że benzyna musi mieć około 30% więcej mocy, żeby podobnie przyspieszać. Tutaj moment obrotowy decyduje. Poza tym skrzynia w R25/ZR została poprawiona w stosunku do R200 i jakoś nie widać na razie na forum, żeby któryś z posiadaczy skarżył się na skrzynie. Niestety mankament tego silnika to przepływomierz, ale już kolega rozkminił, że da się wkład dedykowany do Opli wsadzić ponad 2 razy tańszy, bo jest identyczny. Jak samochód straci dynamike to wyczyścić przepływomierz i znowu się cieszyć dynamiką
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Cze 06, 2010 13:55
Krzysi3k, tak tak czytałem Twój post;) Zdradź mi jeszcze tajemnicę ile cię ten chip kosztował:P Bo ogólnie iDT droższe w zakupie + szalejące ceny ropy mnie troszkę zniechęcają:(
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
Jak dobrze poszukasz to znajdziesz w granicach 800 zł
Ja właśnie w tych granicach zapłaciłem. Tylko uważaj na partaczy, którzy robią wszystko i wszystkim nie patrząc na stan silnika i realne mozliwości bezpiecznego przyrostu
Za to mniejsze spalanie i mniej zabawy w dieslu. Poza tym raczej byś musiał dorabiać LPG do Rovera, bo ciężko Ci będzie znaleźć z gazem dobry. Aż tyle jeździsz, że Ci się to opłaci?
Krzysiek ja mam tylko 1.6 a od jakiś 70 do 130km/h z alfą 147 JTD w zasadzie łeb w łeb... więc nie do końca to prawda kumpel ma ZR160, zrobiona na 173KM i do tego gaz sekwencyjny - poleca w 100%, jest meeega zadowolony
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo, ja 53 konnym swiftem pozamiatałem alfę 1.6 t-spark więc wkładka mięsna między fotelem a kierą ma tu decydujące znaczenie Z resztą po zlotowej próbie powinieneś coś o tym wiedzieć
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
jechaliśmy razem blisko 25km, wyglądało to tak: jedziemy np te 70km/h, wyprzedzamy jakieś autko (ja jemu na zderzaku siedziałem) on ma lepsze wyjście z miejsca (jade na 3 biegu startuje z ok 3000obr/min) odchodzi mi, dochodze do ok 4500obr/min i zaczynam go dochodzić i im wyzej kręce tym się bardziej zbliżam, ale jednak musiałbym zredukować do 2 biegu żeby wyjść z miejsca tak jak on, bo na samych prostych jak darliśmy pełnym butem nie było jakiś strasznych różnic fajne czarne bąki puszczał gaz i bączek a potem czysto
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum